Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 19 Ogos 2011

LAGI LAGI UNDI POS




NOTA:


PENTING:
sebelum baca ini
baca berita di bawah dulu




susudah baca berita di bawah
baru boleh baca berita ini

undi pos ini undi tipu
seluruh negara tahu

tapi pelik
pak jeneral kita
tak tahu
buat tak tahu
tahu tapi bujat tak tahu
atau buat buat tak tahu

ini bukan buat tahu itu
tahu itu air kacang soya
kah kah kah


FAHAMI DAN HAYATI








TENTERA HANYA PERLU SETIA KEPADA NEGARA , AGONG - maslaysiakini

Pakar Perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari menyelar kenyataan Panglima Angkatan Tentera Jeneral Zulkifeli Mohd Zin berhubung penafiannya terhadap dakwaan berlakunya manipulasi undi pos.

Abdul Aziz berkata, kenyataan Zulkifeli, khususnya soal kesetiaan kepada kerajaan adalah "memalukan perkhidmatan" dan menunjukkan kegagalannya memahami konsep kesetiaan dalam konteks negara dan warga.

"Setia dengan siapa? Parti politik tak perlu setia dengan ATM (Angkatan Tentera Malaysia). Semua orang kena setia kepada negara yang lambangnya ialah YDP (Yang di-Pertuan) Agong," kata Abdul Aziz sambil menyifatkan kenyataan Zulkifeli sebagai pelik.

"ATM - sebagai salah satu cabang perkhidmatan awam persekutuan - hanya perlu setia kepada negara dan Agong. Tak perlu setia kepada kerajaan yang memerintah. Perkhidmatan awam wajib neutral, bukan menyebelahi parti pemerintah."

Zulkifeli semalam menyalahkan PAS dan menafikan dakwaan manipulasi undi pos yang dibuat oleh empat bekas anggotanya dalam sidang media anjuran dewan itu di ibu negara.

Sambil menyifatkan perkara itu "tidak boleh berlaku", beliau berkata ATM sentiasa apolitikal dan hanya akan menyokong kerajaan yang dipilih rakyat dan juga setia kepada Yang Di-Pertuan Agong.

Penafian kosong

Tambahnya, pihak yang bercita-cita untuk memerintah perlu mendapatkan sokongan daripada rakyat terlebih dan setia serta menyokong angkatan tentera.

Dalam kenyataannya kepada Malaysiakini semalam, Abdul Aziz berkata, ATM hanya perlu jalankan perintah kerajaan yang selaras dengan undang-undang.

Sedangkan, dakwanya, apa yang berlaku dalam konteks undi pos adalah jenayah.

"ATM perlu buktikan tidak berlakunya hal itu. Bukan buat penafian kosong. Tubuhkan jawatankuasa penyiasat sekurang-kurangnya," kata pensyarah kanan undang-undang di Universiti Islam Antarabangsa (UIA) itu.

Abdul Aziz juga berkata, tindakan Zulkifeli 'menyerang' kembali Pemuda PAS yang mengetengahkan isu itu juga tidak wajar kerana dia sepatutnya berterima kasih terhadap dewan itu.

"PAS hanya mewakili rakyat yang mahukan pilihan raya yang bersih dan bebas dari penipuan. ATM perlu jelaskan yang ia bersih, bukan menuntut rakyat setia kepada ATM ATM adalah milik rakyat. Ini yang panglima ATM kena faham," katanya.

Dengan sinis, Abdul Aziz mengingatkan Zulkifeli supaya tidak mengikuti jejak ketua polis negara dan timbalannya yang didakwa "mengeluarkan pelbagai kenyataan yang menghina rakyat dan mengengkari perlembagaan".

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
ini pandangan seorang ilmuan
ini bukan kang kong
jangan silap faham
jangan anggap kerana sosok ini anti undi pos
maka sosok ini dianggap ilmuan

tidak bagitu cara membaca siapa ilmuan
dan siapa kang kong

untuk memahami sepintas lalu
sila perhatikan pandangan
kommentar
tulisan
pendapat
ilmuan ini

dalam kontek ini sang ilmuan
adalah intelektual orang ramai - public intelectual
bukan dimiliki oelh daulah
bukan dimiliki oleh syarikat rokok
bukan dimiliki oelh syarikat judi
bukan dimiliki oleh syarikat minyak

ertinya bukan menikus nak jadi ketua cawangan
ertinya bukan membodek nak jadi calon
ini termasuk yang dalam barisan
ini termasuk juga yang dalam pakatan

woit.. jangan ingat dalam pakatan tak ada kaki bodek
kaki bodek ini wujud dimana mana kah kah kah

apa yang penting ilmuan ini sedang berjihad:
berjihad?
berjihad ialah bercakap benar dihadapan kerajaan yang zalim

nota:
bercakap benar dihadapan pemerintah kuku besi
adalah perbuatan revolusineer

nota:
masaalah kita sekarang ini ialah
terlalu ramai orang yang baik dan jujur
dalam masyrakat kita tetapi tidak
melakukan apa apa
inilah yang menjadikan malapetaka berterusan!



