Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 30 Jun 2011

KESIAN PATIK TUANKU




WARNA KUNING DI HARAMKAN




HISHAM : HARAM PAKAI BAJU BERSIH, BOLEH DITANGKAP
- mkini

Hishammuddin Hussein hari ini berkata adalah satu kesalahan bagi mana-mana individu yang memakai baju yang berkaitan dengan aktiviti haram.

Justeru, tangkapan ke atas mereka yang memakai baju BERSIH 2.0 oleh polis adalah betul.

"Jika kemeja-T BERSIH berhubungkait dengan aktiviti haram, maka memakainya adalah juga haram,” katanya kepada wartawan.

Setakat ini, hampir 100 orang telah telah ditangkap kerna memakai baju kuning BERSIH manakala mereka yang menjual baju berkenaan turut ditahan untuk disoal-siasat.

Terbaru, pagi tadi, empat belas aktivis politik ditahan di Sungei Siput, Perak, ketika mengedarkan bendera Malaysia di sebuah pasar.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…MUNKEE LIDAH KONTOT DAN PANDAI BERFATWA…. kah kah kah..

kah kah kah…CAKAP IKUT HIDUNG…. kah kah kah…

kah kah kah…UNDANG UNDANG MANA YANG DI BACAKANNYA... kah kah kah..

woit..AKTA DAN PASAL MANA YANG DIJADIKAN RUJUKAN HUKUM....kah kah akh

woit… SEMENJAK BILA PULAK WARNA KUNING HARAM?.... kah kah kah..

nota:
apakah gerombolan kini anti raja?
kah kah kah

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dulu masa UiTM dibawah VC Ibrahim Abu Shah(baca:celaka!) dia pernah panggil dan siasat staf pakai baju hijau dan kopiah putih!! sebab hijau warna PAS. Apa punya buduh punya VC.

Tanpa Nama berkata...

Pakai baju kuning haram, makan rasuah dan makan duit rakyat tak haram. Kepala hotak pak dia. Betul2 Shamkudis ni pondan tua tak da teloq.

Tanpa Nama berkata...

tu la Menteri Malaysia... cakap ikut sedap mulut je... tunjukkan peruntukan undang2 yang boleh menahan orang pakai baju BERSIH... kalo ikut seksyen 27 Akta Polis, sebut tentang perhimpunan haram... kalau nak sabitkan kesalahan, perhimpunan itu mestilah berlaku... masalahnya, perhimpunan BERSIH belum pun wujud... kalo nak sabitkan bawah Akta Pertubuhan, aku x rasa BERSIH ni pertubuhan yang berdaftar... so, kepada menteri berkenaan, kita ada undang2... no one above the law... seseorang itu hanya bersalah bila dibuktikan bersalah... sekiranya kesalahan belum dibuat, jangan nak memandai2 tangkap kerana tangkapan yang dibuat adalah tidak sah/tangkapan haram... kalu betul2 nak tangkap, sila tangkap pemuda berbaju merah yang menyerang bangunan di tropicana ari tu... kalo baju merah, anda senyap, dan akan berkata "dalam siasatan"... tapi kalo baju kuning, belum siasat dah tangkap...

Tanpa Nama berkata...

Teringat aku suatu masa dulu... rakyat di negeri Cina tidak dibenarkan memakai pakaian berwarna kuning...mungkin undang2 kuno ni yang di jadikan panduan kot - lidah kontot akal pun kontot

otaklunyai berkata...

APABILA SEEKOR SIBODDOH MEMBUKA MOLOT DAN BERKATA-KATA... BAU LONGKANGGGGG... NAMPAK MUKA MACAM BODDOH BILA DAH BUKA MOLOT KONPOM BODDDDOOOHHHHH!!!!

Tanpa Nama berkata...

Calsberg = Jenama yang terang2 HARAM bagi orang ISLAM... kenapa POLIS tak tangkap???

Bersih 2.0 = Jenama yang menuntut PILIHANRAYA yang ADIL... POLIS sibuk sangat nak tangkap...

maka :- nampak sangat kerajaan UMNO-BN dalam ketakutan... menggunakan KUDA2 POLISnyer untuk membuat kerja KOTOR!

yb berkata...

Istana Raja Cambodia masih wujud hingga ke hari ini kerana rajanya bersekongkol dengan Rejim kejam Khmer Rouge, Pol Pot.

Pada waktu itu, orang yang memakai cermin mata turut ditamatkan riwayatnya kerana cermin mata ialah lambang orang yang membaca, berpelajaran dan pandai. PM Pol Pot benci dengan orang-orang yang berilmu.

(Cerita pemandu pelancong masa melawat cambodia pada Oktober 2010)

serenity9260 berkata...

tuanku da tak boleh kuar istana sebab nanti baginda akan ditahan kerana pakai baju kuning.sebab tu raja pon xley dengar dan tolong rakyat


Ni best bro!!!
Cool Aje : 2 Siri Xperia Baru,Xperia Ray Dan Xperia Active

cicit ngah layor berkata...

Menteghi ni udah kelam kabut.Bercakap tak tentu ujung pangkai.Yg halai dikater haram,yg haram dikater halai.Percakapan yg sebegini akan menambahkan kegetikan org.Ghakyat haghi ni bukan jenih bulih pakser dgn jari telunjuk....makin ditekan makin melawan.

kahkahkah.......Dulu,sbb takutkan PAS....siFidah sughuh tukor lambang Petronas.Sekaghang....iklan celcom pon udah tak keluor tv sbb takut ghoner kunin.Esok,mintak geng tuan punyer banglo tepi sungai supayer jgn pakai baju kunin 365 haghi setahun.....pakai duer bulan sekali jer.kahkahkah.....mesti demer setuju.....kalau tidak,semuer projek KIV....org Penang,Kedah,Perlis kempunan tak dpt naik kegheter api laju.kahkahkah...

Tanpa Nama berkata...

belum bercakap dah nampak bodo...bila bercakap macamtulah bertambah2 bodonye

Tanpa Nama berkata...

Hishamudin boleh dikenakan tindakan menghina yg dipertuan agong dan memerangi raja-raja melayu kerana menghina warna kuning, warna rasmi raja2.