Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 21 Mac 2011

SATU LAGI CARA NAK TAKUTKAN MELAYU



BETUL KE ADA HANTU?












nota:
satu rumah di london
dan satu di malaysia
boleh ke ni ?
tak langgar hukum apa apa ke?
ni halal ke?
kah kah kah






AHMAD JUSOF: AKAD NIKAH DI MASJID MENYIMPANG DARI AMALAN NABI- mkini

Menjadikan masjid sebagai lokasi akad nikah adalah menyimpang dari amalan Rasulullah, kata seorang anggota Majlis Fatwa Perlis, Datuk Ahmad Jusoh.

Beliau berkata Rasulullah pernah mengingatkan umat Islam supaya tidak melakukan akad nikah dalam masjid kerana ia meniru penganut Kristian yang menikah dalam gereja dan Yahudi di rumah ibadat mereka.

nota:
hanya nak tanya
zaman nabi dulu ada nasi?
zaman nabi dulu ada jawi?
zaman nabi dulu ada jakim?
zaman nabi dulu ada kd pengenalan dan tulis agama?

zaman nabi dulu ada kursus bila nak kahwin?
zaman nabi dulu kalau tak pergi kursus boleh kahwin?

zaman nabi dulu ada pegawai agama masuk bilik hotel sampai siling?
zaman nabi dulu ada pegawai agama skodeng tepi tasik bawa kamera?
zaman nabi dulu ada pegawai agama skodeng tepi tasik minta tengok surat nikah?

zaman nabi dulu ada baca doa pada raja?

hanya nak tanya
jangan marah pulak
hanya nak bertanya
kah kah kah

nota:
pakai kasut dan stokin ni ok ke?
pakai pantalon dan kemeja ni ok ke?
kah kah kah

nota:
kes bunuh altantuya
tak buat pulak fatwa
kah kah kah

nota:
kes tipu pilihanraya
tak ada pulak fatwa
kah kah kah


nota:
api leterik kita pakai ni oke ke?
ni leterik kan kristian yang buat

nota:
ok ke pakai kereta ni?
kereta ni yahudi yang reka?

nota:
gi bank ok ke?
tak salah ke?
bank ni yahudi yang mulakan?
buka bank ni bukan ikut yahudi?
kah kah kah


SEJARAH

abjad a b c d ni asalnya dari orang kristian
ianya bermula di athens
pindah ke kota rom
itu pasal tulisan kita ini
dipanggil nama tulisan rumi
rom jadi rumi

boleh ke kita gunakan tulisan rumi ini
ianya berkembang dan dikembangkan oleh empire suci romawi
tulisan romawi ini menjelaj dunia kerana dikembangkan oleh padri
kah kah kah




26 ulasan:

Tukar Telur berkata...

Zaman nabi dulu xde kereta, nabi naik unta.

Nabi Muhammad tak naik LRT, baginda naik 'LRT' kafilah-kafilah Arab.

Nabi Muhammad makan buah kurma, nabi tak makan buah epal sebab epal ditanam orang2 Nasrani ...kahkahkahkah

Nabi Muhammad tak pakai baju Melayu sebab baginda orang Arab Mekah.

Nabi Muhammad tak naik besi terbang, Nabi Muhammad naik 'keldai terbang'.

Woi......Arab Saudi keturunan Nabi Muhammad hari-hari cakap bahasa Arab pun masih tak boleh buat roket.

Tuhan ajar manusia naik ke angkasa (Q55:33), kau masih dok bincang benda2 remeh-temeh yg tak ada nilai saintifik utk kemajuan bangsa Melayu.

Inilah akibatnya apabila keliru antara ajaran Tuhan dgn ajaran Arab.

Pergi mampus semua 'ularmamak2'.

-Tukar Telur-

Tanpa Nama berkata...

alamak...ni pantek ayam punya ahli majlis fatwa...

nak bertolo, mulolah momokak...

pilih tompek ni syarat sah nikah kor?? buek somak kepalo yor....

kalbunUMNO berkata...

Fatwa ku,

Sayur kailan goreng kangkong,
Terbit matahari membawa sinar,
Dimasjid jangan aku menyokong,
Bidaah hukum yang tidak benar.

Berdoa pagi mengaji petang,
Berzikir panjang sampai ke pagi,
Tiada dalil nabi menentang,
Disuruh buat pun tiada lagi.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Saya nak tahu.
Pernahke baginda Nabi Mohamad sembah raja, sembah sultan dan cium tangan perdana menteri.

