Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 21 Mac 2011

SURAT DARI TOKYO






DENGAR DAN LIHAT






SURAT DARI TOKYO


Isham,

Aku di LT Antarabangsa Tokyo - kelihatan sekumpulan pelajar M'sia dan Indonesia akan berlepas pulang ke M'sia dgn pesawat Air Asia. Penerbangan dijadualkan pd jam 11.30 mlm.

Berdasarkan perbualan dgn beberapa org pelajar, banyak universiti di Jepun antaranya Waseda University dan Kyushu University ditutup sehingga sebulan berikutan perkembangan impak radiasi yg semakin menular di seluruh Jepun.

Majoriti pelajar dan keluarga masing-masing merungut ttg sikap sambil lewa dan tidak acuh pihak kedutaan M'sia di Jepun terhadap keselamatan rakyat M'sia di sini.

Ke semua rakyat M'sia yg pulang menyatakan bhw mereka membiayai sendiri tambang perjalanan; kedutaan M'sia beri alasan, kerajaan tiada peruntukan utk bawa pulang rakyat M'sia di Jepun kerana telah berbelanja besar ketika membawa pulang rakyat M'sia dari Mesir bulan lalu.

(Cuba semak laporan Parlimen, difahamkan Anifah Aman umum RM50juta diguna utk bawa pulang rakyat M'sia dari Mesir)

Beberapa sumber air mentah di Tokyo dilaporkan telah tercemar dgn sisa radioaktif kesan letupan reaktor nuklear di Fukushima baru-baru ini.

Lajmin
Tokyo, Jepun



8 ulasan:

mahaza berkata...

Radioative materials detected in water
Japan's health ministry is urging the people of a village in Fukushima Prefecture not to drink the tap water, in which higher levels of radioactive materials were detected on Sunday. The Ministry says, however, that drinking it does not pose any immediate health risk.

Tap water tested at Iitate Village in Fukushima Prefecture showed more than triple the level of radiation allowed by the government.

The health ministry says 965 becquerels of iodine-131 were detected in the water, which is 3.2 times the standard. The legal standard is 300 becquerels per kilogram.

apa nama berkata...

Radiasi nul;ear amat bahaya kepada manusia. Di Malaysia masih pertahankan agenda nuklear lagi. Betul kata Abang Hisham,kereta proton pun tak dapat pasang dengan elok sampai selalu ada masalah. Ada kawan saya beli kereta baru proton. Bila tekan minyak tak jalan... lepas pi check dengan Ah Chong si mekanik. rupa rupanya kabel minyak tidak diskru dengan rapat. kah kah kah. takut nanti label kat alat-alat elektrik di loji nuklear tak dapat baca sebab tulisan rusia kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Hah..apa lagi? Pakat2 lah TOLAK BN undi PR...hal begini pun kerajaan tak ambik peduli nyawa rakyat...dah mampuih kono radiasi membarah kulit baru nak terhegeh2....

Kerajaan BN kaki kencing!!!!

cicit ngah layor berkata...

Memang pemimpin kiter lebih takut penyakit rusuhan berjangkit kpd penuntut kiter.Penyakit yg akan bibawak olih radiasi nuklear demer tak takut pon.Bior dilantaknyer ler penuntut tumpor disaner kater demer.

hasilox berkata...

Banyak negara sudah bawa keluar rakyat mereka. Rakyat msia tahan lasak.

Nuklear sahaja, apa takut? Sudah mahu bina berapa biji di msia. Takan takutkan radisi. Kerajaan bn boleh ajar kita berenang dalam kolam nuklear. LOL

opisboi berkata...

dalam dunia hanya ada 2 ekor yg brani nak buat loji nuklear lagi sekor nama MAT SEMBAB & sekor lagi MAT MONGGOL krna sekor nak hilangkan keSEMBABan & sekor lagi nak menyelimkan suami nya

SHreK_MaN berkata...

pas,pkr,dap taknk support rakyat balik ke...
time ni le tagih undi....

Tanpa Nama berkata...

mintak pr tarik pengundi masa ni
keluarkan duit sikit bawa balik rakyat kita kat jepun
rugi sikit, untung banyakkkkkkk

bn dah tak ada duit dah
itu hari dah lingkup 50juta