Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 28 September 2011

MANA HILANGNYA PERKASA?



PELIK TETAPI BENAR?




NOTA:
cuba fikirkan
jumlah warga melayu dan bumiputera 60 peratus
tetapi kenapa minta hak ekonomi 30 peratus

kenapa melayu tak pernah timbulkan peratus ini
kah kah kah




KOUTA BUMIPUTERA : UMNO TERUS KHIANATI MELAYU – harakah daily

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) menggesa Najib Razak menarik balik hasrat yang mahu menghapuskan terus kuota Bumiputera dan menggunakan sistem meritokrasi sebagai kaedah baru bagi mendesak usahawan Bumiputera untuk bersaing secara terbuka.

“Penghapusan kuota Bumiputera ini adalah satu pengkhianatan Umno kepada orang Melayu dan bukan masanya perkara ini dilakukan,” kata Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Noor kepada Harakahdaily.

Katanya, jika kuota dihapuskan, apa lagi yang tinggal sedangkan baki yang ada dari 30 peratus dahulu sebenarnya hanyalah tinggal 12.5 peratus sahaja.

Menurutnya, rakyat tidak lupa bahawa pada 2009, Najib jugalah orang yang bertanggungjawab menurunkan kuota ekuiti Bumiputera daripada 30 peratus kepada 12.5 peratus dan menurunkan ekuiti bukan Bumiputera daripada 25 peratus kepada 12.5 peratus.

Katanya, demi merealisasikan Model Ekonomi Baru (MEB) Kuota Bumiputera dimangsakan, sedangkan banyak lagi perkara lain yang belum dilakukan Umno sepanjang hampir 12 penggal pemerintahannya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... MANA PERGINYA PERKASA?.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA PERGHI GABIM?.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA PERGINYA NGO MELAYU?.... kah kah kah..

woit..TOK BRAHENG MANA GI?.... kah kah kah..

kah kah kah..NATANG BEWOK KOUTA INI GAPO?.... kah kah kah

kah kah kah...PELIK TETAPAI BENAR.... SEMUANYA HILANG DAN SENYAP.... kah kah kah..

NOTA:
satu nak tanya
bila pulak masanya parti pas heboh pasal kouta
rakyat diberi tahu islam ini universal
selalu dengar parti pas ini berjuang untuk kesejehteraan ummah
nampaknya sekalai ini carik serban hijau
terkoyak kulit melayu kah kah kah



JEMPUTAN MALAM ESOK





9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kan UMporNO parti penipu, lanon, penyangak, paedophile, bunuh gundek cap badak berendam...

mek berkata...

cuba cari presiden perkasa dalam kolam.
tengah prepare nak panggil hujan tu.

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kome nampok tak bageimana liciknye kepale hotok najib. udoh ditaunye kekuatan PR, pase besatunya puok melayu cina dan india...dia cuba ghuntuhkan,....dia saje trei jolok isu hudud....dia jolok isu bumiputegha pulok....kalu sapoh tak hajab...bende tu tak jadi hape pun...tapi bila ada mangko2 bodo daghi PR yang sebuk menyalok balik(bagi ghespon).....haaa... bejaye le dia weh......
....heghhh....memang ampokwok kome...

KANDIS berkata...

Perkasa ke.........Pekasam?

Perkasa ngabihkan bohgeh yo...

Pekasam bulih gak buat makan..

Tanpa Nama berkata...

kat THAILAND, ekonomi dikuasai orang cina dan orang asing jugak.. kenapa rakyat thailand tak pernah amik pusing pasal cina dan bangsa asing? apakah kerana orang asing yang menjadi rakyat THAILAND ini beragama buddha ataupun menentang ISLAM? di malaysia, siap kuota2 lagik.. yeah..

jawapannya mudah saja.. di THAILAND, bangsa asing (tak kira la la bangsa babi ka bangsa anjing ka) bebas berniaga untuk menjadi kaya dan kaya dan x dan x dan x dan menguasai ekonomi. tapi nak join POLITIK? hehe.. pergi mampus la cukong leh join.. sama gak ngan indon.. cukong boleh main sapot saja.. jadi ketua kampung pun tak boleh.. nak kaya boleh jadi kaya semahu kaya yang dia mahu.. TAPI MALAYSIA UNIKNYA SERUPA KEPALA BUTUH.. EKONOMINYA UNIK! BANGSANYA UNIK, BODO OTAKNYA PUN UNIK, AGAMA PUN UNIK! unik ni apa sebenarnya? UNIK INI MAKSUDNYA BODOHHHHH...

mosabit berkata...

SEJAK BILA PEMUDA PAS GANTI PEMUDA UMNOK NII...???

TARIK SARBAN NAMPAK KULIT MELAYU.....
CELAKER LA KO BRO.....
STETMEN TERBAIKKK....

KAH KAH KAH KAH KAH KAH ...

Tanpa Nama berkata...

Takkan engko tak boleh baca TT. Saja PAS nak usik telor umno

Tanpa Nama berkata...

Inilah bahasa politik dan sedang mengatur buah buah catur, sebab kat bandar2 besar hampir semua kena sapu dek pembangkang....bini Rosmah sedang cuba menarik dan meraih peluang dari kaum Cina..bahawa hendak digambarkan kununnya tiada istilah hak istimewa kpd orang Melayu, lakaran cerminnya hendak direalisasikan konsep 1 Malaysia,biar berdiri sama tinggi berak mencangkung sama rendah...kona punya kona(corner)alih alih kroni yg kenyang berdiri sama tinggi berbuncit perut sama besar..

bukan badak air berkata...

tuanpunya kandang belum buka pintu. pasal tu semua diorang tak keluar lagiii.

kah kah kah kekkkkk kekkkk