Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 11 Jun 2011

KALAU PUN DAH BUNTING !



PANDAI BUNTING PANDAI SIMPAN







nota:
kucing ni bunting
tak pernah minta duit kerajaaan
kah kah kah




NAJIB HAIRAN PAS BARU TERFIKIR NEGARA KEBAJIKAN – Tiewnama

Najib Razak berkata, perjuangan menjurus kepada negara kebajikan "yang baru terfikir oleh PAS" sudah lama dilaksanakan oleh kerajaan Barisan Nasional.

Najib berkata, PAS sepatutnya tidak mengambil modal yang dilaksanakan BN untuk mewujudkan negara kebajikan kerana perkara itu sudah lama dilaksanakan oleh kerajaan.

Beliau berkata, penubuhan pelbagai agensi kerajaan seperti FELDA dan FELCRA sudah menepati ciri kebajikan yang semuanya sudah dinikmati oleh rakyat sejak sekian lama.
"Saya pelik dan ajaib, ada yang mencanangkan negara kebajikan...mereka baru terfikir?" katanya.

Baru-baru ini, PAS melaungkan untuk memperjuangkan negara kebajikan selepas sekian lama mendakwa parti itu berjuang untuk menubuhkan negara Islam. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… RAKYAT LAGI HAIRAN…. kah kah kah..

woit… SATU MALAYSIA HAIRAN… ANAK NAK BERANCUK PAKAI DUIT KERAJAAN… kah kah kah..

woit… NAK BERANCUK… JAWI TAK LARANG… JAIS TAK MARAH…kah kah kah..

kah kah kah… TAPI SATU MALAYSIA HAIRAN KENAPA PAKAI DUIT RAKYAT…. kah kah kah..

kah kah kah…KALAU DAH BUNTING PUN PAKAI LAAA DUIT SENDIRI…. kah kah kah

12 ulasan:

cicit ngah layor berkata...

KAHKAHKAH...Negagher kebajikan sbb tubuhkan Felda dan Felcra....ghakyat dapat manfaat?

wooii sahabat felcra Changkat Lader!!!!!...Aper ceghiter dan aper habor oghang felcra? Ader ker lagi buat gotong royong buat ghomah besor boss miker.Dah siap ker ghomah tu? Kalau dah siap,ader ker lagi pakser memakser buat gheban ayam atau kandang kambin?


Berkebajikan benor ghopernyer boss miker tu yer!!!..Itu ler ghoper kebajikan yg demer kater PAS tighu demer.

saji berkata...

Apa hairannya Najib - Negara Kebajikan UMNO berteraskan pemikiran ekonomi kapitalis, berbanding dengan Negara Kebajikan PAS berteraskan pemikiran ekonomi Islam

Pak Mat berkata...

Tu la tanda negara berkebajikan ala amnu,selain itu dengan menaikan tarif eletrik, kurangkan subsidi untuk rakyat,naikan harga minyak walaupun gaji tak naik,tarik minyak subsidi untuk nelayan,biaq harga barang naik tanpa kawalan dan yang paling berkebajikan ialah memberi 22 billion kepada IPP bebas. Memang Sah kerajaan sekarang Kerajaan Berkebajikan.

RUMPUT HIJAU berkata...

Apa yang mahu rakyat lihat dan rasai adalah negara kebajikan seperti yang dilaungkan oleh PAS. Rakyat tidak mahu ianya sekadar retorik semasa muktamar semata. PAS dan Pakatan Rakyat harus buktikan sekarang menerusi negeri-negeri yang diperintah. Jika PAS berniat ikhlas mahu memberi kebajikan kepada rakyat bukan sekadar helah pilihanraya, insya-Allah ianya akan terlaksana juga akhirnya. Harap-harap PAS dan Pakatan Rakyat konsisten dalam melaksanakannya.

Tanpa Nama berkata...

Saya pun hairan kenapa Najib hairan. "Negara Kebajikan" UMNO khas untuk kebajikan sdra mara dan kroni pemimpin. Ada juga la tempias dan sisa sisa serta tulang dapat kpd rakyat, bukan tak ada...

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Kebajikan untuk anak bini memang dah sah dah tak payah guna duit sendiri.Tak cukup dengan pakai duit kerah Wisma Putra jadi office boy angkat beg dan buka pintu kereta.
Menteri Luar dah jadi macam Shahrizat hanya layak jadi ADC FLOM.
Imelda Marcos pun cemburu kerana tidak dapat lawan suami Najib....

Tanpa Nama berkata...

najib ckp xguna otak..pas kata negara berkebajikan utk rakyat..bukan berkebajikan utk kroni, anak and bini...nak beranchuk pun takan nak guna duit berkebajikan...hehehe...

budakbalun berkata...

woi tt
memang siot laaa..

nak terkencing teman tengok gambo kucin kurap bunting tuh!!

betul2..
kucin tu tak pernah minta duit kerajaan walaupun bunting!!

wakakaka

Tanpa Nama berkata...

Orang PAS yang sabotaj, keja kerajaan curi tulang, kejaan bagi subsidi habis dijual. Ada bukti beb...Satu lagi kebajikan apenyer kat Kelantan dan Kedah, lebih teruk lagi ade ler...
Cer keluarkan komen ni...

Tanpa Nama berkata...

PAS nak negara kebajikan? RETORIK sunnguh depa ni.

20 tahun jaga kelantan, apa menda kebajikan yang kita boleh nampak? cuba crita sikit TT?

Kat kedah, ada ke kebajikan selain mahfudz posmen yg kehulu kehilir masa banjir dah surut?

selangor, ada kebajikan kah?

penang, kebajikan ada kah?

Tunjukkan dulu dengan 5 negeri yang ada PAS oiii baru boleh cerita satu Malaysia.

Setakat bercakap..mat sabu 121 boleh klepet n berdemo..siap ada kes khalwat lagi..apa beza dgn org politik lain?

Buktikan dulu PAS PIS PUS, bukan cakap macam kaldai yang di tunggang n dipulas telinga oleh anuar n kit siang.

Kesian tengok PAS ni....

Tanpa Nama berkata...

alaa, negara kebajikan ala BN @ bini najib a.k.a umno kita dah rasa. lepas ni kita nak rasa pula negara kebajikan pas @ pakatan rakyat.

kata negara demokrasi. kalau betul demokrasi, apa salahnya lepas ni najib & muhyiddin pula jadi pembangkang. tak heran laa...

imas berkata...

Anoy 12/6 12.53 pernahkah dtg Kelantan??? Kalau dgr crita UM & RTM baik taksah komen