24 ulasan:

Non-Governmental Individual berkata...

dunia ini kejam bukan sebab org jahat ramai, sebab orang baik tidak berbuat apa2..

Lang berkata...

akta osa... dan janji simpan rahsia juga telah berputar2 mcm kentang putar...

menyimpan segala rahsia termasuk perkara2 yg salah dan busuk... tak boleh ditegur dan bantah... kalau buat jugak akan didakwa..

apa punya turr undang2 mcm ni... mungkar!!! bongkar!!!!

revolusi bila sudah tidak berevolusi...

Tanpa Nama berkata...

ambik kau, zul-ikan-li.
padan muka.
sudah banyak sangat kang kong.
pang5 atm pun nak jadi kang kong juga.
bravo, aziz.

- lan-chaow.

Tanpa Nama berkata...

EC says errors in electoral roll just 0.0001%

http://www.malaysiakini.com/news/173508

"The Election Commission (EC) chairperson Abdul Aziz Yusof today admitted there are errors in the electoral roll but claimed that they represent just 0.0001 percent of the total 12.4 million registered voters..................."

Kah....kah.....kah......
Kah....kah.....kah......
Kah....kah.....kah......

Ooii... susah-nya, bila belajar mathematik, dia pergi main guli.
Ooii... masa buat kira-kira, dia "simply calculate".

Kah....kah.....kah......
Kah....kah.....kah......
Kah....kah.....kah......


Ooii... budak kechik pun tahu kira !
Ooii... RAKYAT bukan bodoh lah !

Kah....kah.....kah......
Kah....kah.....kah......
Kah....kah.....kah......



“I would prefer even to fail with honor than to win by cheating”
Sophocles quotes (One of classical Athens' three great tragic playwrights)

Kah..........kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

haha NGI, genius..

teringat aku kat ustat2 dari TV3 dan ustat2 yang masuk tv... terkadang rasa nak bagi penampar pun ada.. jadi ajen daulah, menakut2kan orang ramai dengan daulah kepala kontol dia... ada ustat2 bangang tu, tiap2 hari baca surah kepala bana haper jadi wakil bank muamalat.. apa pukimak la manusia sekarang.. guna ustat2 bangang ini untuk meraih reputasi terlebih islamik apa sial.. padahal mereka2 itu adalah jerung2 kapitalis yang menunggu masa nak telan saja... jadi panel syariah dalam bank2 kapir-islam.. haha.. masyukkkk... bila orang komplen pasal riba, senang jer dia kata kita tak belajar!!! elok bunuh saja ustat2 bangang ni.. sbb bodoh tak mampu bagi orang ramai paham pasal riba yang dijalankan bank.. asal nama ustat saja.. wah,wah,wah.. maksum siot.. ngajar alip ba ta bulan puasa pun dah cukup buat modal masuk syurga... hujung bulan, check akaun jer.. masyukkk.. islam muawiyah dan amru bin al ash..

Tanpa Nama berkata...

Kita ada General, IGP, Peguam Negara, Hakim, Ketua SPR yang KURENNNG bijak! Bercelaru dibuatnya.

Jebat bertuah berkata...

Setuju 'dunia kejam bukan kerana ramai org jahat, tapi org baik tak buat apa'...MASALAHNYA ORG JAHAT DAN BODOH MCM KU SEMAN, SAPA NAK LAYAN.
MINGGU LEPAS DIA TANYA 'KEADILAN BOLEH PERCAYA KE?'Apa punya bodoh piang..kan lebih2 baik kalau dia tanya "pempuan boleh beranak ke'?
Punya suwei pg ni.. selak2 komen kat tt, tersembul muka skema dia!!@#@&&^%* AKU KALAU TENGOK MUKA KU SEMAN.. TIDO MLM MESTI MENGIGAU.

Tanpa Nama berkata...

ADOOIIII!!! malunya jadi org m'sia..
pak menteri, pak polisi, kaki bodek, profesor kang-kong, pak lawyer, pak tentera & org2 yg dianggap 'besar' dan 'pandai' rupa-rupanya BODOH & BANGANG yg tak boleh nk disembunyikan dorang punya bangang..pastu dengan bangganya mereka umumkan & bagitau kat paper yg diri dorang SEORANG YANG BANGANG!!

Tanpa Nama berkata...

