Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 11 Jun 2011

SILA BUAT LAPORN POLIS TIAP HARI




KITA RAYAKAN 9 JULAI



LAGI LAPORAN POLIS BANTAH DEMO BERSIH –tiewnama

BUKIT MERTAJAM: Dua buah Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) pada Jumaat membuat laporan polis bagi mendesak supaya pihak berkuasa melarang perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang dijadualkan di Kuala Lumpur pada 9 Julai ini.

Pertubuhan yang dikenali sebagai Wira Perkasa Pulau Pinang (Perkasa) dan Penawar Malaysia itu membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT) di sini dan mendesak polis mengambil tindakan undang-undang terhadap penganjur iaitu Badan Pengerak Demokrasi dan Mobilisasi PAS.

Ketua Penerangan Perkasa Norhalim Abdul berkata polis harus mengambil tindakan segera kerana kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan oleh penganjur adalah berunsur menghasut rakyat dan mempunyai niat untuk mengganggu ketenteraman awam.

"Penganjuran perhimpunan itu, hanya akan menjejaskan ekonomi negara kerana ia akan menggambarkan Malaysia sebagai sebuah negara yang tidak selamat kepada pelabur-pelabur asing," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis.

Di KELANTAN, penduduk Kampung Wakaf Baharu, Tumpat meminta pihak berkuasa bertindak tegas ke atas Bersih yang merancang mengadakan demonstrasi itu.

Ketua Kampung Wakaf Baharu, Mat Yusoff Mat Musa,60, berkata tindakan menghimpunkan orang ramai dengan tujuan mengadakan demonstrasi membantah kerajaan boleh menyebabkan huru hara.

"Kalau perkara itu dibiarkan dan keganasan berlaku, rakyat akan hidup dalam ketakutan berpanjangan," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan itu di Balai Polis Wakaf Baharu, di sini.

Dalam laporan media 7 Jun lepas, Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu mengumumkan harat kumpulan itu mengajak rakyat negara ini turut serta dalam perhimpunan yang akan diadakan di Dataran Merdeka pada 9 Julai depan.

Katanya ia adalah untuk menggerakkan rakyat bagi menuntut pilihan raya yang bersih dan adil. TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… NASIB BAIK ADA LAPORAN POLIS…. kah kah kah..

kah kah kah…MAK CIK PAK CIK YANG TAK ADA INTERNET MULA TAHU…. kah kah kah..

kah kah kah…. ABANG KAKAK DI FELDA PUN TAK TAHU…. kah kah kah..

kah kah kah…MAT REMPIT DAN MINAH REMPIT PUN DAH TAHU…. kah kah kah

kah kah kah....BUKAN MURAH NAK BELI IKLAN…. kah kah kah

woit… BUAT LAAA LAPORAN POLIS TIAP HARI…. kah kah kah..

kah kah kah…TERUS MENERUS ADA BERITA TENTANG BERSIH…. kah kah kah…

kah kah kah… TAK PAYAH BERSIH BELI IKLAN…. kah kah kah



ANAK MUDA AKAN TURUN





nota untuk anak muda:
sebelum ke sekolah
kita ke ba ta dulu
sebelum ke ba ta
kita ke alif dulu
sebelum pilihnaraya
kita ke jalan raya dulu

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"…Sapa tau janggut Nabi macam mana? Sapa biasa tengok janggut nabi, ada gambar? Kita tak tau. Ada pulak yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yang special sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tau. Kita tak tau sebenarnya macam mana janggut Nabi (ketawa). Di zaman itu nak cukur pun mudah ke? Dia bukan ada Gillette. Zaman nabi ada Gillette ke?, tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak di padang pasir. Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai NAFSU yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain…” (Dr. In The House, 1997).

kodok belaan umno berkata...

Ari ni aku tengok 3 ekor katak keluar buletin fitnah 3 suku, cerita pasal apa ke jadah tah. Ohh..komen pasal PAS yg kununnya dah nak terlungkup.

