Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 6 April 2011

TERKINI TERPERANJAT TERNOW !!! TUKAR TIUB PEMECAH BERITA




LAGI CERITA SPRM



Facebook Zunar Kartunis:

SURUHANJAYA BENG HOCK: Suruhanjaya diberitahu pegawai2 SPRM sdg main ping pong dlm ofis pula masa tangkapan Beng Hock

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



WOIT !!! MATI LAGI


Seorang pegawai kastam mati jatuh dari tingkat tiga ketika disoal siasat oleh
SPRM.

Siasatan ini bersangkutan dengan berbilion ringgit duit cukai yang tidak dibayar.

Jangan lupa kepada kes Teoh Beng Hock. Teoh juga mati jatuh ketika disoal siasat.

Pada masa ini kes Teoh Beng Hock masih belum ditemui siapa yang bertanggung jawab
diatas kematian Teoh. Suruhanjaya Diraja sedang bersidang untuk menyelesaikan kes Teoh Beng Hock.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
satu trend
siasat sampai mati
kah kah kah



SATU LAGI SIASAT SAMPAI MATI?


Insider Latest

FLASH - Customs officer under probe for graft, dies after falling off 3rd floor of MACC KL. 8 minutes ago


PEGAWAI KASTAM DISIASAT MATI JATUH DARI BANGUNAN SPRM - minsider

Seorang pegawai Kastam yang sedang disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mati selepas jatuh dari bangunan agensi itu di Jalan Cochrane di sini hari ini.

Perkara itu diumumkan oleh Pengarah Siasatan SPRM Mustafar Ali.
Agensi itu akan mengadakan sidang media tengah hari ini.

Insiden terbaru ini berlaku ketika Suruhanjaya Diraja sedang mengadakan siasatan berhubung kematian bekas pegawai DAP Teoh Beng Hock ditemui mati selepas disiasat SPRM dua tahun lalu.

SPRM memulakan Operasi 3B minggu lalu dan telah menahan 62 pegawai Kastam di seluruh negara




TERNOW DARI JOHOR - UNTUK ORANG JOHOR


Dari Facebook Zunar Kartunis:

Ramai2 datang bawa pemetik api: Mlm ini upacara pembakaran Utusan & Kosmo 9.30 mlm markas PAS Taman Dahlia, Tampoi, Johor Bharu

Jangan lupa datang berami ramai!!!


43 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Habislah SPRM kali ini, kalau 1st time dikatakan bunuh diri, kali kedua dikatakan accident, sampai kiamat pun tak ada orang nak percaya

Tanpa Nama berkata...

bang dalam media online lain pun lapor yang sama, hai tak kan terjun sendiri, bunuh diri lagi...??? atau dibunuh pun bukan, bunuh diri pun bukan, tak de kes, saje dia nak test dia superman ke customman...hai la SPRM!!!

Tanpa Nama berkata...

Kalu kat Taman Dahlia tu.. tak yah le bakor suratkabor.. membazir aje la bang... baik bakar colok cina sembahyang aje.... lepas tu bule la buat sembahyang hajat 1Malaysia... suratkabor tu kasi kat saya aje.. bule lego kat kedai suratkabor lame... bule buat duit sikit...

Sultan Gopal berkata...

Alangkah bagusnya jika Khir Toyol, Tambi Kecik, Razak Baginda, Maha Dheer disiasat sampai macam Teoh Beng Hock.

ada otak berkata...

baru je 2-3 ari lpas notis krjaan ngeri slgor bkaitan wktu siasatan sprm ditolak..jenuh la depa nak jawab..
bro ukar iub,jngnlh ada lg dbawa pegi ke opis sprm.. nanti akan ada lg erkini erperanjat ernow..kah2

orang lama berkata...

Jatuh sendiri? atau 'ditolak campak' seolah2 seperti commit sucide..bunyi macam ada pembunuh bersiri aje kat MACC tu? ni version persis JFK yg ditembak geng sniper nwo supaya jangan lawan tokey.. dahler staff situ kaki layan web blue.

musykil jugak kenapa kes rasuah kastam baru hendak dibenteras dan diperbesarkan di media semasa piliharaya swak? berkemungkinan ini taktik berlakon hendak tunjuk ketelusan rejim supaya dpt alihkan fokus rakyat dari isu hangat rasuah,rampas tanah,rogol yg dilakukan oleh rejim bujang senang di swak, jadi ambik kastam buat scapegoat sedangkan selama ini rejim penyamun memang subahat share sekali dgn apa kastam buat. Jadi bila ada org kastam taknak kerjasama atau nak bocorkan rahsia mungkin taktik jalan 'pelupusan'
digunakan biar senang tutup kes?

p a l e y berkata...

abes la sprm

Tanpa Nama berkata...