Betulke Nabi Mohamad pernah berjuang NEP dan keistimewaan orang melayu?

Anti TELAN berkata...

"Ahli Majlis Fatwa BANGANG Pukimak".

Tak ada kerja cari kerja untuk mengelirukan orang Melayu.

Perkara yang tak salah tak berdosa kenapa mahu dibangkitkan?

RM100 dengan RM1000, mana satu lebih bagus? Tentunya RM1000.

So Akad Nikah di rumah dengan di Masjid, mana satu lebih Afdhal? Tentunya Masjid. Takkan benda tu pun tak faham.

Tanpa Nama berkata...

tanya mamat tu balik..
adakah nabi mengharamkannya?
ada mana2 hadis sebut?

kalau nabi dah haramkan (kalau ada)
memang tak boleh laa

bab hukum nih bukan benda main2
tak boleh guna logik akal, kena ikut hukum

tapi
dah banyak dah pemimpin langgar
hukum:
ubah suai hukum ikut selera
yang untung aje, ambik
yang rugi pulak, buang

kalbunUMNO berkata...

lucu ...
diam kau semua ...
ini aku yang cakap ....

TIDAK SEMUA PERKARA YANG TIDAK DIBUAT OLEH NABI MENYIMPAN DARI AMALAN NABI.
MAJLIS AKAD PERKAHWINAN DI MASJID TIDAK DILARANG OLEH NABI ATAU DIGALAKKAN NABI.
DISINI KITA DIBERI PELUANG MENGGUNAKAN KEPALA OTAK UNTUK MENENTUKAN YANG MANA TEMPAT TERBAIK UNTUK DIADAKAN MAJLIS AKAD NIKAH.
INILAH AKIBAT ASYIK NAK MENUDUH ORANG BUAT BIDAAH, PADA HAL KITA SENDIRI TAK TAHU BEZA ANTARA YANG MANA ADAT DAN YANG MANA IBADAT.

AKU PILIH AKAD DIOBUAT DIRUMAH, KERANA BOLEH MAKAN NASI MINYAK FREE SAMPAI KENYANG.

Tanpa Nama berkata...

ni pandangan wahabi ker?

shahriman berkata...

Wahabi tu apa Tanpa Nama Tanpa Nama 21 Mac 2011 2:23 PM? kucing @ harimau?

Tanpa Nama berkata...

Guru saya pernah berkata. Di rumah boleh , di Masjid pun boleh.... tetapi di Masjid kene jaga agar org yang tak boleh masuk agar jangan masuk (wanita yg berhadas).
So, pada sy xde masalah la. Ni saya xtau dia belajar kat mane. Ahli Majlis Fatwa plak tu.. harap dapat beristighfar byk². Byk lagi benda penting yang perlu diambil berat.. contohnya gejala sosial, minum arak, dll yang lebih perlu difikirkan. Bukan nya bende2 yg macam ni Tuan.

Tanpa Nama berkata...

inilah contok WAHABI yg sengal yg suka mselongkar banyak perkara2 remeh bodoh bangang natahapa apa lagi...

dah tak ada keje lain..kejenya cuma fuck pastu fatwa...fuck fuck pastu fatwa...
fuck fatwa faak fatwa kahkahakhakah

bangang punya puak. ingat ilmu dia saje yg btul...macam dh bagus.

Tanpa Nama berkata...

punyalah banyak perkara penting yang Nabi buat sepatutnya jadi ikutan, soal nikah dalam masjid atau kat luar masjid jadi isunya, apalah kualiti ulama sekarang ni...yang penting menikah ok lah...sedangkan ramai yang tak menikah pun tak kiro dalam masjid atau luar masjid...kita kah yang bodoh???

cibai berkata...

Apa kata mufti johor lak ?
Apa kata mufti kedah lak ?
Apa kata mufti pahang lak ?
Apa kata mufti terngganu lak ?
Apa kata mufti wilayah lak ?
Apa kata mufti sabah lak ?
Apa kata mufti s'wak lak ?
Apa kata mufti melaka lak ?
Apa kata mufti nogori lak ?
Apa kata mufti PERAK lak ?
Apa kata mufti t'ganu lak ?

yang paling best APA KATA MAJLIS FATWA???????... dah makin ngarut dah islam kat m'sia nih .. satu mufti kata lagu ni .. yang tu kata lagu tu .. MUFTI korang nak bagi STATEMENT biar MAJLIS FATWA/Ulama/mufti yang bercakap.. senang .. berkokok sorang2 pening umat islam m'sia dibuatnya..

Tanpa Nama berkata...

