Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 8 Julai 2011

TIDAK ADA APA APA PERUBAHAN




HANYA PENAMBAHAN





PERHIMPUAN BERSIH SABTU 9 JULAI DITERUSKAN


BERSIH 2.0 kecewa dengan keputusan oleh pihak berkuasa untuk mengharamkan 91 individu, termasuk pemimpin-pemimpin BERSIH 2.0, masyarakat sivil dan pemimpin parti-parti politik, dari yang hadir di Kuala Lumpur pada 9 Julai 2011.

Ini adalah merupakan suatu penafian yang tidak munasabah terhadap kebebasan mereka bergerak. Pihak bedrkuasa telah terlupa bahawa Kuala Lumpur ialah ibu kota kami. Malaysia yang tedrcinta ini , milik semua rakyat, dan bukan milik Najib dan Rosmah.

Tidak ada sebab untuk melarang sesiapa daripada memasuki bandar. Kami telah menyatakan masa dan sekali lagi bahawa jika BERSIH 2.0 berkenaan, niat kami adalah untuk melaksanakan hak perlembagaan kita untuk berhimpun secara aman dan panggilan untuk pilihanraya yang bersih dan adil.

Kami membenci dan mengutuk mana-mana bentuk bantahan yang tidak aman.Kami dengan nkiat baiak akan mematuhi semua prinsip-prinsip kesopanan dan tingkah laku awam.

Najib dan Rosmah gagal untuk memahami bahawa BERSIH 2.0 tidak mengenai mana-mana individu, tetapi mengenai pilihan raya yang bebas dan adil.Tidak kira berapa teruk kita ditindas atau didakwa, suara yang aman rakyat akan didengar di Kuala Lumpur datang julai 9.

Ia tidak terlambat untuk Najib melakukan sesutau dengan cara yang bijaksana agar tidak dilihat seperti seorang ditaktoy yanh hanya ikut cakap bini. BERSIH 2.0 akan memastikan perhimpunan aman di Stadium Merdeka, dan situasi menang-menang untuk semua.

BERSIH 2.0 Gathering will continue at Stadium Merdeka, despite ban on 91 individuals


BERSIH 2.0 is disappointed with the decision by the authorities to ban 91 individuals, including leaders of BERSIH 2.0, civil society and political parties, from being physically present in certain parts of Kuala Lumpur on 9 July 2011. This constitutes an unwarranted denial of their freedom of movement. The powers that be seem to have forgotten that our capital city, like the rest of our beloved country, belongs to all the rakyat, and not to the government.

There is no reason whatsoever to ban anyone from entering the city. We have stated time and again that where BERSIH 2.0 is concerned, our only intent is to exercise our constitutional right to gather peacefully and call for clean and fair elections.

We abhor and denounce any form of non-peaceful activism, and fully intend to abide by all principles of decency and civil behaviour. The government also completely fails to understand that BERSIH 2.0 is not about any individual, but about free and fair elections. No matter how badly we are repressed or prosecuted, the peaceful voice of the rakyat will be heard in Kuala Lumpur come the 9th of July.

It is not too late for the Prime Minister to act in a statesmanlike manner and immediately call off this completely unwarranted clampdown that fits the style of dictators. Working together with BERSIH 2.0 will ensure a peaceful rally in Stadium Merdeka, and a win-win situation for all.

Regardless of whether or not the government chooses to be reasonable, the rakyat is firmly resolved to ensure that their rights as patriotic Malaysians will not be curtailed. We will gather peacefully and look forward to seeing you at Stadium Merdeka.

Released by,
Steering Committee
Coalition for Clean and Fair Elections (BERSIH 2.0)

The Steering Committee of BERSIH 2.0 comprises:
Dato’ Ambiga Sreenevasan (Chairperson), Andrew Khoo, Arul Prakkash, Arumugam K., Dr Farouk Musa, Haris Ibrahim, Liau Kok Fah, Maria Chin Abdullah, Richard Y W Yeoh, Dr Subramaniam Pillay, Dato’ Dr Toh Kin Woon, Dr Wong Chin Huat, Dato’ Yeo Yang Poh dan Zaid Kamaruddin.



