Sabtu, 27 Ogos 2011

HANYA JAWAB PERTANYAAN INI




BAKAL DITEMUI DI GEBENG









nota:

ini gambar kanak kanak chernobyll
satu masa nanti kanak kanak yang
sama akan lahir di gebeng





PEMUDA UMNO BUAT LAPORAN POLIS BERHUBUNG TOHMAHAN AHLI PARLIMEN KUANTAN – mstar

KUANTAN: Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Indera Mahkota membuat laporan polis berhubung tindakan Anggota Parlimen Kuantan Fuziah Salleh membuat tohmahan berterusan berhubung pembinaan kilang pemprosesan nadir bumi oleh Syarikat Lynas Corporation Ltd di Gebeng.

Laporan dibuat Ketua Pemuda Umno Bahagian Indera Mahkota Suhaimi Sulong di Ibu Pejabat Polis Daerah di sini pada kira-kira 4 petang, Jumaat.

Suhaimi berkata Fuziah dilihat masih membuat tohmahan berhubung pembinaan kilang itu dalam beberapa siri ceramahnya di sekitar bandar ini.

"Tindakan beliau perlu dihentikan kerana ia boleh mencetuskan suasana tidak tenteram kepada penduduk Kuantan. Tindakan Anggota Parlimen dari Parti Keadilan Rakyat itu telah menimbulkan kerisauan di kalangan penduduk di daerah ini mengenai tahap keselamatan mereka berdasarkan fakta yang tidak benar," katanya ketika ditemui pemberita di sini.

Isu kilang itu mencetuskan kontroversi apabila beberapa pihak membantah pembinaannya kerana didakwa bakal menghasilkan radiasi yang boleh memudaratkan kesihatan orang ramai.

NOTA:
tak perlu jadi saintis
tak perlu ada phd
tak perlu ada ilmu sains
tak perlu buat laporan polis

hanya satu sahaja:

cuba terangkan kepada umum
kenapa syarikat ini asalnya mahu membuka
kilang di australia tetapi seluruh rakyat australia menentang

pasal apa rakyat australia menentang?
walhal pasti akan memberi peluang pekerjaan
dan membawa potensi perniaggan yang lain

jawab pertanyss ini
tak perlu tipu tipu


NOTA:
sila jawab kenapa harga tanah dan rumah
turun mendadak sdi kuantan

sila jawab kenapa ada ura-ura club med
di cherating akan ditutup

kah kah kah


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ianya adalh benar...salah seorang kawan berasal australia yang bernama jecka seorang environmental activist pernah melawat tempat saya di sabah...dan kami sempat bercerita tentang isu loji2 tuh...dia kata...dia ada ikut serta menentang pembinaan loji itu di australia sebelum australia beralih untuk ingin menjayakan pembinaan itu di malaaysia..dan sekali lg jecka turut serta ke malaysia untuk menyertai pembantahan pembinaan liji itu...menurut jecka...pembinaan di malaysia adalah kesepakatan antara kedua negara...malaysia buat kilang ntah di australia dan australia buat kilang di malaysia...yang sedihnya..malaysia membiarkan tempat di kotori malah australia dapat yang bersih...kurang pasti apa yg bersihnya malaysia buat di australia...menurut kawan itu....

ANAK JATI LYNAS berkata...

pukimak Pemuda UMNGOK Indera Mahkota...

awak tinggal di Lynas ke?
ini masa depan kami di sini...

'KAMI BANTAH PROJEK NADIR BUMI DI LYNAS'

Beruk Ketawa berkata...

Sila jawab seperti dilaporkan dalam berita TV3/4 beberapa hari yang lepas:

1. Kebanyakkan mereka yang diinterview oleh Karam Singh itu adalah Penghulu, Pengerusi JKKKKKelentong dan Ketua2 Kampong sahaja?

2. Begitu juga kenapa beberapa orang Cina yang ditemuduga oleh Karam Singh, mereka itu adalah Ahli2 MCA Cawangan Beserah?

Jika Karam Singh betul sangat, Kenapa tak pergi interview Nik Aziz dalam isu ini?

Jika Karam interview Pak Nik, balik KL Karam akan pakai serban dan terus U-Turn..kah kah kah..kah kah

Kalau

JHaZ KiTaRo berkata...

salam ramadhan.. jemput singgah my blog (Aku Sebutir Pasir) kalau nak baca pengalaman saya mengembara di 46 buah negara .. :)

hussin berkata...

i dedicated the above foto to dr che rosli and pemimpin pas yang bersikap terhegeh2 untuk bertindak dan masih nak simpan tong ug.

Tanpa Nama berkata...

kerajaan melayu pahang bodoh..

kapal karam sinki berkata...

karam singh tak lama lg jadi ketua pemuda umno pahang...hakhakhak..

aku tengok wiki..dia kata proses benda ni nnti akan mengeluarkan sisa phrotium ke hape ntah...pojiah pun satu...bawak la isu bahan sisa buangan skali...tengok la malaysia..dari dulu sampai skang bahan sisa kilang tk leh settle ngn baik..apo la..nk politik belaja ngn anwar dulu la..hakhakhak..tk pun ngn tt an??

cicit ngah layor berkata...

En.Suhaimi.....jangan sampai anak kiter jadi besor gigi dr molot baghu ndak menyesai.DiBukit Merah udah ader yg jadi cacat dulu.Kilang tu,kalau tak dibuat,kiter tak ader risiko aper2.Kalau dibuat juger....ader org mengandong tak tidor malam.

alonso berkata...

dalam laman web Lynas sendiri mengakui 95% pengeluaran rare earth dunia adalah negara China.. maknanya, hanya negara China ja yg mau benda ni.. negara barat jangan harap la nak bina rare earth plant ni kat negara diorang.. tiba2 Malaysia plak yg stim nak bina rare earth ni...bodoh betol geng2 yg sokong tu..

Tanpa Nama berkata...

cakap aje takde ape2..nanti insuran2 kesihatan semua akan dinaikkan.

Lang berkata...

jawapannya....

rakyat australia tak mau duit... tp nakkan kesihatan terjamin...

pemimpin kereejaan mesia kata... nak duit... kesihata problem besok boleh buat pusat penyelidikan penyakit moden... duit lagi....