Nak jadi jenderal bukannya susah pun. Dapat gred 3 MCE tapi failed OSC pun boleh masuk jadi pegawai.

Tanpa Nama berkata...

memang ada penipuan undi pos.... aku jugak bekas anggota tentara ...wahai sahabat yg lain bangun lah buktikan yg kamu semua tidak mahu bersubahat dgn penipuan dan kezaliman... jgn makan gaji buta saja sbb tu lah askar tak pernah hidup senang.... duit gaji tak halal sbb subahat buat perkara mungkar.....

Tanpa Nama berkata...

Semakin tinggi pangkat, semakin cetek fikiranya sehingga tidak dapat membezakan politik dan amanah rakyat.
Jangan jadi bodoh sebagai ketua pembodek dan pengampu tegar UMNO.

Kalau BOSS ATM nak berpolitik letak jawatan ATM masuk UMNO teruslah berpolitik, tetapi jika masih DALAM ATM, TENTERA PERLU SETIA KEPADA NEGARA DAN AGONG sahaja.

UMNO ITU ISLAM??? hahaha berkata...

Ini macam Malaysia betul-betul punya dalam MALAPETAKA @ NAKBAH bila Jeneral bertaraf Tan Sri sudah jadi kaki bodek sudah setaraf dengan professor kangkong.

Kenyataannya boleh mengundang kesempatan pihak yang ingin mempergunakan ATM untuk kepentingan parti terhadap RAKYATNYA.

Jeneral bertaraf Tan Sri ini tidak perlu menafikan sebaliknya bersikap berkecuali dengan memanggil badan berkecuali untuk menyiasat dakwaan berkenaan.

Jika ia menafikan tanpa bukti jelas untuk mematahkan dakwaan...ini bermakna ATM kini bukan lagi melindungi YDP, NEGARA dan PERLEMBAGAAN, sebaliknya ATM sudah menjadi kepunyaan PARTI.

Nostalgia abkk berkata...

Jeneral Katak Hijau mengikut arahan UMNO bkn DYMM Agong.
Kalau macam ni perangai Jeneral ATM lingkup negera tak payah diserang negara luar.
Hari2 ingat nak makan duit komisen dan rasuah sahaja macam tuan nya Panglima Zahid Bagan Datoh.
Panglima Jibby sebelum nya dah kaya raya dan tak lama lagi akan tenggelam bersama kapal selam yang tak mahu tenggelam.

Beruk Ketawa...kahkahkah berkata...

Jika kau orang nak tahu cerita DETAIL undi pos tentera ni

Datang baca kat blog 'Beruk Ketawa' tuu. Aku baru siap tulis jer.

Lewat tulis sebab baru habis mesyuarat dengan Ketua AMNO Bahagian Hatyai Danok...kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

PM: GE can be held anytime, no need to wait for PSC

http://www.malaysiakini.com/news/173575

"Prime Minister Najib Abdul Razak said today that the next general election can be held anytime and is not bound by the work of the parliamentary select committee on electoral reforms.............."



What he means "JALANRAYA" is also his choice too"

Shall we ?!
Are you ready ?!
Very clear now, JALANRAYA still the only choice.

People's Power

Beruk Ketawa...kahkahkah berkata...

Ini adalh Panglima ATM yang paling BANGANG dalam sejarah Angkatan Tentera.

Kalau BANGANG jangan cakap banyak. Takut nanti banyak lagi kebodohan terserlah.

Kalau jadi Jenderal sekadar nak membodek Pemimpin2 AMNO, baik letak jawatan balik kampong jadi Pengerusi JKKK.

Pak Oncu berkata...

gua bekas ATM,,, PAT ni gua yakin dan percaya seorg BINGAI,,,,,,, gua tak tahu mcm mana dia ni leh di lantik menjadi PAT,, masa gua angkat sumpah di KD PELANDOK SEMBAWANG WING dulu,, mesti SETIA PADA NEGARA DAN AGONMG sahaja,, gua saran elok PAT ni letak jawapn dan join UMNGOK

Tanpa Nama berkata...

You can awaken someone asleep, but can't wake up someone pretend to be asleep.

UNDI POS MEMANG TIPU berkata...

