Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 7 Mei 2011

RAKYAT BANGUN MELAWAN!




BUDAYAKAN DEMO SENEGARA



LAGI PERHIMPUNAN BANTAH KILANG PROSES NADIR BUMI - mkini

Sekurang-kurangnya 100 penduduk di Balok dan kawasan sekitarnya mengadakan perhimpuan aman sebagai bantahan terhadap cadangan pembinaan pusat pemprosesan nadir bumi milik Lynas di Gebeng yang terletak berhampiran penempatan mereka.

Mereka mendakwa ini kali keempat perhimpunan aman seumpama itu diadakan.

Ia diadakan selepas solat Jumaat di Masjid Al Fatah di Balok.

Perhimpunan kali ini dianjurkan oleh Jawatankuasa Bertindak Anti-Lynas Persatuan Penduduk Balok dan diketuai oleh ketua pemuda PAS, Nasaruddin Hassan dan ketua pemuda PAS Pahang Suhaimi Saad.


DEMO NYALAKAN LILIN PROTES RARE EARTH LYNAS

AHAD – 8hb May 2011-05-07
WAKTU – 6.00 ptg – 11.00 malam
TEMPAT : Pantai Teluk Chempedak Kuantan Pahang
ANJURAN : AMK – Indera Mahkota

nota:
sila pakai baju hitam. sila bawa lilin


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… RAKYAT DI RADIOAKTIFKAN…. kah kah kah….

kah kah kah…. KONTREK DI KRONIKAN…. kah kah kah…

kah kah kah… WARGA PAHANG DI GEBENGKAN…. kah kah kah…

kah kah kah...GEBENG INI APA?.... kah kah kah


nota:
gebeng ertiny tipu

contoh ayat: isteri rosmah telah mengebengkan orang melayu

contoh ayat bangun kena buat: orang melayu telah digebengkan oleh isteri rosmah

contoh ayat pasif: bergebenglah kamu sebelum kamu digebengkan

contoh ayat marah: sudah kena gebeng tak sedar sedar lagi kah kah kah!

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

..semenjak aku follow blog tt ni, banyak malay vocab yg aku belajar...yg tak pernah dengar pun sebelum ni...hehe

Tanpa Nama berkata...

TT, DEWAN BAHASA KITA MEMANG MACAM PUKIMAK LA.. elok ko kene buat satu URBANDICTIONARY ko sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Gebeng ikut bahasa tranung dan bahasa org daerah kuantan pahang maknanya "kembang" atau "pengembangan". kalau org tranung kata punggung dia gebeng, maknannya punggung dia sangat besar dan sedang mengalami pengembangan akibat gemuk!

molek doh bunyinya tu utk laki najib.

cicit ngah layor berkata...

KPN lamer tu,sebelom pencen ader bercakap mengaterkan anggoter polih akan ditambah 30% lagi.Bukan sbb ndak mengekang jenayah sangat sebenornyer.....tapi dier dah nampak,ghakyat semakin beghani menegakkan keadilan....kalau tidak jalan rundingan,ghakyat buat dgn jalan berdemo.Kalau anggoter tak cukup,mcm maner ndak mencotakan kepaler org yg berdemo.Tahniah kpd org yg beghani menuntut hak.Lagi satu...jgn luper,saman ACP Bukit Aman yg buat ceremah fitnah diBacok Kelantan menggu lepaih tu.Jangan biorkan dier tidor lener.Lain kali entah aper pulak fitnah yg keluor dr molot dier.Sekat sebelom melaghat.

Restless berkata...

hahaha.ada pembetulan sikit tu,Masjid Al-Fatah terletak di Batu Tiga jalan kuantan gambang,bukan di Balok.Masjid Balok mmg tiap2 minggu adakan demo,kerana Balok adalah kawasan yg paling hampir dgn Gang-bang.kah kah

Restless berkata...

pada 20hb May,solidarity rakyat menentang Lynas akan berkumpul dihadapan Australia Embassy,mintak sebarkan.semua diminta memakain tshirt hitam.

Tanpa Nama berkata...

gebeng???
gang bang aku tau la
kah kah kah

isoptocarpine berkata...

bahasa jawa makna gebeng tu BISKUT..