Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 18 Mei 2011

BANGANG TAK ADA UBAT




MENTERI BESAR BANGANG




MB PAHANG DAKWA LOJI LYNAS TERLALU DIPOLITIKKAN - minsider

Menteri Besar Pahang, Adnan Yaakob (gambar) meminta semua pihak menunggu keputusan panel bebas yang mengkaji aspek keselamatan terhadap pembinaan pusat pemprosesan nadir bumi di Gebeng, Kuantan.

Beliau berkata, tindakan berdemonstrasi atau bantahan terhadap pembinaan kilang itu yang didalangi pihak pembangkang dilihat lebih bermotifkan politik semata-mata.
“Semua pihak termasuk pihak pembangkang kelak harus menerima apa juga keputusan panel bebas itu,” katanya kepada pemberita di Pekan Kerdau di sini.

Dalam laporan dibawa Berita Harian Online petang ini, Adnan dipetik berkata, isu pembinaan kilang itu dilihat terlalu dipolitikkan sekali pun Lembaga Pelesenan Tenaga Atom (LPTA) sebelum ini sudah mengesahkan bahawa kilang berkenaan adalah selamat.
Ahad lalu, empat orang termasuk dua wanita ditahan selepas terbabit dalam perhimpunan haram di depan pejabat DAP Pahang kerana membantah pembinaan kilang berkenaan.

Pembinaan kilang bernilai RM700 juta oleh Lynas Malaysia Sdn Bhd, anak syarikat Lynas Corporation dari Australia, di kawasan perindustrian Gebeng itu menimbulkan kontroversi kerana didakwa bakal menghasilkan radiasi yang boleh memudaratkan kesihatan orang ramai.

Beberapa siri penerangan yang dianjurkan LPTA dan kerajaan negeri Pahang di sekitar Kuantan baru-baru ini dilihat tidak memberi kesan positif.

Kerajaan pada 22 April lalu mengumumkan penubuhan satu panel bebas bagi menjalankan kajian terhadap aspek kesihatan dan keselamatan kilang itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…BANGANG RUPANYA MALAON INI…. kah kah kah..

kah kah kah…MEMANG LAH DIPOLITIK KAN…. kah kah kah..

kah kah kah…NAK BAGI TAHU PADA ORANG RAMAI… KILANG INI BAHAYA… kah kah kah..

kah kah kah…. GEROMBOLAN CAKAP KILANG INI BAWA PELABURAN…. RAKYAT DAPAT KERJA…. kah kah kah..

kah kah kah…INI CAKAP POLITIK LAA NAMANYA…. kah kah kah..

kah kah kah… PAKATAN CAKAP…KILANG INI BAWA RACUN… BAHAYA AKAN BUNUH ORANG RAMAI…. kah kah kah..

kah kah kah..INI JUGA CAKAP POLITIK LAAA.. NAMANYA… kah kah kah..

woit…MALAON INI INGAT LAWAN KILANG LYAKNAT INI MACAM KENDURI LENGGANG PERUT?... kah kah kah..

woit…INI LAH POLITIK… BILA RAKYAT BENCI PADA GEROMBOLAN … RAKYAT AKAN PILIH PAKATAN…kah kah kah..

kah kah kah..BILA RAKYAT PILIH PAKATAN…KILANG LYAKNAT AKAN DITUTUP…. kah kah kah..

kah kah kah…DAN MALAON INI AKAN DITANGKAP…kah kahb kah

kah kah kah... KES APA?... KESA RASUAH KE?....kah kah kah..

kah kah kah... TIDAK... KENA TANGKAP KERANA BODOH…. kah kah kah

DEMO ANTI KILANG LYAKNAT


nota:
jangan lupa
berkumpul di klcc
jam 2.00 jumaat ini

berarak ke kedutaan australia
di hadapan klcc
jalan yak kwan seng

semua anak muda di ajak datang !!!


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dia ingat Pahang ni...bapak dia punya!

yes berkata...

