Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 18 September 2011

SANG SAKA MERAH PUTEH




BERBANGGA DENGAN BENDERA BARU






KELURAGA PENCIPTA JALUR GEMILANG MARAH , KECEWA DENGAN MANOHARAN
– meloya

Keluarga pencipta Jalur Gemilang, Mohamad Hamzah marah dan kecewa dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan yang mahu menukar bendera negara jika pakatan pembangkang memerintah.

Adiknya, Abu Bakar Hamzah, 76, berkata, kenyataan biadab tersebut jelas menunjukkan Manoharan tidak patriotik, sensitif dan mempunyai agenda tersembunyi.
"Jangan politikkan perkara seperti ini atau cuba keruhkan keamanan negara.

Sepatutnya dia (Manoharan) dan rakyat Malaysia patut bersyukur dengan apa yang dikecapi hari ini di bawah kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Jangan perkecilkan Jalur Gemilang, walaupun ia cuma secebis kain tetapi melambangkan maruah dan kedaulatan negara dan tidak boleh dipersendakan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....KENAPA TAK BOLEH TUKAR?.... kah kah kah...

woit... BERAPA BANYAK NEGARA DALAM DUNIA INI SUDAH TUKAR BENDERA...kah kah kah...

kah kah kah..INI BUKAN NIAT TERSURUK... kah kah kah..

kah kah kah...INI NIAT TERBUKA RAKYAT SATU NEGARA ANAK SEMU BANGSA... kah kah kah

kah kah kah...NAMA JALUR GEMILANG INI PUN BARU BUBUH...JANGAN NAK TIPU...kah kah kah...

kah kah kah...MOTIF BENDERA INI CIPLAK DARI BENDERA AMERIKA..... kah kah kah...

kah kah kah...MACAM LAGU NEGARA KU CIPLAK DARI TE RANG BULAN.... kah kah kah...




CADANGAN BENDERA BARU


NOTA:
bendera dan lagu terang bulan
akan diganti dengan yang baru
ini cita cita jenerasi baru
jenerasi yang tak mahu kena tipu
malah nama inggeris macam precint di putrajaya
akan juga ditukar

paling cepat akan ditukar ialah balai seni visual negara
yang mana namanya sekarang balai seni lukis
tetapai akan ditukar minggu depan
sebagai projek kroni

bila pakatan ambil alih pertabiran
kita tukarkan kembali
semua projek ini tak perlu modal
semua ini projek popular
projek popular permintaan orang ramai

19 ulasan:

DX berkata...

isu yang ditimubulkan macam bertubi-tubi sangat la. rasa elok dengan tenang dan teratur. kasi dapat hadam.

Tanpa Nama berkata...

Salam TT,suka apa yang ada di Malaysia perlu ditukar semuanya.Dari pemimpin Apno/BN yang rasuah sehinggalah kepada apa-apa sistem yang mereka adakan. Dunia sekarang perlu IT,tak perlu kerja yang di boleh lakukan oleh seorang dilakukan oleh sepuluh orang.Ini dapat menjimatkan wang rakyat dan negara yang boleh menyebabkan pembaziran wang melalui rasuah.

Betul kata TT,perkataan seperti presint itu hanya ciplak dari bahasa Amerika.Semuanya ada di Malaysia semuanya ciplak.Mengapakah melayu di Malaysia tidak mahu membangunkan budaya yang tersendiri seperti dizaman Melayu Melaka dahulu di samping memperkenalkan Malaysia sebagai negara yang benar-benar mempunyai teknologi dan tamaddun yang tersendiri dengan memperkenalkan bahasa Melayu sebagai bahasa yang unggul di Asia Tenggara supaya semua bangsa dari seluruh dunia dapat datang belajar dari Malaysia.

Belajar dalam bahasa melayu tidak menghalang seseorang itu dari menguasai dan bercakap bahasa lain dengan baik.TT, saya bersekolah sekitar 7oan dengan pengantar bahasa melayu, tetapi saya menguasai banyak bahasa dunia seperti Arab,Jepun,Jerman dan Mandarin.Saya telah merantau keseluruh dunia dan berbangga dengan hanya bersekolah dalam Bahasa Melayu dan yang pasti saya juga lulusan dari universiti dekat dengan Oxport KJ.

Pokoknya orang melayu tak boleh berbangga dengan konsep nasi disuapkan ke mulut dan yang pasti juga kejayaan saya tidak di bantu oleh sesiapa mahupun oleh ketuanan Melayu.

SEMANgat meLAYU berkata...

apapasal Xboleh tukar bendera? Selama ni umPORN dah tukar
1) arak kpd minuman keras,
2)zina jadi seks bebas,
3)judi tukar kpd nombor ramalan, loteri kebajikan,
4) babi jadi khinzir (mcm sedap jer bunyinya),
5) biasiswa jadi pinjaman PTPTN,
6) keling jadi melayu,
7) pendatang jadi warganegara,
tetiba bendera Xboleh tukar pulak.. nkau dan keturunan keluarga nkau la yg ada agenda tersembunyi. Suka2 ati suruh rakyat bersyukur diperintah beerEnd, nkau bersyukur la sorang2.

