Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 23 November 2011

BANGUN DAN LAWAN - TURUN KE JALAN RAYA




TIDAK ADA PILIHAN - WAJIB LAWAN





SRP HARAP PILIHAN RAYA UMUM KE 13 DIADAKAN SERENTAK
- meloya

SUNGAI PETANI 22 Nov. - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) berharap pilihan raya umum bagi kerusi Parlimen semua negeri dan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) kecuali Sarawak diadakan serentak.

Pengerusi SPR, Abdul Aziz Yusof berkata, beliau akan menemui para pemimpin politik parti pakatan Parti Keadilan Rakyat-DAP-Pas yang memerintah di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan berhubung pilihan raya umum ke-13.

Beliau berkata, pertemuan itu bertujuan menerangkan kebaikan pilihan raya peringkat DUN dan Parlimen diadakan serentak antaranya bagi menjimatkan perbelanjaan, masa dan tenaga kerana prosesnya sama.

"Walaupun undang-undang membenarkan pilihan raya umum DUN dan Parlimen diadakan berasingan tetapi SPR lebih suka diadakan serentak,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis taklimat untuk pengurus dan penolong pegawai pengurus bagi persiapan PRU-13 peringkat negeri Kedah di sini, hari ini.

Beliau berkata, SPR bersedia menghadapi kemungkinan pilihan raya umum ke-13 berlangsung tahun ini atau tahun depan.

Kerajaan Persekutuan mempunyai mandat sehingga 27 April 2013. Sarawak telah mengadakan pilihan raya negeri pada April lepas. - Tieunama

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... TAK IKUT PILIHAN RAYA SERETAK ADALAH LANGKAH TEPAT.... kah kah kah...

kah kah kah... MULA MULA BUAT DI PULAU PINANG.... kah kah kah..

kah kah kah..KEMUDIAN DI KEDAH.... kah kah kah..

kah kah kah...KEMUDIAN DI KELANTAN..... kah kah kah...

kah kah kah..AKHIR DI SELANGOR.... kah kah kah..

woit...INI CARA NAK HAJAR GEROMBOLAN..... kah kah kah...

kah kah kah...SELALU GEROMBOLAN AJAK MAIN BOLA... KITA IKUT.... kah kah kah..

kah kah kah... SEKARANG KITA PULA TETAPKAN MAIN GULI ATAU MAIAN KONDA KONDI.... kah kah kah..

woit...JANGAN LEPASKAN PELUANG INI.... kah kah kah...

kah kah kah... BILA SPR DATANG MERAYU BERMAKNA INI TAKTIK YANG TEPAT..... kah kah kah..


NOTA:
nak jimat duit?
kah kah kah
kalau nak jimat duit
kenapa beli kapal selam?
kalau nak jimat duit kenapa beli kereta kebal?
kah kah kah

jangan tipu orang melayu
kah kah kah

NOTA:
jangan lupa spr ialah barua gerombolan
spr datang merayu kerana arahan najib
pergi mamposss laaa dengan spr
kah kah kah



BILA SPR NAK TUNAIKAN TUNTUTAN INI?





15 ulasan:

Yob berkata...

Baru Umno/BN ada akai.. :P

matstimketum berkata...

kah,kah,kah.......apesal pengerusi spr ni buat muka sedih? teruk kena hentam gerombolan kot. kih,kih,kih...tidak buat serentak tak melampaui perlembagaan. inipun dia tak tahu ke? teloor siapakah yang kecoot tu.

SePaRa masak berkata...

Kalau nak buat serentak, nkau la ikut tarikh pakatan buat p/raya.
kah3, 'jangan kata 1malaysia, 2malaysia pon takpe'- kerusi spr.

Tanpa Nama berkata...

gerombolan@lembu mula glabah,isa d taruskan.....setelah berbagai usaha nampaknya tak menjadi,jika loji radioaktif d teruskan!!!inshaallah barisan nasional jadi pembangkang selepas pru13!!!jangan beri undi padah penjajah moden indon,bangla,pakistan etc..!

tayar botak berkata...

kah kah kah .... asyik tergelak je...knapa perlu nak susahkan rakyat perlu mengundi sampai 2 kali ..buat je la serentak dapat jimang tenaga masa dan wang...ni petugas2 kna buat kerja berkali2...susahkan smua orang...kita masih punya raja2 melayu yang semestinya meletakkan keperntingan negara dan masyarakat lebih dari agenda politik PR kah kah kah

tayar botak berkata...

alamak kata blogger tersohor...komen pon nak kena filter dulu ke??no wonder la smua komen berat sebelah..kalau takut dilambuung ombak jangan berumah di tepi pantai..kalau takut diberi kritikan jangan berani nak tulis blog

Pro_Revolusi berkata...

tapi yang dengar hanye selangor je buat p/raya asing... tak dengar pun dari mulut penang, kedah dan kelantan?

agak-agaknya lah, dengar tak cadangan ini kat mereka-mereka yang jaga penang, kedah dan kelantan?

agak-agaknya lah, dengar tak cadangan-cadangan kita (tak termasuk lagi BERSIH 3.0) dek akal pemimpin-pemimpin pembangkang?

cam sama je akal pemimpin-pemimpin BN (barisan najis) dan UMNGOK?

