Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 8 Julai 2011

ESOK UNTUK MASA DEPAN




ESOK UNTUK MASA DEPAN MEREKA




WALAU PUN DILARANG, PEMIMPIN PAS AKAN HADIR
– harakah daily

Pemimpin PAS tetap turun menyertai Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai (jam 2 petang esok) meskipun terdapat larangan berada di Kuala Lumpur seperti perintah mahkamah yang dikeluarkan semalam.

Dalam keputusan berdasarkan permohonan sebelah pihak polis kepada mahkamah itu, hampir semua pemimpin tertinggi PAS termasuk dalam 91 individu yang dihalang berada di ibu negara pada esok hari.

Naib Presiden PAS, Haji Salahudin Ayub menegaskan pemimpin dan ahli PAS tetap akan hadir ke perhimpunan rakyat di Stadium Merdeka dalam usaha menuntut pilihan raya bersih dan telus dalam negara.

Beliau menyifatkan tindakan BN menggunakan mahkamah untuk keluarkan larangan menghalang 91 individu berada di KL esok hari sebagai tidak demokratik.

Jelasnya, tindakan menghalang dan mengugut itu jelas bertentangan dengan titah khas Seri Paduka Yang Dipertuan Agong, Sultan Mizan yang mahu semua pihak berunding.

"Tindakan menghalang itu jelas bertentangan dengan ruh dan semangat titah baginda," tambahnya yang juga termasuk dalam senarai 91 individu yang dihalang.

Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS, Dr Hatta Ramli pula berkata, pimpinan Pakatan Rakyat kekal mantap untuk jayakan himpunan Bersih itu meskipun terdapat berbagai halangan.

Dalam satu kenyataannya, beliau yang juga dihalang berkata, setakat ini belum menerima sebarang surat secara hitam putih tentang keputusan mahkamah majestrit itu.

"Jika benar, ini merupakan satu bentuk pencabulan hak saya untuk bergerak secara bebas dalam negara sendiri.

"Pemerintah semakin tenggelam punca dalam menghadapi kebangkitan rakyat," tegasnya.

Penegasan sama turut dibuat ketika menyampaikan ucapan dalam Majlis Pelancaran Gerakan Pilihan Raya Adil dan Telus di Seksyen 18, dekat sini, malam tadi.

Sementara itu dalam jawapan ringkasnya. AJK PAS Pusat, Haji Khalid Samad berkata, tindakan ini membuktikan pemimpin BN sudah tidak siuman.

Seorang lagi AJK PAS Pusat, Mazlan Aliman pula hanya ketawa geli hati dengan tindakan ini sambil menyatakan akan terus hadir.


18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sapa yg sebenarnya menyekat kebebasan rakyat.

siapa yg sebenarnya menyekat rezek,peniaga2 diKL.

sapa yang mengundang pelbagai masaalah orang diKL.

kumpulan bersih ka?
umno n BN ka?
polis ka?
askar ka?
rela ka?
pertahanan awam ka?

lanie orang yg dok dalam kawasan Kuala Lumpur dan macam berada dibumi GAZA..

Tanpa Nama berkata...

Salam Team TT...

Cuba hayati kata2 dalam video ini.

http://youtu.be/aX35gq8_nZQ

Tanpa Nama berkata...

Apa sangat nak takut? Takut Mati?
Purata 6205 orang mati tentu pasal di atas jalanraya iMalaysia setiap tahun.Kalau Melayu Mati katak.Tak dak Insuran nyawa.
Kalau takdir,kalau dah ajal, Kalau mati kerana perjuangan di 9hb Julai tentu jadi kebanggaan Sejarah Malaysia akan datang.

-Jom! kita pi...kuasa polis tu kita yang bagi.Kuasa Menteri tu kita yang bagi...
-Haji Salah.Mahagaru Belakang.

Tanpa Nama berkata...

salute tt & bersih 2.0, insyaallah bersih akan bersihkan kotor kerajaan BN, PRU 13 anak muda bangkit melawan

anti meLAYU BODOH.... berkata...

tajuk utama berita hari ahad.."BERSIH" gagal dapat sambutan rakyat", rakyat tolak bersih..semuanya tajuk mengutuk bersih gagal..padahal polis dan KERAjaan yg sekat...
bro..
post topik nie awal2...biar semua blog main tajuk nie..biar KERAjaan mati kutu..

