Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 6 April 2011

MELAWAN ARUS FITNAH



KENYATAAN MAP


5 APRIL 2011

Pendedahan Video Seks Cemarkan Politik Nilai di Malaysia

Rangkaian Memacu Arus Perjuangan (MAP) memandang serius pendedahan video seks di YouTube membabitkan nama Dato' Seri Anwar Ibrahim. Ia amat keterlaluan dan mencemarkan nilai budaya politik Malaysia.

Samaada video tersebut tulen atau tidak bukanlah menjadi persoalan pada tahap ini, tetapi yang lebih penting adalah mengawal penyebarannya agar tidak menimbulkan keresahan di kalangan rakyat. Kenyataan Ketua Polis Negara mengenai ketulenan video tersebut menimbulkan kekeliruan persepsi di kalangan sebahagian rakyat.

Tindakan menayangkan dan membiarkan penyebarannya juga bermakna menghukum bersalah terhadap sesaorang sebelum keputusan hukuman mahkamah.

MAP menyeru semua pihak bergerak ke arah politik nilai yang menekan kepada penjagaan akhlak sesama insan, proses undang-undang yang telus, mengutamakan kepentingan rakyat serta menjaga kemurnian budaya murni Malaysia.

MUSTAFFA KAMIL AYUB
Presiden MAP


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa yang kalut2 ni bro?
dulu masa video orang BN, semua nak hukum dan nak RCI, tapi hari ni dalam sejarah PR kata tak perlu sebab remeh temeh.
rakyat ada hak nak tahu siapa dia pelakon tersebut yang menyerupai seseorang...tu saja bro TT.
salah ke rakyat nak tahu betul ke di tu anu gerah? janganlah kalih2 ke isu lain, jangan pandai cakap hentam org lain sampai kelubang cacing tapi bila hal yang samar2 takut nak berhadapan kenyataan.
kalau salah, takkan merugikan PR betul tak? jadi..apa yang menggelupur mcm ayam berak kapur lari tak cukup tanah? lawan tetap lawan lah bro hoiii...

Tanpa Nama berkata...

Dari sumber blue papagomo yang orang2 kata selepas tengok:

perut boroi
dada melanjut jatuh
tengkuk lebar
pipi kembang bawah
muka lonjong
lengan besar
kepala lonjong semacam
rambut fesyen semacam
ada bayang orang lelaki ketiga
badan bongkok
badan besar semacam
ponggong tonggek
ada alamat siam
katil ala2 hotel bajet
tangan berbulu
muka lelaki tak jelas
pelakon lelaki petik jari

apa hal ni bro?
ni anwar versi mana pakai ni?
kata ada 1 salinan jer?

bila nak tangkap penyebar blue
bila nak tangkap papa gomo?
bila nak tangkap pisau.net?
bila nak tangkap tb3 1/4
bila nak tangkap

ayamtido berkata...

kan aku dah cakap. bila orang tu pakai baju Islam, berbahas dengan nas-nas berasaskan Al-Quran, hadith dan pendapat ilmuan Islam , kau kata dia ni kerja dengan gerombolan, kangkong dll.(saya tak nafikan yang kebanyakan mufti kita memang kangkong cth. jamilkhir baharom) tapi bila ada orang tidak campur adukkan Islam dalam perkara macam ini, kau letak tanpa ulasan membahan macam biasa.

saya nak tanya, kenapa anda perlu ada sifat "double standard" macam ni? adakah sifat "double standard" ni baik untuk perkembangan minda dan boleh membuahkan akal pemikiran baru? pada saya, sifat macam ini lah yang buatkan orang melayu ini macam UMNO. orang buat tak boleh dia buat takpa. dan paling besar, bila anda pon ada sifat ini, anda sudah takda bezanya dengan pengikut UMNO!

sila baca lagi (walaupuan saya tak tau TT dah baca ke belum):
http://drmaza.com/home/?p=1379

pendapat peribadi:
saya merupakan pengikut setia blog TT sejak tahun 2008. dan saya sangat suka penulisan TT tapi yang saya kecewa apabila TT buat perangai "double standard" macam ni. apa saya boleh kata, tak salah pon berfikiran positive sekali-sekala, lagi baik kalau dapat perbanyakkan lagi sifat positive dan bukan positive sepanjang masa.

ya, setiap kali saya tulis macam ni, TT akan lihat dikalangan pembaca TT yang mengaku bijak (tapi realitinya adalah bertentangan) akan menyalak mempertahankan TT dengan kata-kata kesat seolah-olah mereka ni takda kotak pemikiran sendiri dan membuta tuli mempertahankan TT seakan-akan TT tak pernah buat silap dan kesalahan(diorang ni tak lain macam cybertrooper atau penyokong "hardcore"(setia) UMNO)...

mat saga berkata...

kah kah kah kah ...

aku lah mat saga....

woii mus... cover la ikut mana pun... anwar dah pancut dah... 2 kali pulak tu...

lain kali suruh lah anwar pakai topeng najib... kah kah kah kah..
nanti bole lah orang tuduh najib... tak pun suruh anwar pakai topeng rosmah.... kah kah kah kah kah...

best gile isu kali niee.... lepas nie kalau nak buat solat hajat lagi jemput la yeee... mesti ada je yang terbongkar lagi lepas buat solat hajat... iye la umno punye kerja yeee... kah kah kah kah kah

nuar...nuar...

ada otak berkata...

"MAP menyeru semua pihak bergerak ke arah politik nilai yang menekan kepada penjagaan akhlak sesama insan, proses undang-undang yang telus, mengutamakan kepentingan rakyat serta menjaga kemurnian budaya murni Malaysia."
-ada apa nak seru2 pihak brkenaan?anjing salak tetek big mum la..
cam ayat bro tt,..kalaulah seruan ni akan didengar,dah lama demokrasi dhapuskan..

Tanpa Nama berkata...

Asli ker video ini?

http://www.youtube.com/watch?v=J4YZLtvlaWg

cube anda perhatikan apabila org yg dikatakan anuar tuh kuar bilik air?, muka tembam dan leher tidak kelihatan tapi bila paling ke camera jer muka jadik cekung/kurus dan nampak leher.

pembaca TT sila komen...



org kl