Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 26 Jun 2011

YA AMPOOON



CHETTIAR DARI PERLIS




nota:
wahai anak muda
tahukah sejarah tanah melayu ini
perlis telah dijualkan kepada
bengali cheti?

siapa yang jual perlis?
adakah kerana inflasi?
kah kah kah






RAJA PERLIS MAHU RAKYAT BERSEDIA HADAPI CVABARAN INFLASI – tiewnama

Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail menitahkan rakyat agar bersedia menghadapi cabaran inflasi dengan meningkatkan produktiviti serta berbelanja secara berhemah.

Titah baginda itu berikutan laporan menyebut negara-negara maju sedang berhadapan dengan tekanan inflasi termasuk kenaikan harga makanan.

Bertitah pada majlis Malam menjunjung kasih Perkhidmatan Awam Negeri Perlis 2011 sempena sambutan ulang tahun keputeraan Raja Perlis yang ke-68 di sini malam tadi, baginda berharap kesan inflasi itu dapat ditangani secara bijaksana oleh kerajaan dan rakyat.

Baginda turut menitahkan para penjawat awam sentiasa mengamalkan prinsip kerja mesra pelanggan dan mesra rakyat dengan memberi perkhidmatan terbaik dan telus.

"Jangan tunjuk kuasa walau apapun jawatan dipegang tapi tunjukkan perkhidmatan yang baik untuk pelanggan," titah baginda. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit…KAH KAH KAH… KAH KAH KAH… KAH KAH KAH… kah kah kah..

kah kah kah…YA AMPOOOOON YA TUNKU…YA DAPOOOR…. kah kah kah..

kah kah kah… SEMBAH PATIK HARAP DI AMPOOON…. kah kah kah..

kah kah kah…CUBA TERANG KAN BAGAIMAN CARANYA HENDAK MENGHADAPI INFLASI?.... kah kah kah..

kah kah kah…. ADAKAH BERPUASA SETIAP HARI?.... kah kah kah..

kah kah kah..ADA KAH TIDOOO SETIAP HARI…. kah kah kah..

kah kah kah…CAKAP MEMANG SENANG…. kah kah hkah..

kah kah kah…SILA JELASKAN…. kah kah kah ..

nota
tuanku nak tanya sikit
ikan kembong berapa sekilo di pasar kangar?
ikan jaket beapa sekilo di kuala perlis?

saja nak tanya
bukan nak test
saje nak tahu dimana kavita singh hisap susu malam ini
kah kah kah


nota:
entot senyap
kentot pun senyap
makan tanggung
berak cangkung


9 ulasan:

beseri berkata...

hehehehe lu memang cool laa bro.

Anti Telan berkata...

Inflasi dah melambung baru nak belanja berhemah ka...?

Takkan rakyat sahaja perlu belanja berhemah. Habis King Kong di Putra Jaya sana boros 24 jam...macam mana???

Sekarang ini bukan masalah inflasi. Sekarang ini ialah masalah UMNO/BN/sahabat2 sekelilingnya perlu DITUKAR.

Bila mereka telah berjaya ditukar/diturunkan, mereka perlu dipijak sampai sampai lumat...kah kah kah

mat tempoyak berkata...

Bro isham, tolong keluarkan artikel dan ulasan tentang gelaran dato' yang di beri kepada zulkifli Nordin oleh negeri kelahiran mat monggol...apa jasa yang dibuat si zul kulim si pencacai tu??

cicit ngah layor berkata...

Kalau bercakap bender yg tak peghonah dilalui,lebih baik tak pyh bercakap.Buat menambah getik org kpd miker.

Peghonah ker miker keghojer jaga.Dgn gaji rm 800 sebulan,anak sekolah menengah duer oghang,sekolah ghendah soghang,dudok ataih ghomah sewer.....cer miker ajor,mcm maner ndak hidop sempeghoner.Jawabnyer....makan nasi berlaukkan gagham tegak jer ler.Kebanyakan ghomah yg kener potong letrik dgn ayor tu pasai ini ler.

Hidop haghi mcm org pakai kain singkat.....taghik keayaih,kaki terbukak,tolak kebawah,kepaler terbukak.Hidop sentiaser dlm keadaan tidak sempeghoner.

Nampaknyer puak2 miker ni dah jadi adik beghadik kembor dgn gerombolan pulak.kahkahkah.....org awam tidor....miker beghadu.Org awam makan....miker santap.Org awam rasuah....miker persembahan.kahkahkah....org awam ader proton....bawak sendighi.Miker ader roll roys....tak bulih bawak sendighi.

Tanpa Nama berkata...

Tuanku boleh lah cakap sebab Tuanku dapat semua FREE.Tak payah keluar keringat semua ada tak cukup mintak lagi apa nak susah.
Tuanku dengan UMNO samo ajo cakap sajo manis...

gondrong. berkata...

Bro Isham, soalan lu memang kelass...

pukitiang tu tak leh jawap punyo...

Tanpa Nama berkata...

Tuanku tu lain. Dia tu ada keturunan darah Nabi. Spesel sikit. Kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

tuanku, kepala butuh la tuanku.... projek2 perumahan kat perlis, sumer dia guna cina jadi cukong untuk rembat segala projek2 kat perlis... kendian, sisa2 projek kecik2, suruh rakyat jelata berusaha cari mentekendarah? dulu ada syahidan nak bersaing, skrg syahidan dah kene buang sbb ko yang tak nak kan? baru tak der saingan beb....makan sorang2 la dengan BUMI(AU)TA tu.... haha....

lu makan tanggung, berak cangkung jer.... buleh la cakap macam ni.... ujung minggu orang usung percuma kesana kemari anak dan bini, free!!! kami rakyat susah, mana ada mentekendarah free??? pigi kenduri kawen, makan free pun, nak kena huluq2 lagi.. free pukimak lu.... baik duduk di rumah makan rumput jer yang free sekarang ni....

tak tahu diuntung langsung walaupun menjadi raja.... tu la pasal datuk nenek jamalullail kene halau dengan sultan abdul hamid pergi perlis, jadi raja kat negeri bodoh bangang tu.... orang siam pulak yang memerintah kedah sekarang ni.. sudahlah bodoh, melopong la pulak makan taik sendiri jadi raja kat negeri ciput dan bodoh, tak ader apa2 hasil.... kendian tipu sejarah, keturunan syed dan nabi muhammad apa lancau la.... woit.... jangan tipu orang ramai la.. kena halau dgn sultan abdul hamid, cakap la kene halau.... bih citer....

Tok Jebat berkata...

Hahaha...dapat jadi agong dapat kegheta bentley special edition 10 000 cc beb. sume guna duit rakyat tu.....ada tanah dia gadai pada ceti....lepas tu suruh rakyat berjimat. porah...