Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 23 November 2011

SELAM JANGAN TAK SELAM




ISLAM DAN KOMISEN KAPAL SELAM






SURAT DARI PEMBACA

bila ketam cuba ajar anak berjalan diibaratkan ibarat hishamudin yang xpercaya agama bercakap tetang agama!!!
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

Kepada semua pembaca & pemberi komen, nak komen tuh ingat2lah yg kita semua akan mati yer... kalau yg tak tahu agama tetapi promote jahiliah mcm "kembali ke Zaman P Ramlee" tuh, awas... anda memegang saham kejahilan & akibatnya... tunggulah kat akhirat nanti...
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

suruh mak dia berbikini kat pantai cherating, jgn kata mat saleh, org melayu pon x stim.... Haha....
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

eik ilang lak komen aku. Hukum tutup aurat ni dah jelas. Ada puak2 yang bangang mintak dibuat fatwa. Depa tu JAHIL MURAKKAB. cuba buat search dgn google sapa orang yang sewaktunya dengannya.
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

Saya setuju dengan penulis ini sebab dia memang betul kecuali satu perkara. Harussani, Zul Nordin, & Nasruddin bukan seorang ulamak. Mereka ini ALAMAK. Mereka yang cepat mengutuk TT kerana menyiarkan pendapat berbeza memang cetek ilmu pengetahuan & pengalaman.

Hal ehwal agama Islam bukan milik ulamak sahaja. Ianya milik kita semua. Hanya alamak macam Harussani sahaja (yang kerana mereka mahu mengawal setiap tingkah laku umat Islam), mahu umat Islam percaya bahawa hanya alamak yang ditauliahkan oleh JAKIM sahaja yang layak bercakap pasal agama Islam. Orang lain tidak layak dan harus berdiam diri. Mereka berbuat sedemikian supaya mudah nak mereka menyatukan umat Islam Malaysia dibawah tapak kaki si Rajah Gopal.

Mereka ini bukan menyembah Allah. Rajah Gopal yang mereka sembah. Mereka berbuat demikian supaya kamu semua berdiam diri bila mereka mengeluarkan kenyataan-kenyataan bodoh macam Ibrahim Ali atau remeh temeh macam Hassan Ali. Kita harus merenung mengapa orang asli di dalam See more...
By MUFTI INTERNET on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

haha ulamak-ulamak Malaysia bagusla tak suka tgk aurat. tp Dato' Tan sri Datuk Seri Paduka dan orang2 berkuasa besar suka tengok gadis-gadis pakai-pakaian seksi, ketat,nampak lurah menggiurkan...haha.. tengok la mcm anugerah juara lagu dan apa-apa lagi anugerah... cuba kalau lelaki pakai singlet dan jeans dikatakan tidak beradab... dan tak menghormati majlis.. FAK rol la
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

BODOH BAGHAL BUDAK yang menulis ini. Apabila lblis dimurkai dan ditendang dari syurga kerana tidak mengormati Nabi ADAM A.S maka lBLIS LAKNATULLAH ini termasuk konco-konconya Syaitan,hantu dan segala yang seumpamanya bersumbah 'bahawa akan menyesatkan anak cucu Adam yang berimankan kepada Allah dan Rasul (maknanya orang lslam sahaja). JADI si kafir ini tidaklah DIGODA iblis kerana KAFIR sudah gerenti jadi AHLI NERAKA JAHANAM...inilah bebal kerana tidak mengaji dan menimba ilmu.llmu ini luas kawan....KAMU nak ikut TT ini nak buat apa..dia manusia kecewa sejak demontrasi mahasiswa 1970-an dahulu...PELARIAN yang pulang hampa!
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

BODOH BAGHAL BUDAK yang menulis ini. Apabila lblis dimurkai dan ditendang dari syurga kerana tidak mengormati Nabi ADAM A.S maka lBLIS LAKNATULLAH ini termasuk konco-konconya Syaitan,hantu dan segala yang seumpamanya bersumbah 'bahawa akan menyesatkan anak cucu Adam yang berimankan kepada Allah dan Rasul (maknanya orang lslam sahaja). JADI si kafir ini tidaklah DIGODA iblis kerana KAFIR sudah gerenti jadi AHLI NERAKA JAHANAM...inilah bebal kerana tidak mengaji dan menimba ilmu.llmu ini luas kawan....KAMU nak ikut TT ini nak buat apa..dia manusia kecewa sejak demontrasi mahasiswa 1970-an dahulu...PELARIAN yang pulang hampa!
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

Kah kah kah... Tahniah bro kerana menyiarkan artikel yang paling mengarut yang pernah aku baca kat TT... Kah kah kah... Bro, kalau marah kat ulama kerajaan sekalipun jangan le buat fitnah... Segala dakwaan dalam artikel ni ada bukti ke? Dah buat kajian? Ke sekarang ni TT dah bertukar menjadi SS? Kah kah kah.
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

Kah kah kah... Tahniah bro kerana menyiarkan artikel yang paling mengarut yang pernah aku baca kat TT... Kah kah kah... Bro, kalau marah kat ulama kerajaan sekalipun jangan le buat fitnah... Segala dakwaan dalam artikel ni ada bukti ke? Dah buat kajian? Ke sekarang ni TT dah bertukar menjadi SS? Kah kah kah.
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

Kah kah kah... Artikel paling mengarut yang pernah aku baca kat TT... Tahniah buat TT and the geng... Bro, kalau marah kat ulama kerajaan sekalipun jangan la buat fitnah... Semua dakwaan dalam artikel ni ada bukti ke? Ke TT dah jadi SS? Kah kah kah.
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

allahhuakbar!hukum ALLAH yang maha sempurna dan maha adil...!
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11

Mana boleh mcm tu. Yg bab ni aku tak setuju dgn bro isham. Umat Islam harus memantapkan iman kpd Allah. Kalau setakat umat Islam saja tp tak beriman kpd Allah mcm ni la jadi nya... Umpama suruh bukan Islam jgn tgk pompuan sebulan setahun. Lpas tu bagi tgk. Pompuan umur 50 dia duk teringin lagi nak try. Kesimpulan umat harus mantap iman kpd Allah itu saja. Sentiasa beringat larangan Nya.
By Anonymous on ISLAM TINGGAL SELAM on 11/23/11


ANAK MUDA JANGAN LUPA 8 TUNTUTAN INI

3 ulasan:

Jebon berkata...

Islam yang selam bagaikan sebuah kapal selam yang tidak boleh menyelam... nama sajer kapal selam tapi tak boleh menyelam apa guna?? Mengabihkan boreh jer... kah-kah-kah-kah...

cucu mamak kutty berkata...

kahkahkah....gua ingat lu kena tukar tayar...bukan takat tukar tiub je....kanninaya lu ni tukar t

Lang berkata...

ini lah dia yg nama nya beriman dimulut dihati hampeh...

fahaman tentang keimanan itu satu perkara... itu dipanggil ilmu...

mengiyakan keimanan itu dihati... itu dipanggil akidah....

tahu tentang ilmu keimanan itu tapi gagal mengiqtikad dengan hati... dinamakan kesesatan

berpegang dan mengiyakan dengan hati dan perbuatan... itu hidayah...

rukun iman dan rukun islam berbeza... sbb itu dalam quran ada disebut orang2 beriman dan orang islam sebagai perbezaan...

iman hanya boleh diadili oleh tuhan yg memiliki segala sesuatu yg dilangit yg dibumi, yang terlihat dan yang tersembunyi...