Kematian buat kali kedua dibangunan SPRM menggambarkan ada sesuatu yang tidak kena dengan kepimpinan SPRM.

Pegawai SPRM ditugaskan untuk menyiasat perbuatan rasuah dikalangan rakyat Malaysia, tapi siapa pula yang akan menyiasat pengawai SPRM yang terlibat dengan rasuah dan salah guna kuasa ?

Kematian kali kedua ini bukan saja misteri tapi juga memberi tempias kepada pilihanraya DUN Sarawak agar rakyat leka.

Sebelum ini kes video lucah. Dalam kekecohan siapa datuk t harga petrol naik mencanak... rakyat tanpa sedar telah dibangangkan oleh kerajaan BN pimpinan Mohd. Najib.

Kini kematian pegawai kerajaan dalam bangunan SPRM, mungkin ada kaitan dengan tokoh terhebat UMNO BN, disamping mengalihkan pandangan rakyat dari pilihanraya kepada kes kematian. Selamat Taib Mahmud.

Kepada pekerja pilihanraya pihak pakatan rakyat di Sarawak jangan hilang fokas.

Kerajaan BN mesti ditumbang segara bagi mengetahui cerita sebenar mengapa saksi mahkamah mudah mati terjun bangunan dalam kawalan SPRM ?

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan supaya suruhanjaya yang akan ditubuhkan untuk menyiasat kes kematian pegawai kastam ini memanggil saksi yang paling penting iaitu.......MALAIKAT MAUT....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Di pejabat SPRM tu ada spesis hijau macam INCREDIBLE HULK ker...tanya2 kemudian bila dah naik radang...dia jadi ijau kemudian ambik mangsanya lalu dilancarkan melalui tingkapppp..

-zunodeng

Tanpa Nama berkata...

Berapa byk suruhanjaya nak tubuh daa..... baik panggil suruhangagal.

Tanpa Nama berkata...

kali nie per alasan dari Suruhanjaya...

dier mati...tapi BUKAN bunuh diri dan BUKAN dibunuh jugak ker??

Sengalnya alasan...

abistu, dier mati disebabkan mati sendiri sebab ajal dah smpai...???

Tanpa Nama berkata...

Kat SPRM tu ada Terminator halimunan kot!

Tanpa Nama berkata...

aik, td org SPRM kte, simati dah lepas dgn jamin ari Sabtu, dtg sdri lak tu rini.... Insider nie buat cerita ker? isk..isk..isk..

Stupid University berkata...

Cara baru untuk menghapuskan saksi! kah! kah! kah! Mungkin PDRM juga patut menggunakan cara ini dari menggunakan alasan sakit jantung atau paru-paru berair! Kah! kah! kah! kah! Siapa mau percaya sekarang? kah! kah! kah!

Tanpa Nama berkata...

semua alasan manusia2 bangang yg tak mahu menerima hakikat dosa dan pahala

Suruhanjaya DiRaja Gopal berkata...

Suruhanjaya DiRaja Gopal mendapati pegawai kastam itu cekik tengkak dia dengan tangan dia sendiri sampai mati sebelum terjun dari bangunan SPRM.

Tanpa Nama berkata...

aik, td org SPRM kte, simati dah lepas dgn jamin ari Sabtu, dtg sdri lak tu rini.... Insider nie buat cerita ker? isk..isk..isk..

P.D. RM berkata...

SPRM - Suruhanjaya Penghumban Rakyat Malaysia.

Kes2 mcm ni tiada siapa yg salah. SPRM x salah, yg jatuh pun x salah. Yg salah ialah indon yg buat bangunan tu, kenapa taruk simen kat bawah tu.