Tanpa Nama berkata...

kat sarawak boleh pulak buat asing2..

la ni buat ikut turn.. kan senang, start dari negeri2 utara dulu, ikut rentak gerombolan la.. mula2 perlis, kedah, penang dan perak. kendian selangor, n9, melaka dan johor. Pastu pahang, kelantan, terengganu.. 4 bulan jer siap la pilihanraya.

ini kalo bab nak menipu, serah saja kat gerombolan. pantang nak menipu, semua kerja gerombolan.

bukan gerombolan la kalo tak menipu. gamaknya Allah yang konon tuhan yang dia sembah tu, memang sukakan dia jadi bodoh dan hidup tak henti2 menipu orang lain. Rukun iman gerombolan ialah bodoh dan wajib menipu. Kalo dulu gerombolan asyik jadikan cina sebagai hantu dan orang jahat! tuduh cina kuat menipu.. sebenarnya dia la yang jadi hantu dan orang jahat itu.. kesian kat cina, tak pasal2 jadi kambing hitam oleh gerombolan..

Tanpa Nama berkata...

jgn jgn nanti malaon ni buat pembentangan rang undang undang baru di parlimen yg dinamakan rang undang undang pilihanraya serentak pulak.dgn puak puak haramjadah ni semua boleh jadi.bersedia semua yb pakatan.jgn ada pulak yg ponteng lagi.

Tanpa Nama berkata...

AJAR MEREKA SIKIT BEB,
BIAR PAKATAN BUAT TARIKH TAK SAMA
MEMBAZIR KONON
YANG DEPA DOK SAPU DUIT KITA TUURRR
DEPA NIE KAYA RAYA
BELA LEMBU JADI JUTAWAN
KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

kalau nak jimat duit
kenapa KERA UMNgOk-BoNgok kosongkan landasan, terminal dan hotel di lapanganterbang sultan abdul aziz shah subang bagi ruang seluas2nya utk segala spesis pontianak dan vampire dari neraka landing, tidur dan mandimanda kat situ dgn gumbira bertahun2 lamanya???
kenapa habiskan duit rakyat berjuta2 lantik segala jenis consultant makbapak dia dari luarnegara semata2 utk design macamana nak robohkan bangunan terminal dan hotel asal, berjuta2 lagi untuk design bangunan baru yg sekarang dah nak masuk 2012, langsung takde sebatang tiang mancis pun naik tegak???
kenapa bazirkan duit rakyat berbillion2 buat klia sebesar2 begitu dgn sertamerta sedangkan penggunaannya walau dah bertahun2 hingga kini jauh kurang dari 100%, dan bazir pula berbillion lagi buat lcct secara berasingan???
apa punya alasan BoNgok la sukusakat kera ni!!!

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

yang korg semua sanjung Pakatan Rakyat giler2 ni dah kenapa ade ke dia org tolong korg kah kah kah kah... semuanya sama jelah tp sekurang2nya UMNO yg korng pggl UMNGOK nilah yg byk berjasa... pergilah korg bertuan kan CINA DAP yg akan menjahanamkan bangsa Melayu... KAH KAH KAH KAH... aku pun nak gelak...

Tanpa Nama berkata...

inilah salah satu peluang nak tengok samaada dap/pkr/pas sama atau berbeza dgn bn/umno/& lain2 kerana setiap orang ada 'harga'..tunggu & lihat

Tanpa Nama berkata...

Untuk Tayar Botak,
"kita masih punya raja2 melayu yang semestinya meletakkan keperntingan negara dan masyarakat lebih dari agenda politik PR kah kah kah"....Ini statement orang bangang...Kau tengok kat projek-projek kerajaan...siapa yang kebas?...semua malaun freeloader tu yang sapu..

Untuk Tanpa Nama 11.56PG,

"pergilah korg bertuan kan CINA DAP yg akan menjahanamkan bangsa Melayu."...Kenyataan orang bodoh...Melayu Umno dapat projek bagi kat CINA...macam mana?...tak menjahanamkan bangsa melayu?...cuba kau mintak sub kat cina tu...dia nak bagi?...CIBAI kalau dapat...

Kesihan aku tengok orang Umno ni...otak letak kat kepala pelir...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Apa hak SPR nak ckp dia suka tak suka?? Tanggungjawab SPR melaksanakan pilihan raya, suka x suka gi mampos ko la.. peduli apa PR!!

Altantuya