Tanpa Nama berkata...

https://www.youtube.com/watch?v=0l797oiy-HU&feature=player_embedded

Saiful berkata...

agong kaki kencing..pm kaki tipu..rembat ..rakyat yg kena hambat..poodah..ingat satu hari nanti akan ada balasan diatas kekejaman ini..kena gigit semut pun satu balasan..
cakap bersembur..berak berterabur..mana agong ..mana dia pi..

ramli berkata...

pergh.bang mudin...bang mudin.lega tak nama abg ada dlm list. so tak boleh la org lain nak salahkan kalau tak turun ye dak esok 9 julai. apalgi bang.Jom balut?kahkahakhakahkahakahkahkahakhkahakhakhakhakakahkahkahkahkahkahkahkah!

Tanpa Nama berkata...

ESOK UNTUK MASA DEPAN - orang melayu saja yang faham

pak yatim berkata...

...InsyaAllah...


moga belum terlambat,
untuk aku merencanakan,
suatu garisan,
buat pedoman,
aku,kamu dan semua..

esok,
9 julai 2011,
andainya dipertemukan Tuhan,
aku,kamu dan semua,
akan melihat,garisan takdir,
dimana Islam sebenarnya,
di akhir zaman..

kiranya kamu hadir,
seperti yang dirancang,
ingin aku berpesan,
tanamkan dalam hati,
sematkan dalam dada,
perjalanan ini,
tidak lain tidak bukan,
Lillahi Taala..

andainya tidak,
jangan sesekali kesal,
kiranya,kita bukan terpilih,
menjadi hambaNya,
mengegar kerajaan zalim,
kerana kita lebih zalim,
terhadap diri sendiri,
kiranya bertindak,bukan kerana Allah...

malam ini,malam sejarah,
malam terakhir sebelum 9 julai 2011,
moga kalian,tidak lupa,
pada Maha Merancang,
Maha Melaksanakan,
Maha Menentukan,
Maha Berkuasa,
Maha Agung...

andainya ditakdirkan,
puisi ini menjadi pisau yang menikam,
asahlah,
agar akan datang,
Islam akan menang...

akhir kalam,
aku doakan,
kita dipermudahkan,
dalam perjuangan,
mengangkat Islam,
menentang kezaliman,
mencari kebenaran,
kerana,
hanya yang berpengalaman,
akan merasai,
nikmatnya perjuangan,
nikmatnya iman,
mencari kebenaran,
selari dengan Islam...

andainya,
tiada kemenangan,
usah bersedih,
itulah ketentuan,
yang Maha Mengetahui,
di mana kebaikan,
di mana keburukan,
dunia bukan kesudahan...

bergeraklah,
hanya untukNya,
kepadaNya,
katakanlah,InsyaAllah...

-pak yatim-
8 julai 2011
22:43 pm

Melayu Kena Sokmo berkata...

Buat perjanjian dengan NajebulRoswah ibarat buat perjanjian dengan Syaitan! Tahniah BN/UMCO kerana melantik PM yang terbodoh di era ini, pastinya ini adalah PRU yang terakhir buat kamu. Para pemimpin UMCO yang bodoh, isilah tembolok kamu kenyang-kenyang sebelum Mahkamah yang menjadi kuli batak kamu nanti pula akan menghukum kamu sehingga ke tulang sum-sum. Begitu juga ketua-ketua penguasa yang khianat terhadap demokrasi dan amanah Allah. Semoga kamu semua mati di dalam kekufuran dan dikurniakan anak-anak dan cucu-cucu yang sihat dengan "syndrome down". Berbanggalah dengan gelaran Dato dan Tan Sri kamu semua, kerana dengan gelaran itu kamu semua boleh dicucuk hidung oleh pemerintah yg zalim. Semoga kamu semua dihadiahkan "stroke" yang berkekalan sebelum nyawa kamu dicabut oleh malaikalmaut. Untuk keturunanku...50 tahun lagi aku haramkan kamu semua menyokong kepada keturunan talibarut Melayu munafik laknatullah ini.

cicit ngah layor berkata...

Semenjak,duer menjak ni,dlm bermacam-macam perhimpunan/perasmian,Najis selalu sangat mendakwer mengaterkan pembangkang menjanjikan bulan dan bintang kpd ghakyat.

Sekaghang kiter semuer dah dapat tengok,antare pembangkang dgn Najis sendighi.....saper yg munafik.Dijanjikan stadium utk BERSIH....tp kesudahannyer tak dibaginyer guner stadium.Siap ugut ambik tindakan lagi kalau berhimpon.

Kalau bender kecik ni pon dier tak tunai janji....aper ker lagi bender2 besor yg melibatkan kebajikan ghakyat.Jangan haghap ler kalau manusier jenih ni.....tak bulih pakai lansong.