FARAHANA JAMALUDDIN sebagai orang yang arif tentang ajaran Islam patut jawab kenyataan ni..

anakmuda8836 berkata...

HAHAHA..BODOH.!
ORG KRISTIAN SEMBAHYANG DI GERAJA..DAH 2,KITA ORG ISLAM XLEH SMAYANG DI MASJID LA?

SAPA SI JUSOH NI? LANCAU SAMA DIA.
HAHA

anakmuda8836 berkata...

KITA ORG ISLAM XLEH SMAYANG DI MASJID LA PASNI..YELA,SBB ORG KRISTIAN SEMBAHYANG DI GEREJA..NANTI IKUT KRISTIAN PLAK.HAHAHA..BODOH.

SAPA SI JUSOH NI?PERGI LANCAU SAMA DIA..

Tanpa Nama berkata...

Kepala Takok Cakap...
Ini lah Punca Ulamak Malaysia Bodoh..
Pandai-pandai cakap nak Tonjol diri..aku lah Ulamak ( Singular : Orang Alim..Kalau lebih Dari satu Plural : Ulamak namanya..Ko ingat kami orang ni Bodoh langsung tak tahu Saraf Nahu Mantik dalam bahasa Arab )...
Aku naik Meluat sangat....tapi janganlah bodoh-bodohkan orang lain Ko saja yang faham pasal Bahasa Arab dan Ugama...
Ini Cilaka punya Ulamak dalam Malaysia temberang banyak lebeh...
lepas tu masuk Party Politi atau pengikut Party..tak kiralah Party apa pon....
Datok Hassan Din jangan menyorok lama sangat saya kenal DATOK walau pon aku tak pernah berjumpa... BUKAN PASAL NAK KUTUK DATOK...
Tolong Katok sikit Kepala Ulamak ini terutama sekali itu Ular dalam Semak MUFTI Negeri Perak...jangan Takut....Dia orang ini Semua Bahalol KELDAI...
Apa ada pada Pangkat dan Harta...belum tentu kita dapat Kembali esok Boleh dapat Kain Putih..Kalau sekarang kita sendiri tak balut Dulu...
Tak kan nak Mati nak Hancur Datok...Kasi keluar lah sikit....

Tanpa Nama berkata...

salam semua,

aku komen sikit. tak sokong sesiapa hanya aku punya pandangan.

kalau di pandan indah, di masjid besar tu, selalu sangat melayu kahwin di dalam dewan utama masjid-tempat org sembahyang.

sepatutnya, dewan masjid hanyalah utk sembahyang saja. nak kahwin juga, kalau boleh, cari masjid yg ada dewan serbaguna-kahwin di perkarangan masjid, bukan dlm dewan sembahyang utama.

tengok-si makeup artist. kalau yg pondan2 tu-dah la lelaki namun 100 % menyerupai perempuan-haram tu bro. lagi masuk masjid lagi.hormat lah agama sikit.

pompuan2 yg iring pengantin tu pula-confirm ke 100 % suci? pastu lagi, bukan semua tutup rambut habis, hanya selendang ala2 mamee sari saja. baju ketat lagi. baju kurung / kebaya tu hanya cara melayu, bukan islam.

pastu, hantaran2 lagi-utk apa bawa ke dewan utama ruang sembahyang? inilah org melayu-budaya dan agama main ikut suka campur.

kahwin bersanding tu pun ikut dari hindu. kahwin pun dah jadi bisnes yg besar.

aku bukan apa, tapi personally rasa dewan utama utk bersembahyang, afdalnya digunakan untuk bersembahyang.

-pergilah cari dewan orang ramai sana nu, buatlah majlis apa pun nak bercampur lelaki perempuan.

azila berkata...

kenapalah isu ni tiba2 keluar? diorg baru tgk KD nikah & bercium dlm masjid tu yg terkeluar idea ni kot..

Tanpa Nama berkata...

Bagus betul mufti ni....

dengan berkumandangnya isu tak boleh nikah kat masjid, maka hilang lenyaplah isu liwat 2 dan isu rasuah pembesar ameno

yusof qardhawi pun tak sehebat mamat nih!

Stupid University berkata...

Kita patut pakai cawat yang diperbuat dari daun-daun sahaja! Kita tak boleh memakai seluar serta baju kerana ianya adalah ciptaan kapir lakhanat! Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

nikah kat mesjid boleh
lepas nikah anu-anu kat mesjid boleh ker...
pahala pun besar kalau anu kat mesjid..
mesjid sekarang bukan setakat nikah... buang anak pun boleh

Tanpa Nama berkata...

nikah kat mesjid boleh
lepas nikah anu-anu kat mesjid boleh ker...
pahala pun besar kalau anu kat mesjid..
mesjid sekarang bukan setakat nikah... buang anak pun boleh

PuteraOhtraBulan berkata...

