Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 21 Mac 2011

DENGAR ORANG CAKAP - BUKAN MEMBACA




NELSON MADELA DAN ANGKA



nota:
dengar orang cakap pasal madela
malaon ini oun nak cakap hal mandela
orang baca subua buku oleh mandela
malaon ini baca pelbagai buku
kah kah kah


nota:
to pasal
suami kontrol
kerana suami lebih tua dari bini
kah kah kah




TULISAN MADELA INSPIRASI NAJIB- berita hairan

Iktibar pemimpin tak harus berdendam, perlu menyatupadukan rakyat

Pelbagai buku tulisan bekas Presiden Afrika Selatan, Nelson Mandela, terutama berkaitan pemimpin tidak harus berdendam, sebaliknya berfungsi menyatupadukan rakyat adalah antara inspirasi Najib Razak untuk menjadi pemimpin.

Selain membaca, beliau menjadikannya sebagai pedoman untuk berfungsi sebagai pemimpin masyarakat pelbagai bangsa dan agama di negara ini, sekali gus mendidiknya supaya tidak berdendam dengan sesiapa pun.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… NAMPAK SANGAT PENIPU MALAON INI… kah kah kah..

kah kah kah…PELBAGAI BUKU TULISAN MANDELA?...MANA ADA... kah kah kah…

kah kah kah…. PAKAI REMBAT SAJE….. CAKAP SEDAP SEBUT SAJE… kah kah kah…

kah kah kah…. NAMPAK MALAON INI TAK MEMBACA… kah kah akh…

woit… WARTAWAN PUN SAMA BODOH…kah kah kah..

kah kah akh… TANYA LAAA APA NAMA BUKU YANG DITULIS MADELA…. kah kah kah…

kah kah kah…LONG ROAD TO FREEDOM…. SEBUAH… kah kah kah…

kah kah kah… YANG PELBAGAI TU APA NAMANYA BUKU ITU… kah lah kah

woit… KALAU SENDIRI BODOH …. CUKUP LAAA…. kah kah kah..

woit... KALAU TAK MEMBACA... MENGAKU TAK MEMBACA... kah kah kah..

kah kah kah.... TAK LULUS BELAJAR SATU HAL....kah kah kah..

kah kah kah…JANGAN NAK TIPU DAN BODOHKAN ORANG MELAYU… kah kah kah…

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mamat lu teringin nak lulus dari uni nottingham,tapi tak lulus sebab dia banyak noti2 semasa di england.jadilah PM msia yg pertama yg takda kelulusan

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

jangan londehkan dia sangat sangat tak larat aku nak tengok..wakakakakakah

Tanpa Nama berkata...

hmmmm....kan mudah kalau mamat ni ikut secara menyeluruh apa yang disarankan Al-Quran dan Hadith? Instead of "TULISAN MADELA INSPIRASI NAJIB"?

moneyads4u @ abalzai@gmail.com berkata...

KAH KAH KAH KAH

kalau dia kaki baca dah tentu dia baca Al Quran dan Al Kitab mengenai Islam kah kahkah... taklah jadi orang jahat kah kah kah... itu pun kalau bacalah... kahkahkah...

silap2 blog hisham pun dia tak baca kah kah kah... kalau tak lama dah hisam kena humban dalam ISA kali ke ke ke kah kah kah...

melayu moden berkata...

bro memang brutal dan tajam kah kah kah... mamat nie semua mana ada kelulusan... depa dok pegang jawatan kerana menipu melayu semua. kononnya mempertahankan adat dan hak melayu pada hal depa yang rembat semua hak dan wang orang melayu.. kah kah kah
asyik pertahankan poket sendiri sebab tak penuh penuh.. jawatan semua depa pegang habis macam hak keluarga pulak.. kah kah kah. orang yang keluar universiti tak boleh pegang jawatan politik sebab ada sekolah kah kah kah

fk berkata...

http://www.allbookstores.com/Nelson-Mandela/author

mgkin ni kot antara buku2 yg dia maksudkan?

Ahmad Mohd berkata...

ada lagi bro.. Conversations with Myself (2010).

James Iha berkata...

kahkahkah..nnti mamat protege ni pon akan follow mentornya menulis buku jugak tp tajuknya lebih kurang "A Hippo in the house"..

kgpadangbalang berkata...

Bro, dlm kesah Babad pengkhianatan pendekar jawa karangan Khalid Jaafar, ada diceritakan mengenai Najib terkial-kial mahu membaca buke arya kissinger ketika Anwar memberi buku tersebut kepada rakan-rakannya:

"Anwar Ibrahim, ketika itu tpm, membeli beberapa naskah edisi kulit keras Diplomacy yang ditulis oleh Henry Kissinger untuk diberikan kepada beberapa orang kawannya dan antara penerimanya adalah Najib Tun Razak. Mantan setiausaha negara Amerika itu datang ke Kuala Lumpur untuk mempromosi bukunya. Anwar menjemput kawan-kawannya, termasuk Najib, untuk meraikan Kissinger dengan sarapan pagi. Tpm itu memberitahu kawan-kawannya supaya bersedia kerana Kissinger akan membicarakan bukunya. Najib tiba dengan rungutan bahawa Diplomacy terlalu tebal, dia hanya sempat membaca pengantar dan penutupnya sahaja. Bila Kissinger sampai dia memulakan wejangannya dengan menyebut kritikan terhadap bukunya. Ianya terlalu tebal dan kebanyakkan pembaca hanya membaca pengantar dan penutupnya sahaja. Katanya Najib tersipu-sipu."