Tak payah nak ugut pesara/bekas tentera lah! Apa yang parti UMNO/BN sudah sumbangkan kepada mereka-mereka ini? Lagi diugut maka lagi ramai bekas/pesara ATM akan membuat pendedahan tentang undi pos yang penuh dengan penipuan itu. Wujudnya PERHEBAT pun hanya sebagai nak melepaskan batuk di tangga sahaja... tangga gaji peringkat bawahan yang merapu dan cacamarba (seorang Sjn berpencen dibayar lebih rendah daripada seorang Kpl berpencen dan Peg Waran lebih rendah pencen dari seorang Sjn) menyebabkan ramai pesara tentera menyimpan dendam yang tak kesudahan kepada Panglima-Panglima dan Menteri-Menteri banggang di dalam ATM ini kerana tidak pernah membuat kajian tentang perkhidmatan (pencen) peringkat bawahan mereka, yang mereka tahu menghitung peluang pangkat dan elaun mereka sahaja. Ayuh Pakatan Rakyat! Rebutlah peluang ini, kerana ramai pesara/bekas ATM terlalu lama menyimpan dendam terhadap pihak atasan mereka seperti bom jangka yang akan meletup pada bila-bila masa sahaja. Buatkan manifesto PRU13, jika PR berjaya menawan Putrajaya maka pencen pesara tentera akan dikaji serta dinaikkan mengikut pangkat serta realiti semasa.... kami pesara/bekas ATM akan beralih arah kepada Pakatan Rakyat yang adil. Untuk ATM, sistem gaji (pencen) yang diguna pakai kini langsung tidak adil dan tida relevant dengan perkhidmatan kerana Panglima dan Menteri kamu langsung tidak berminat dengan permasalahan anggota bawahannya, yang mereka paling minati ialah membuat justifikasi bagi membeli peralatan kententeraan yang tidak bersesuaian supaya mendapat komisen yang lumayan. Bapa borek anak rintik (Seperti Mat Monggol dan Scorpenenya).

serenity9260 berkata...

taib pkai bomoh bro,xpkai undi pos,wakakakka

Cara Membuat Api Daripada Ais(Video)

uiabcdefg berkata...

aziz bari tak kebulor nk jadi naib chanselor mcm kat uum nuuuu....

saji berkata...

TT

Rakyat kena desak perlunya diwujudkan akta baru yang melarang angkatan tentera negara dan pihak penguatkuasaan undang2 - polis, SPRM, SPR tidak memihak kepada parti yang memerintah sahaja

RDA

Tanpa Nama berkata...

Aku nak comment sikit tentang nota di penghujung penulisan ini :"masaalah kita sekarang ini ialah
terlalu ramai orang yang baik dan jujur
dalam masyrakat kita tetapi tidak
melakukan apa apa
inilah yang menjadikan malapetaka berterusan!"
Golongan ni sebenar nya ramai, golongan "play safe" tapi kalau nak dilabelkan mereka sebagai "jujur" aku tak setuju sebab mereka tahu tentang salah laku oleh kerajaan BN/UMNO sedia ada, korupsi, penipuan dll tpi mrk berdiam taknak buat apa2, nak bincang topik ni atau salah laku politik pun amat takut,takut hilang shoru, takut tak naik pangkat, takut tak dpt projek dr puak UMNO yang power tu, takut kepada manusia sehingga lupa bhw dlm agama yg dianuti menghendaki umat nya bukan sahaja BERAMAL tapi juga membendung perkara yg mungkar,jika berlaku kena bantah, tak dgn perbuatan: lisan & tindakan dengan hati (dan ini serendah-rendah IMAN) tapi puak "play safe" ni berharap ada orang lain akan lakukannya supaya takut diri dianggap pemberontak, mrk mahu bersama dgn kelompok "mainstream" wpun dia tahu puak ni salah tapi demi wang, pangkat mrk X mahu dilihat bersama puak2 yg membantah kemungkaran ni dan ini lah malapetaka dikalangan org Melayu Islam di Malaysia skrg, golongan ini tak jujor dgn diri mrk sendiri dan juga dgn ALLAH, tak ikut perintah nya secara keselurohan nya, ambik mana yg convenient atau yg mrk suka aje dan terlalu & teramat lah mementingkan diri sendiri ketahap cipan...ini lah bahana, ini perlu dibenteras, kumpulan ni perlu diberitahu, didakwahkan yg apa yg mrk lakukan itu salah, melanggar hukum Allah kerana membiarkan kezaliman berlaku dan paling parah akan disoal siasat dihari kemudian, mengapa bersekongkol dgn kezaliman!!Ya Allah masukkan aku dlm kumpulan org yg benar & solehah.
~Maria~

Tanpa Nama berkata...

Najib pernah kata akan mempertahankan Putrajaya hingga ketitisan darah yang akhir.Patutlah dia berani cakap macam tu sebab dia tau ATM sokong dia.Kalau pun UMNO/BN kalah tersungkur,manusia macam Panglima ATM inilah yang akan dipergunakan untuk mengistiharkan negara dibawah undang-undng tentera.Sama ada Panglima ATM mahu pun IGP,depa taat setia pada PM bukan pada Agong.