Adakah yang menghantar selamat hari guru pada pak Nan?

lynas-putrajaya berkata...

kata kat depa...

kat putrajaya tu, buat kat sebelah istana PM dan sebelah istana TPM. buat dua tempat ni dulu. kalau selamat, baru buat kat gebeng.

kalau takut buat kat situ, jangan bahayakan rakyat.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Bukan bangang tapi uang Aus$ dah masok kocek kiri dan kocek kanan jadi kena lah buat servis sikit.

Maklumlah , toyol ada BaliLand , taib ada LondonLand, SemiValue ada sdyneyLand ,Tambi Chik ada LolitaLand, tak kannya bangang tak mau ringgitLand.

Anti TELAN berkata...

TT,

Dia akan ditangkap kerana OTAK UDANG...kah kah kah kah

Macam mana otak udang boleh jadi MB. Ini SPRM kena siasat sampai mati...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

cusnetuan tt,
si haprak adenen ni dah lama gila bukan kes leynas aje tengok mulut dia dalam gambar tu macam lubang taik.tapi jangan terkejut sat lagi sihaprak buat umrah nak cover line dan makcik2 pakcik2 felda jengka akan ternganga kembali
zzm

Tanpa Nama berkata...

Ini satu lagi penulisan bodoh. Pencemaran radioaktif lynas kurang dari yang dikeluarkan semasa dalam penebangan komersial termasuk mas atau air Asia. Kenapa tak piket tutup semua syarikat penerbangan. Bodoh betul.

Tanpa Nama berkata...

bro aku ada secebis kisah untuk diceritakan.Aku menetap di pekan Pusing tidak jauh dari pusat pelupusan sisa2 buangan kilang di bukit merah.Aku terbaca kisah2 sedih dan duka penduduk bukit merah baru aku terasa menyesal menetap di pekan Pusing tapi apakan daya duitku sudah habis membeli rumah untuk anak dan biniku dulu aku fikir menetap dikawasan hutan dan bukit aku merasa nyaman dgn udara yang segar tetapi sekarang aku macam duduk ditempat yang sangat bahaya.Aku takut racun itu akan tersebar kerumahku. Aku selalu pergi kekawasan air terjun dihutan Papan membawa bini dan anaku2 bermandi manda dan sambil menikmati udara hutan yang nyaman dan kehijaun namun sekarang tidak lagi dan aku juga risau air terjun dari hutan akan tercemar mangalir ke sungai Johan dari situ mengalir pula ke sungai Kinta aduhai...

Tanpa Nama berkata...

cuba buat belakang rumah hang bodoh
bangang betui si mamat nie
suruh piket hadap mas dan air asia
kalau macam tu
naik basikal pi kerjo
dah lah bangang berani komen pulak tu
perkara utama ialah DUIT
bila DUIT masuk semua halal
selamat dan wajib
rakyat dapat kerja
mamat untung DUIT
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

mamat ni sudah kenyang mentekendarah elaun chairman lynas lyaknat ni.. sbb tu dia melantun2 cover balik projek ni..

bukan susah nak jaga bisnes, amik MB cover line... bagi elaun chairmanship sikik.. sbb tu untung amik politician cover bisnes.. bisnes mudah berkembang, chairman bising2, polis dan askar boleh tolong jaga.. kemarahan orang ramai pun mudah dibodohkan dan diredakan..

shahmetal berkata...

@Tanpa Nama 18 Mei 2011 7:31 AM:

Ada apa-apa penulisan yang boleh kongsi fakta kau tu bro? Sila kongsi dengan kami. Bagi link ye.

Tanpa Nama berkata...

Awok ni Denan.. malu ya amat kawan nok ngaku rakyat Pahang.. muke awok yang penuh jeragat macam ke permukaan bulan tu kawan tok kisah sangat tapi pe'el awok ni yang suke mencarut depan orang ramai tu yang buat malu sesangat nak kata kawan ni orang pahang.. bawaok betobat le Denan oii.. kite idup atas muke bumi ni bukan nye lame benor.. sok lusa lalau diizin Allah mati kita.. haa tak de mende nye la...

Tanpa Nama berkata...

@Tanpa Nama 18 Mei 2011 7:31 AM:

aku pun nak tau detail ttg apa kau cakap tuh...kalau ada laa....