BERSIH TETAP KE STADIUM MERDEKA , KECEWA DENGAN NAJIB – keadilan daily

KUALA LUMPUR: Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) tetap akan berhimpun di Stadium Merdeka 9 Julai ini namun pada masa yang sama, mereka berasa kecewa dengan sikap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang sentiasa berdolak-dalih dengan janji mereka.

“Kami rakyat Malaysia akan tetap berkumpul secara aman untuk menuntut pilihan raya bersih dan adil di Stadium Merdeka pada 9 Julai, 2 petang. Kami akan datang untuk berkumpul beramai-ramai, dan bersama-sama kita membina Malaysia.

“Bersih kecewa dengan cara Perdana Menteri dan ahli-ahli kabinet beliau berdolak dalik mengenai tawaran untuk menyediakan stadium bagi perhimpunan aman kami.

“Sebagai ahli masyarakat madani, kami setia berpegang kepada prinsip integriti dan kami dengan sepenuh hati akan menuruti titah dan nasihat Tuanku DYMM SPB YDP Agong untuk berhimpun di stadium untuk menuntut pilihanraya yang bersih dan adil,” kata Bersih dalam satu kenyataannya yang dikeluarkan pagi ini.



Menurut Bersih lagi, jika Najib benar berhasrat menepati kata-kata beliau sebelum ini, beliau pasti akan mengusahakan agar Stadium Merdeka boleh digunakan sebagai tempat perhimpunan Bersih.
“Jikalau Perdana Menteri seorang yang boleh dipegang katanya, beliau akan membuat tindakan yang sewajarnya agar acara ini dapat dilaksanakan secara aman di Stadium Merdeka,” kata Bersih lagi.

Kurang 48 jam menjelang perhimpunan Bersih 2.0, Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil mendakwa mereka menerima maklumat bahawa rangkaian telefon mudah alih dan perkhidmatan Internet akan diganggu hujung minggu ini.

Dalam kenyataan media hari ini, jawatankuasa pemandu Bersih 2.0 berkata tindakan itu bagi membantutkan perhimpunan berkenaan akan menjadikan pihak berkuasa di negara ini tidak ada bezanya dengan diktator di negara Asia Barat.

“Bersih 2.0 bimbang dengan sumber risikan bahawa mungkin berlaku gangguan penuh atau sebahagian perkhidmatan Internet menjelang hujung minggu ini.

“Bersih 2.0 ingin memberi amaran kepada kerajaan persekutuan jika akses rangkaian telefon mudah alih, Internet, perkhidmatan mobile 3G, laman web tertentu atau media sosial diganggu dalam apa cara, maka pihak berkuasa akan kelihatan tidak ada bezanya dengan diktator negara Asia Barat yang menggunakan tindakan seumpama itu tanpa sebarang kejayaan,” katanya.

Jawatankuasa pemandu Bersih 2.0 juga berkata segala tekanan, hambatan dan halangan tidak akan mematahkan semangat mereka untuk berhimpun di Stadium Merdeka pada jam 2 petang Sabtu ini.

“Selepas itu, kami akan bersurai dengan aman,” petik kenyataan itu.

Sekiranya lebih banyak halangan dikuatkuasakan, pihak berkuasa akan dilihat sebagai terdesak bagi menghalang pilihan raya yang bersih dan adil di negara ini.


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

JAHANAM KAU ROSMAH NGN BINI NYA NAJIS...! ptuihh..! kah..kah..kah..

Cikgu ku seman bengkok berkata...

Tindakan sang penguasa kini sedang menuju kehancuran.
Ibarat nyawa di hujung tanduk,
Nafas terakhir telah sampai ke halkum,
dan mereka terus bersenggayut,
walau pada seutas rambut,
Malang sekali, mereka memerangi rakyat sendiri,
Kera dari seberang diberi ic,
Laknatlah kau pandy kutty.

pRiNCe berkata...

oit..ko pergi tak ?