Sebab kalau taruk tilam kat bwh bangunan2 tu xde yg mati ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Penasihat Kanan Mat Mongol:-

SPRM pun satu banggang juga..suka menyusahkan diri...
Engkau buat gempau sikit bagi lepas ajak pakatlah bagi dua hasil kerja yang dia orang dah Gasak duit itu..
Lepas itu engkau cas lah dia siki-siki jangan sampai terkejut..
Jatuh hukum dalam Mahkamah pakat-pakat dengan Hakim..seorang 25%- 30% mengaku salah habis cerita..
kemudian dengan Warden penjara bagi sikit Commission boleh jalan bebas sikit dalam penjara nak pergi pasar malam ke...
Habis cerita...
Betul tak...
Pakai otaklah sikit Beb..
1 Billion bukan sikit..
engkau makan gaji sampai mati pun tak dapat 5 Juta pun...

Tanpa Nama berkata...

musykil lah!!!!!

satu....sudah mendiang!

dua....sudah arwah!

tiga.....???????

kebetulan kot!!!kah kah kah

keputusan dari siasatan....X FILE

Ateh berkata...

dari bakar sokabau tu..bagilah kat saya..bukan nak meniaga..tapi nak wat alas berak renab..tetiap ari saya beli 2 jenis sokabau utk tadah najis renab...kadang2 x sempat baca dah buat alas taik...hehehehhe...

V for gunpowder berkata...

menurut saekor babi menyalak(http://ataabastille.blogspot.com/2011/04/bila-seekor-babi-menyalak.html)
bile dah stim tgk blue,pegawai 2 nak sondol jubo org yg disiasat.org 2 takot jd shaiFOOL,maka dia buat open verdict ,x bunuh diri dan tak dibunuh.tetibe je mati........kah...kah...kah....

kah kah kah...ini macyam punya mati pon ala...kah kah kah berkata...

kah kah kah...polis dah kobarkan tadi mati dengan cara mengejut...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

cina sudah, melayu baru, next..... kelin pulak! baru 1mesia

Fahmi Ismail berkata...

Kompius-kompius...baru dua hari kena tahan, pehtu lepas, mati pulak..kesian kat arwah..ntah sempat jumpa family dia ke tidak...wallahualam bissawab..SPRM memang kena kaw-kaw lepas ni..

Tanpa Nama berkata...

dulu SPRM buat KP Kastam meloncat, hari ni, Kastam lak wat KP SPRM meloncat? Bak pepatah skang, makan ramai2, kene sorang2..

Tanpa Nama berkata...

abis la macc, one by one org mati

Tanpa Nama berkata...

:) 2 dah

Tanpa Nama berkata...

ORANG KLANG SUDAH MARAH...

KATANYA SPRM IALAH SURUHANJAYA PEMBUNUH RAKYAT MALAYSIA..

PORT KLANG, April 6 — An innocuous negotiation at the Customs office here over the use of a new import form system turned ugly after news of Ahmad Sarbani Mohamed’s death leaked out to forwarding agents who had come to get their forms cleared.

Calling the assistant director in the Customs Department’s import/export division “their favourite officer,” over 100 agents gathered outside the gates of the premises where Ahmad Sarbani used to work.

They hung posters on the gates with slogans such as “Suruhanjaya Pembunuh Rakyat Malaysia” as they expressed their anger both at the Customs Department and the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC).

“He was the cleanest and most helpful officer. The MACC was tipped-off by other officers who were jealous of his good relationship with us,” said A. Kumaran.

Another agent who refused to be named said that Ahmad Sarbani, who fell to his death from the third floor of the MACC building in Cheras this morning, could be counted on to understand their problems.

“Every day that our forms are not cleared, we get charged for storage of the containers. He understands when we need to close our shipments,” he said.

Tanpa Nama berkata...

Ada lah d fhmkn tim pngarah kastam tersebut pergi ke pejabat SPRM untuk menukar statement dari mengaku bersalah kepada tidak mengaku bersalah. Mungkin ini mnyebabkan pgwai SPRM naik berang. Saya dpt mklumat ini dari rkn yg bertugas dgn Allah Yarham..saya cadangkan pejabat SPRM di bina kemah d tengah padang jer demi menyelamatkan nyawa orang awam yang dlm siasatan mati terjatuh dri bangunan tinggi

rocket mania berkata...

SPRM(Siapa Paling Ramai Mati)
Sabar..Baru 2 org mangsa..diorang akan kumpul seberapa ramai yg boleh utk didaftar sebagai pengundi hantu..