Tengok pulak aper pulak nasib hamber Allah dr tanah sebeghang tak lamer dulu.Dijanjikan duit puluhan juta US sebagai komisen beli tongkang dr perancis.Biler samer2 dah setuju....aper yg hamber Allah tu dapat? Dapat dagin cincang jer yob ooii!!!.Itu pon dpt dicelah2 dahan dan ghantin pokok dlm hutan.Olih itu,PRU akan dtg ni,pangkah ler calon gambor aper sekali pon,asaikan jgn pangkah gambor kati.Gambor kati tu,kalau jatuh ataih ghompot,bulih mati ghompot tu....biser yob...

Budak Spek Besar berkata...

jgn risau ,isham
ak turun la
ko jgn x turun pulak isham
kang den borsilat kang
kah kah kah

Stupid University berkata...

Memang BN & PDRM kurang siuman! Kah! Kah! Kah! Kalau mengikut logik yang sama, bila berlaku sahaja jenayah rompakan atau pun samun, seluruh bandar tu akan dikepong untuk menghalang perompak serta penyamun dari lari! Kah! Kah! Kah! Memang lawak sungguh PDRM nie! Ketua Polis nie pergi sekolah mana? Atau yang jenis tak lulus periksa tapi diambil juga untuk penuhkan kuota bumiputera di universiti? Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

Bro TT

http://www.youtube.com/watch?v=bXKqTFTUlmM


Ini macam pun boleh... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

BarangSiapa tolak BERSIH...samalh dgn tolak Islam

Hmpunan BERSIH adlah utk tgakan KEBENARAN. Islm adlah BENAR. Islam prjuangkan yg benar.

Prjuangn BERSIH mmbwa kebenaran. Setiap yg benar adalh prjuangn Islam...
Brangsiapa yg menolak BERSIH adlah menolak ajran Rasululah. Menolak Rasulullah adalah menolak Islam.

Brangsiapa yg menenentang Himpunan bersih adalah sama dgn menentang Allah.

YAB Tuan Guru selalu ingatkn kita semua jangan menolak Allah. Biar Umeno saja yg tolak Rasul..menentang Allah..tetpi Tuan Guru akan pertahankn Rasul...akn pertahn Allah.

dari al Baihaqi daripada Ibnu Abbas rahuma (hadith marfu') di mana Rasulullah saw bersabda mafhumnya " Barangsiapa yg berpegang kepada sunnahku di waktu ummatku sedang rosak maka untuknya ganjaran seratus mati syahid" Juga dari riwayat at Tabrani daripada Abu Hurairah ra meriwayatkan Rasulullah saw bersabda "Maka untuknya ganjaran seratus mati syahid"

YAB Tuan Guru tlh pesan banyok kali...jgn mati sia2 kerana sokong Umeno UPCO..lbih baik mati syahid kerana ganjran pahala yg banyak.

Kalw kita pergi himpuan bersih kerana Allah..dpt pahala...klaw kita kena tangkap..dpt lagi pahala di niaya oleh polis...klaw kita mati akn ditmpatkn di syorga yg khos utk org yg mati syahid.

YAB Tuan Guru sudah sebuk bnyak kali...UMeno-UPCO tdak boleh bawa kita ke syorga...hanyak bawak setakat lubang kubur saja..

Sumber: http://terunapondoktimur.blogspot.com/2011/07/barangsiapa-tolak-bersihsamalh-dgn.html?showComment=1310138830868#c572591642186

Tanpa Nama berkata...

poooooraaaahlah korang
semua org salaaaah
koraaang suma betuuuuul

gilaka
atau mimpika
otak kotor buat demo haram

pandai telor nak salahkan org lain

jgn ingat suma bodoh mcm pemimpin kaki putar belit PR

sedarlah mimpi mat jenin hampa

TT ni kaki hasut pasut demo dlm kamunting je

kah kah kah

padan muka kena sekat sana sini

ada hati nak salahkan org lain

DAPIG pecah perut gelak kobodohan hangpaa

Tanpa Nama berkata...

tengok berita terkini tadi,peh takde orang di kl melainkan pelancong.pelancong pun tak sabar rasanya nak tengok bersih.wartawan lua negara pun kena amek kebenaran daripada polis nak masuk kl.taknak jadi macam bersih 1.0 la tu bila al-jazeera kantoikan segala bagai keja diorg,hahaha

1.Pejabat Bekerja Seperti Sunway Lagoon
2.Rumah Paling Sempit (Apa Ni!!??)
3.Bagaimana Sound Effect Transformer 3 Dihasilkan