Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 30 Jun 2011

AYAH BIAWAK DENGAN ANAK BIAWAK




INI BUKAN KUCING




RAIS KECEWA TAHAP KESOPANAN DAN NILAI BUDAYA GENERASI MUDA - meloya

Rais Yatim hari ini melahirkan rasa kecewanya terhadap tahap kesopanan dan nilai budaya yang semakin menurun dalam kalangan generasi muda.

Beliau berkata, tahap kesopanan itu boleh diukur daripada sikap anak-anak muda masa kini yang sukar mengucapkan terima kasih setelah diberi bantuan.

"Kita agihkan beribu-ribu netbook satu Malaysia kepada anak-anak kita di sekolah, mereka ambil (tapi) tengok pun tidak muka orang yang bagi, jauh lagi berkata terima kasih,” katanya ketika berucap pada majlis Penyampaian Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) 2010 di Istana Budaya di sini, hari ini. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PERTAMA AJAR ANAK SENDIRI DULU …kah kah kah..

kah kah kah..JANGAN ENTOT ENTOT LARI…. kah kah kah..

kah kah kah…KEMUDIAN AJAR PUNAI SENDIRI DULU…. kah kah kah..

kah kah kah…JANGAN ROGOL ROGOL KAN PADA AMAH INDON…. kah kah kah..

kah kah kah… BAGI HADIAH TAK TENGOK MUKA?.... kah kah kah..

woit…NAK TENGOK MUKA BUAT APA?....kah kah kah…

kah kah kah…KALAU TENGOK MUKA … MATI SELERA MAKAN…. kah kah kah..

kahkah kah..TENGOK MUKA BIK MAMA… DEMAM SEBULAN…. kah kah jkah..

kah kah kah…TENGOK MUKA MALIKUL SEMBAB… KENA SAKIT JANTUNG… kah kah kah..

kah kah kah…TENGOK MUKA MAT MONGOL… KENA SEMBELIT…. kah kah kah..

kah kah kah…TENGOK MUKA RAIS YATIM…. PUTUS REZEKI SETAHUN…kah kah kah..

woit… NOTE BOOK ITU BUKAN HARTA GEROMBOLAN…. kah kah kah…

kah kah kah….NAK TERIMA KASEH BUAT APA…. INI DUIT ORANG RAMAI…. kah kah kah..

woit…BUKAN DUIT MENTERI YANG BELI… LAKNAT PUNYA MUNKEEE… kah kah kah

nota:rais yatim beri ceramah tentang budi dan bahasa
samalah seperti biawak nasehatkan anaknya
jangan makan bangkai kah kah kah




BUDI BAHASA BERMULA DIRUMAH


21 ulasan:

rantai berkata...

budi bahasa , sopan satun tu budaya ... dia menteri budaya..!!! ke menteri buaya...!!! komennya itu menunjukkan DIA SENDIRI GAGAL .... letak jawatan lah oooooiii!!!!! ...ompong so ompong-ompond eh rais ni rupo ee !!!!!!!!!!

mek berkata...

kah kah kah
macam la muka hensem sangat
ada hati nak suruh orang tengok
dah la muka tak hensem, perangai tak senonoh pulak tu
lawak betul rais ni

tt, org2 jelobu mmg semua lawak ke?
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

hahahahhahahahhahahahahahhahaha
bapak rogol anak entot!!!

Tanpa Nama berkata...

nak wat camna budi bahaya buken boleh ditanam dengan memberi laptop atau dengan menari atau seumpamanya tetapi memalui contoh dan tauladan

:) pernghormatan diberi bukan diminta

Tanpa Nama berkata...

Beliau berkata, tahap kesopanan itu boleh diukur daripada sikap anak-anak muda masa kini yang sukar mengucapkan terima kasih setelah diberi bantuan.

Ciss.Kau ada ajar anak-anak muda masa kini ucap syukur kpd Allah di atas Sifat pemurah dan pengasihnya kepada kamu yang tidak terhitung banyaknya?
-Haji salah.

Tanpa Nama berkata...

Power ah bro, lu punya ulasan...hahahahaha

Tanpa Nama berkata...

La...dia ni dah lupa ke apa yang dia kata dulu....cuba check...kan dia dulu dah kata supaya melayu jadi kurang ajar sikit...betul tak?...cuba cari masa dia dalam Semangat 46 dulu...kahkahkah

Satu lagi TT...cuba kau check dalam Perlembagaan Negara...betul ke ada kenyataan yang mengata Negeri2 dalam Malaysia boleh keluar dari Persekutuan Malaysia?....bukannya apa...sebab dah heboh sekarang...kalau BN kalah dalam PRU13, negeri2 beraja akan keluar dari Persekutuan Malaysia...kalu benar...kesihan rakyat negeri tu...dapat raja ????....kahkahkah

anti meLAYU BODOH.... berkata...

salam bro..
minta kebenaran guna icon BERSIH..
nk letak kt FB..

Tanpa Nama berkata...

UMNO sendiri tak berterima kasih pada rakyat, lantak pi budak-budak tu nak berterima kasih ke tidak... barang tu bukan dibeli dengan duit UMNO tapi dibeli dengan penyelewengan duit cukai rakyat Malaysia. Apa perlu berterima kasih jika yang diambil adalah barang kepunyaan sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Budaya ape dia pakai,bila rogol pembantu rumah senyum.

Tanpa Nama berkata...

bro bila lagi nak tukar background blog ni jadi kuning.... banyak blog dah tukar jadi kuning

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah
sendiri pon tak tau bahasa, ada hati mau ajar worang,
tu yang tukar mode tu, bahasa badan yang di tunjukkan bila jawab soalan kat wartawan aritu penuh budi bahsa sangat la ye?
cilake nye perogol amah

Anti Telan berkata...

Lihat muka OMAR OSMAN GAGAP Ceupac...punai kakitangan kerajaan naik terpacak...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kahkahkahkahkahakahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Betoi tu, haramjadah ni dia ingat duit mak bapa dia....bila la nak sedaq bewak ni....muka hang budak2 tak mau tengok dah!

ciput berkata...

Kah..Kah.. Kah... ku sangka ini menteri yang paling cerdik antara menteri-menteri yang ada... rupanya bongookkk.....

Saiful berkata...

senor tt, cerita la sikit pi jumpa bapak polisi hari tu..cam na..apa cerita

Tanpa Nama berkata...

Ni lah perangai gerombolan. Kalau bagi apa-apa lepastu nak orang menyembah dia. Lancau lu lah

Tanpa Nama berkata...

biawak komodo pon kalah ngan biawak msia.satu rekod baru di mana malaysia ada biawak yg lagi besa dari biawak komodo indonesia

Ninja Glock,Dari Casing Handset Jadi Pistol Sebenar!!

bunbinban berkata...

ajor dulu anak2 menteri tu dulu hormat dan berbudi bahasa. Jgn nak jadi samseng sbb bapak atau mak menteri. Tak yah menteri, anak ahli parlimen BN pun nyombong nak mampus. Lagi pun, yg byk kurang ajar ni sbb makbapak yg betaraf VVIP ni pun kurang ajar, harta kerajaan rakyat buat mcm harta makbapak tokcik punya. ptuihhhh

mohdsalleh berkata...

rais beri netbook jenis cikai punya, Baru dapat tetikus tak boleh pakai. nak tanya berapa harga satu netbook yang dibayar oleh kementerian. mesti ada markup punya....