Tanpa Nama berkata...

what can we learn from gaddafi libya? libya ada bendera baru lepas gadaffi berambus - ini maknanya tidak haram untuk tukar bendera, so tukar je lah, no hal.

what else can we learn from gaddafi libya? mmg clear yg kuasa-kuasa dunia anytime boleh keluarkan waran tangkap kalo pemimpin mcm haram jadah menindas rakyat.

jadi jgn takut untuk bertempur dgn polis sial kalau polis sial mengganggu perhimpunan aman. mmg kena bertempur, kena bermandi darah skit, baru dunia bukak mata, geng-geng lahanat ni pun takut jugak nak buat lebey-lebey sbb kalo dah sampai tahap teruk mampos diaorang kena gasak dgn kuasa antarabangsa.

so cuba try test tengok.

kalo sembur air lari, gasak sikit lari, tak yah buang masa lah berdemo, layan tv lagi baik.

ini bukan menghasut tp a reflection apa dunia boleh buat kepada pemimpin lahanat.

mountdweller berkata...

gemilangkah 'jalur' itu?

Tanpa Nama berkata...

woit.. mai tengok orang2 melayu kat thailand, sumer boleh berdikari hidup dengan cina dan siam... masjid pun bersepah2 kat thailand. melayu bukannya majoriti kat sini.. setiap kali solat waktu, paling kurang 10 saf! masjid kat malaysia? melayu islam majoriti macam cibai! satu saf ruang utama pun payah nak penuh! jadi buat apa nak buat masjid banyak2? takdak sapa pun nak gi semayang!

melayu malaysia? tak reti berdikari sbb manja sangat! cucuk sikik jer, eeekkk.. cucuk sini pulak, terkincit! haha.. malulah ketuanan melayu.. cakap orang melayu hebat! nak bersaing tak mau.. kalut kilik fail cari pelanggan unit trust dan buat insurans... suka makan duit komisen haram! inilah melayu malas berpikir... duit komisen tu haram la melayu biol! tu la pasal melayu kita kat malaysia bengap2 dan biol! tak boleh berpikir untuk berusaha sendiri, asyik dengan ketuanan melayu, nak hidup senang, malas bekerja macam pak arab uae/qatar/yaman.saudi.. hidup atau duit komisen jer..... mujur siam tak buat ketuanan siam, melayu phuket, surat thani, songkhla, yala, narathiwat, pattani nak balik pi mana? sini pun orang cina berlambak2 macam kat penang jugak? apasal tak halau balik china sana?..

pelik bin ajaib loh..

C++ berkata...

Bhai TT...

Sila nasihatkan keluarga pencipta Jalur Gemilang tue pi kawasan bergolak di Iraq, Iran, Somalia atau yang lain-lain dengan bawak bendera Jalur Gemilang.... hahaha... kalu takder kena tembak oleh Sniper kira okeh la... hahaha... semua negara nig tak suka kat Amerika Syarikat... hahaha... nanti tak pasai-pasai kojol.... hahaha...

Malaysian News today berkata...

Dear tuan, saya mengaitkan laman web anda.Saya berharap

anda tidak keberatan untuk menghubungkan saya kembali.
ini laman web sayahttp://mal

aysiannewstoday.blogspot.com/


Malysiannewstoday: Terima kasih..

Tanpa Nama berkata...

Pukimak mak kau!

Tanpa Nama berkata...

Asik kena tipu aje golongan bawahan kat malaysia.. jadi wargaasing lebih baik... tgk beli kereta pon warga asing dapat murah http://amenoworld.blogspot.com/2011/09/warga-asing-dapat-potongan-cukai-bila.html

Tanpa Nama berkata...

marah sunguh nmereka padahal nampak jelas terang dan nyata bendera kita sama ngan amerika.. yang beza cuba bulan dan bintang :| Kita yang tiru bendera mereka atau mereka yang tiru bendera kita? Marah sebab takleh banga ke jadi pencipta atau marah tak dapat elaun.. eh ada alaun ke..

Mat Indera Junior berkata...

Keluarga Abu Bakar Hamzah nak tegakkan benang basah. Dah tua ganyut pun nak tegakkan British lagi. Miskin sangat kah keluarga ni???? Kesiannnn.

mek berkata...

setuju dgn bendera cadangan tt.
budak2 nak lukis pun senang skit.

kah kah kah

ImNeO berkata...

Jalur Gemilang patut ditukar. Buat pertandingan tukar jalur gemilang. Ramai genrasi muda Malaysia kreatif Melayu, Cina, India, Kazadan, Jaun dsb. Yang saya 100% pasti ialah melayulah yang paling berdaya kreatif, mesra, bersopan santun tetapi telah dibontotkan pemikiran oleh Kutty. Hasilnya ramai yang jadi mcm PERKASA katak Ali.
Renung2 kanlah.
Ini adalah pengamatan ikhlas saya seorang Anak Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

ape pukimak pukimak bro, pro ler, mak kau takde puki ker, kau keluar dari lubang bontot ker, betul ler bendera m'sia mcm bendera amerika, tu yang wartawan kita kena tembak mati kat somalia.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Untok setengah orang , nama nya Jalur Gemilang.

Untok setengah orang , nama nya Jalur Temberang.

Tanpa Nama berkata...

patutnya balai seni tampak malaysia ...

tapi mungkin dia org tak pakai tampak pasal rasa mcm kampung sgt kot

malu sgt pakai bahasa melayu, jgn jadi melayulah!

montene berkata...

Apelah korang ni. Pasal benderapun nak sibuk. Esok PR dah perintah, tukarlah saknika apa yang korang nak tukar. Nak tukar kerakyatan jadi rakyat Bangladesh pun ada aku kesah.
Yang penting bila nak demo lagi?

Tanpa Nama berkata...

tlg kasi tukar itu bendela oo,talak tukar nt mati manyak susah maa, wa mati tak mo pegang itu bendela..mcm wa punya latuk dulu ,,mati pun pegang bendela.wa manyak takut ooo nt sudah lama mati punya org dlm sana ingat wa olang amelika,wa kena hantam kow2 tak blehhh tahannnn...