Lps neh legasi kisah hantu jepun akan berakhir apabila hantu Kastam pula mengambil tempat...

Tanpa Nama berkata...

org umno x bangang,org umno jugak x bodoh sbb depa pandai buat duit atas angin TAPI yang paling BANGSAT ialah org yang PANGKAH depa masa Pilihanraya.kalau depa yg BANGSAT ni x pangkah BN x kan mungkin BN menang...cuba la pikir wahai org2 yang masih BANGSAT dan BANGANG nih...Bak kata nabil dalam Maharaja lawak"dari jauh nampak mcm bangang'..aku tambah kalau dari dekat lagila BANGANG pengundi2 BN hoi...kau org dah buta hati mata dan telinga ka??????/

Tanpa Nama berkata...

Belum cukup lagi tu.... sorang tu cina... pas tu melayu pla... pas tu apa lagi....???? Pelik SPRM ni

Tanpa Nama berkata...

Kes2 mcm ni tiada siapa yg salah. SPRM x salah, yg jatuh pun x salah. Yg salah ialah indon yg buat bangunan tu, kenapa taruk simen kat bawah tu.
Sebab kalau taruk tilam kat bwh bangunan2 tu xde yg mati ha ha ha


tak boleh... sebab musang dah kandar tilam berulangkali ke hulu ke hilir, lepas tu dah kena reject pulak barang tu, jadi dh tak tau mana pergi tilam tu, dah lama dahhhh...

apapun,
sprm kali ni boleh melepaskan diri dgn teramat sangat mudah dari dikaitkan dgn kematian mengejut mangsa ke-2.... sebab sprm ada alibi yg cukup baekkkk punye:
tiada mana2 pegawai sprm yg menyebabkan mangsa jatuh kerana sepanjang masa kejadian, semua pegawai2 sprm sedang sibuk, samada main pingpong atau surf porn! (ini diperakui sendiri oleh pengarah & timbalan pengarah sprm)

kahkahkahkahkah!

-average joe-
klakka-la.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

lepas ni, pegawai sprm datang nangis2 dalam kes ini kemudian hari.. bicara lama2 sikik supaya orang ramai sudah tak tahu hujung pangkal cerita..TUTUP KES..

senang saja nak boddohkan rakyat malaysia ni.. hanya penjawat2 awam sahaja yang belajar tinggi2.. rakyat2 lain semuanya boddoh!!!

Tanpa Nama berkata...

SPRM - Suruhanjaya Paling Ramai Mati

Tanpa Nama berkata...

Tak payah bakar surat khabar, nanti kena caj kat jabatan alam sektar. Cuma nak pesan kat pemimpin PR terutama PAS jangan dok gatai mulut kalau reporter utusan meloya nak interview. Bila masuk paper besok dan kena spin berita, lepas tu hang kata tipulah,fitnahlah,lancaulah dan macam2 lagi. Dah tau suratkhabar fitnah buat apa layan, kasi lancau je!

Tanpa Nama berkata...

Bro, suruh zunar lukis katun perbarisan hari merdeka, ada lintas hormat dari sekumpulan orang yg pakai macam raja.

Bila sampai depan pentas, umum `yang melintas sekarang ialah SURUHANJAYA DI RAJA'

saji berkata...

Kenapa SPRM tak buat bilik soal siasat di tingkat bawah?

yes berkata...

Tolong siasat
1. Syarikat mana yang tidak membayar cukai tersebut. Di Malaysia apa yang sering berlaku penerima rasuah kena hukum, perasuah tak di heret ka mahkamah. Pekerja tanpa izin kena cekup, majikan tiada di dakwa.
2. Rasuah melibatkan jumlah wang yang besar, adakah orang yang lebih berpengaruh yang mengarahkan pegawai pegawai kastam yang terlibat.
Sebab kejadian berlaku di pejabat SPRM jangan kita terus menunding jari. Semoga Allah memperlihatkan kebenaran.

yes berkata...

Di cadangkan pada SPRM

1. Bilik pelanggan berjumpa pegawai ditingkat bawah.
2. Semua yang ingin perjumpaan dengan mana mana pegawai SPRM mesti dijalankan di bilik ini yang ada CCTV yang BERFUNGSI.

Tanpa Nama berkata...

hantu beng hock kot buat neh...