Nak muntah tgk pelacur politik 3 ekor tu: berehem, zul bisol ngan zahrin golf rm2. ilang selera makan aku mlm ni, sial

mong owl berkata...

This is the one who should be prime minister of malaysia
Non mat ngantok
Mongolian non-mat
mamat unfortunately was cheated by eeee
should win the election
but to be con

kah..kah..kah.

Dit is degene die moet premier van Maleisiƫ
Niet mat ngantok
Mongoolse non-MAT
mamat Helaas werd bedrogen door eeee
moet winnen de verkiezing
maar om con

wakakakaka...wekk

Tanpa Nama berkata...

sudah enak ke amerika
dengan penuh gaya dan selera
kini menghadap nur sultan pula
kini menjadi bisan bermula

PPppoooOOOrrRRRrrAAaaaaHHH!

Tanpa Nama berkata...

itu saja le yang korang tahu...
Dapat kuasa culas belako..
Hidung dicucok otok dibako
Kalo benor2 teror
Buat demo kat Bkt Bintang Plaza atau Cuci Petaling Street,
Baru kono bagai dikato bersihnyo...
Ha ha ha ha.. Bersih.....

Tanpa Nama berkata...

weiii bongok...kalau SPR setuju apa yg BERSIH mintak barulah perhimpunan itu akan dibatalkan...

Ni semua NGO yg seronok umngok main tipu dan takut umngok akan kalah pada PRU akan dtg...

miss soru ooooo....

Tanpa Nama berkata...

tiada siapa yang miss shoru walau siapapun menang PRU13 ni,

kalau yang menang pun hampeh..tak payah tunggu PRU14 pun, kita buat demo di bukit bintang, jalan ipoh, puchong, shah alam dll..tengok apa depa nak buat.
dulu pandai kata PDRM perkakas, sekarang suruhlah Terserah cock dan Isham kawal pendemo2. Rasanya no problem sebab masa tu demo,ceramah,konsert dah halal penuh n tak perlu permit,belasah aje.
KALAU NAIK CARA MACAM TU...TURUN PUN AKAN MACAM TU JUGA TT oiiii,
Jangan jadi mcm jiran kita yang selalu coup d'etat sebab org poltik yang semuanya tamak dan tak sedar diri dari semua parti. Walau apa saja nama parti...poltik tetap politik dan bila lama akan jadi sekotor2nya sebab kuasa dah ada ditangan. TAK CAYA..tunggu dan lihat apa beza jika jadi kerajaan dengan kerajaan lama.
Setakat nak berperang, sri lanka dan laos pun sanggup bermati2an walau takda apa n negara hancur lebur.
Yang penting bila lepas perang, MAMPU KE KORANG BINA NEGARA SEMULA SEPERTI MANA SEBELUMNYA?

Kita lihat...siapa yang cakap kosong dan kelentong rakyat hanya nak ke putrajaya...jangan sampai tergadai negara n kain terlondeh tatkala seronok menang sabung sampai kampung tergadai.

TELUS SANGAT KE PKR,DAP N PAS?

Tanpa Nama berkata...

Tak kiralah siapa pun yg menang aku tak kisah, janji gunakan sistem pemilihan yg adil dan telus...

ini tidak, nak celup jari dlm dakwat pun takut, media duk siar asyik2 dia jea 24 jam...jentera kerajaan duk berkempen siang mlm utk dia...

ambil buku hafal dulu apa itu parti apa itu kerajaan....ini tidak habis dicampuradukkan....

mat pasir berkata...

tanpa nama 11 jun 140 pm

tu ucapan dr M ka?kalu betul,mmg gilo laknat la dr M ni..bodo punya ulamak la kalu sokong BN lagi..


aku x tau la yang dr M cakap camtu sekali..kalu leh bagi link lain sbagai info tambahan..

TQ