[ Politik ] Nak Topup Pun Kena Cukai 6 % Kew ?
[ Politik ] Fan Page Datuk Seri Anwar Kena Hack
[ Mengerikan ] Daging Cincang Manusia : Tersedut Ke Dalam Kipas Kapal Terbang

yop berkata...

Bodo pnya bini rosmah ni,org asing digalakkan masuk m'sia smpai yg xnak kuar pun der,smpai timbol kes2 pelacuran byk mendatangkan masalah.tapirakyat m'sia sndiri dihalang2 disekat2 plak.per hal...!!!! nak mampos. per igt bumi m'sia ni apak ko pnye ke.pigi dahhh....lancau busuk.

mek berkata...

wahh.. nama tt top list yg tak boleh masuk kl.
apa punya bangang la polis ni
bukan ke rumah tt kat kl?
habis tt nanti lepak mana?
stay kat rumah nanti kena tangkap jugak.

kah kah kah
kerajaan malaysia bodoh bertingkat2
woiit, kalau bodoh jangan cakap kat orang ramai
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

cayalah bro...selepas the ambiga iron lady,abg mat...TT duduk rangking ke 3 dlm senarai individu paling berpengaruh pada sabtu 9 julai 2011...

syabas dan tahniah...

jumpa kalian disana...

Tanpa Nama berkata...

ini citer bini dah masuk campur pehal msia ni? maka tak layak la nak harap kewibaawaan dari sorang menteri begini bila seluar laki-bini terpaksa dilondehkan oleh rakyat temadun keluar dari rahsia kelambu. dlm islam ini tahap taboo. if such a state we doubt they can tonggang-tonggek with absolute commitment... or they'd be imploring evil blessing instead. what a disgrace to a milayoo statesman(?)who not yet go to war already became a sore loser. mcm budak-budak takut punting hilang. cheh!

Tanpa Nama berkata...

woit, kl dah lengang..elok jer buat perhimpunan dalam KL sendiri la.. boleh guling2 kat datran..

Tanpa Nama berkata...

hah,sape yang kata ada tu memang kantoi kepornoan mereka,hahahaha

1.Lelaki Jepun Pecah Rekod Dunia Sekali Lagi Dengan Makan 69 Hot Dog
2.Basikal Berjalan Pertama Di Dunia(Apa Ni!!??)
3.Lens DSLR Untuk iPhone

Tanpa Nama berkata...

HAKIKAT: Yang ditakuti ialah SUARA. Bukan sama ada esok akan jadi 300 ribu atau 300 orang.

ALTERNATIF: Tuanku yang patik sayangi, mintalah kerajaan (via RTM - hak rakyat) memberi HANYA 1 JAM SIARAN TV SECARA LANGSUNG kepada wakil Bersih untuk bercakap. Tanpa gangguan. Tanpa syarat.

Secara ini, tak ada seorang pun akan mendapat susah esok.

REKOD: 10 minit pun pacal-pacal yang hina itu tak sanggup risikokan tapi manalah tahu kalau-kalau sekarang dah mumaiyiz.

Tanpa Nama berkata...

Berita Terkini....

Kumpulan penentang Bersih 2.0 yang terdiri dari Perkasa,Umno dan NGOk bodek telah menubuhkan satu kumpulan baru yang dinamakan KOTOR. Ini kerana lawan bagi perkataan BERSIH adalah KOTOR.

Menurut sumber-sunber yang dipercayai, makna penuh perkataan KOTOR itu adalah:

KUMPULAN ORGANISASI TOLONG ORANG RASUAH.(KOTOR)

Sekian dan harap maklum.

kahkahkahkah

gengjahat berkata...

kawan2 semua....federal highway dah jem...ade roadblock kat tol batu tiga tu...jem teruk sampai klang...try cari jalan lain kalo nak masuk kl...diorg tahan kete ngan moto la...