Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 28 September 2011

BERAKHIRLAH KETUANAN MELAYU





PEJUANG KOUTA MELAYU




NAJIB: KUOTA AKAN DIBUANG , TAPI BUMIPUTERA TETAP DIBANTU - minsider

Najib Razak memberi peringatan bahawa kuota Bumiputera akan digugurkan satu hari nanti, tetapi menegaskan kerajaan harus terus membantu bakat-bakat terbaik kaum itu bagi memastikan wujudnya persekitaran bisnes yang berdaya saing.

Najib berkata Model Baru Ekonomi (MBE) menggalakkan tindakan afirmatif berdasarkan meritokrasi dan “kita harus menggalakan hak Bumiputera.”

Katanya, penyediaan kuota akan menggalakkan rasa puas hati, mengehadkan pertumbuhan ekonimi dan menguburkan bakat Bumiputera.

“Apa yang kita lakukan pada masa lalu ialah kita tidak menggalakkan mereka yang sesuai.

“Kita hendak mengetepikan (sistem) kuota tetapi kita mesti sokong mereka (usahawan Bumiputera) bagi membolehkan mereka berkembang maju,” katanya.



“Jika kita beri mereka kuota, apa yang berlaku ialah mereka rasa selesa dan kemudian tidak akan memperoleh kepakaran mereka,” katanya lagi.
Najib berkata sasaran ekuiti 30 peratus Bumiputera tiada makna jika mereka terus menjual saham masing-masing.

Katanya, kini kerajaan sedang mencuba pendekatan berbeza dengan mencari Bumiputera yang “baik, teruji dan berdedikasi”, dan menyokong mereka untuk membolehkan mereka lebih berdaya saing.

JENG JENG JENG

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KITA TUNGGU APA KATA IBRAHIM ALI.... kah kah kah...

kah kah kah...HABIS LAAAA KETUANAN MELAYU..... kah kah kah...

kah kah kah... MACAM MANA NANTI MUTHU DAN AH SOO MASUK UITM.... kah kah kah

kah kah kah...PAK MISAI UITM MACAM MANA?.... kah kah kah...

kah kah kah...TAK KAN TAK NAK BERDEMO...kah kah kah

kah kah kah... DULU MB SELNGOR KATA UITM BUKAN MELAYU BOLEH MASUK... BUAT DEMO...kah kah kah...

kah kah kah...LECEH LAAA TAK ADA DEMO... NAMPAK MELAYU KECUT TELOOO...kah kah kah

kah kah kah...TAK KAN IBRAHIM ALI SENYAP... kah kah kah..

kah kah kah..IBRAHIM ALI SENYAP... ABISSSS LAAA MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah....KALAU PERKASA SENYAP.... NAMPAK HARI HARI AKHIR KETUAN MELAYU...kah kah jkah...

kah kah kah...BAGAIMANA DENGAN GABIM... KETUANYA RAHIM TAMBI CIK?.... kah kah kah..

kah kah kah...SENYAP JUGA KE?.... kah kah kah

kah kah kah... AKHIRNYA GABUNGAN PENIAGA BUMIPUTERA INI AKAN JADI KELAB BUDAK SEKOLAH...kah kah kah..


NOTA:
kalau braheng senyap
bermakna selepas demo bersih
braheng ilang pengaruh kah kah kah


JANGAN LUPA JUMAAT INI


8 ulasan:

cucu cicit panglima hitam berkata...

memang umno akan selesa buat apa saja yg akan melingkup kan bangsa melayu....sbb melayu ni spesis bangang....mcm mana pun tetap umnoooo

Tanpa Nama berkata...

http://hanief.blogspot.com/2011/09/akhbar-melayu-malaysia.html

Tanpa Nama berkata...

brahing ali bodo..... pak misai uitm bodo..... najib cakap je senyap menikus macam beruk mat yeh.... tengah dok buat karangan apa modal nak jawab tu nanti.... hahaha

DX berkata...

terkini! starbuck meletup!

tunggu apa seterusnya..

akta yang lebih hebat dari ISA?

Tanpa Nama berkata...

Ooiii!!! Tinggi-nya songkok tu...

Non-Governmental Individual berkata...

menunggu Abraham Ali berdemo dpan pejabat najib... hehehe

Tanpa Nama berkata...

Sudah jib....jangan cakap auta lah...Bumiputra berdaya maju konon...cakaplah yang kau nak bagi projek pada kroni baru kau...mana ada bumiputra....bumiputra hanya cari projek aje...makan percent...chukong yang kaya...projek A belum habis siap lagi....Projek B dah dapat LOA....chukong senyum aje tengok orang melayu bodoh...Chukong makan isi...melayu makan kuah....melayu macam inilah yang mati-mati pertahankan Umno...tak caya tenok blog umno...

Tanpa Nama berkata...

ada lagi beberapa wira (beruk mascot sukom) ketuanan yg terkesenyap belum memekiklolong, mungkin tekak sedang tercekik sebutir pisang bila dengar cakap cip mereka, najibabun.
contohnya ketua silat apanama tu...

-average joe-
klakka-la.blogspot.com