Uiks..ganas2x betul komen semua kat atas ni.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
FARAHANA JAMALUDDIN sebagai orang yang arif tentang ajaran Islam patut jawab kenyataan ni..
21 Mac 2011 4:29 PM


hanya 3 org dalam 1malaysia ni yg besar, yg layak menakrif/merumus/merungkai kenyataan ni:

1.harus sana harus sini (ufti besar nih!)
- dlm masjid sana harus ke nikah? dalam masjid sini harus jugak ke?)
2.syeikh-al-badaki al-laki-najibabi (paling besar dlm 1malaysia nih, besaaaarr punyeee!!)
- dlm masjid harus ke nikah dan mengganggu jemaah sdg bertadarus dlm bulan ramadhan, eh, sepanjang tahun?
3.u-me half-filled-dah (apa yg besar dia nih??!)
- dlm masjid harus ke nikah, atau hanya harus sumpah, atau tak perlu langsung pun nikah2 nih (seperti apa yg dilapor dlm mahkamah oleh Norazman Abdullah @ Baginda anak Minda)

ohhh... baru ingat... dia nih besar sebab anwar kecikkk je banding dia... kata dia kat anwar:
"Anwar tidak perlu berdebat dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tentang Pelan 100 Hari yang dicadangkan pakatan pembangkang kerana ia tidak memberi sebarang faedah. Saya cabar Anwar berdebat dengan saya."

malah tgna tu pun kecikkkk je banding dia nihhh... bak kata dia pasal tgna:
"If Nik Aziz became PM instead of Dr Mahathir, what would he be able to do, him with a face like that communist Chin Peng and that basket of a turban? Can he speak to former US state secretary Madeline Albright?"
"Jadi tok guru, bawak-bawak tobat lah tak usah dok angkuh sangat, sikit-sikit cakap dengan tuhan, sape mu ,hoiiiiii riak sungguh mu ni wei...
...BUKAK MATO MU WAHAI NIK AZIZ.Ambo sedih ulamak mcm mu ,ilmu tinggi, amalan tinggi,pun dok kena kencing dengan setan ni, mungkin sebab hatimu yg riak tu, rasa mu lah alim, mu lah hebat, mu lah penghuni syurga, org lain ni masuk neraka, tu lah jadi gitu, tak dapat hidayah dari allah, hati mesti baik oiiii, tok guru, mesti ikhlas dengan allah, nawaitu mesti jelas oiiii, tok guru mengapa kita dijadikan diatas muka bumi ini, tak de kuasa pun tak pe , mcm ambo tetap boleh berbakti pada negara...
...Ambo pelik tok guru ni, ambo malu dgn sikap tok guru dgn DAP, dgn org nabi tak ngaku umat, mu nak pakat-pakat kongsi kuasa, dgn sesama islam yg dah banyak jasa majukan ummah mcm umno mu nak buat musuh, mu kata hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong, apa jenis orang tua ni, riak sungguh mu ni, kalau ya pun ada kesilapan orang umno, apa salah mu duduk bincang , bermusyawarah, perbaiki kesilapan atau kejahilan, ni tidak, mu gi join setan, mana tak bertambah hancur islam dan ummah..."

wow! sekali pukul macam tu dgn dia nih, terus buat tgna tak termasuk dlm 3 org besar 1malaysia!...
errrr........... -*-

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum
mmg dahsyat la komen2 kat sini..kebanyakannya komen yg sgt emo tanpa memikirkan perasaan org lain. kalau nak komen biar la beradat..bahasa biar la yg enak dibaca..bila tengok gaya komen korang ni dah rupa manusia tak berakal..cara cakap macam pandai..tp ntah2 mmg tak pandai. kalau pandai sgt hukum hakam..tolongla tunjukkan yg lain ke jalan yg benar..jgn dok maki mufti ke ulama ke..
secara peribadi saya pun tak berapa suka aktiviti nikah di masjid..ye la nak2 lg sah2 masjid tempat org nak sembahyang ..cuba la kita tgk sapa2 yg nikah masjid ni dgn htrn bagai..ngan baju ketat2 makeup tebal..tutup aurat cam tak tutup je..kalau nak nikah kat masjid kena la ikut hukum agama..
pikir2 la..