Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 14 November 2011

HABIS SEMUA TANAH DI REMBAT ROSMAH




TERGADAI TANAH STRATEJIK INI





LANGKAH BAWA FELDA KE BURSA MIRIP GALI KUBUR PENEROKA , KATA BEKAS PEGAWAI FELCRA - minsider

Bekas naib presiden kanan Felcra Datuk Ramleli Buyong menyifatkan penyenaraian Felda Global Ventures Sdn Bhd di Bursa Malaysia sebagai “projek gali kubur peneroka.”

Ini kerana menurut Ramleli, pasaran saham tidak menentu dan keadaan akan berubah sekiranya harga jatuh.

Bercakap pada sidang meja bulat anjuran Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Ramleli berkata perkara sama berlaku ke atas Felcra selepas ia disenaraikan.

“Saya teringat gerakan dalam Felcra ketika itu Hamzah Zainuddin (pengerusi Felcra), saya dan kumpulan saya menentang keras cadangan itu.

“Penyenaraian adalah jahat, ada motif yang jahat... menggali kubur peneroka.Ia ada tujuan tertentu, dalam penyenaraian biasanya orang kata untuk cari modal tapi sebenarnya nak tampung biawak hidup yang ada. Sama macam semasa Felcra hendak disenaraikan, ini projek gali kubur peneroka,” katanya.

Sementara itu dua panel sidang meja bulat iaitu bekas pegawai Bank Negara Dr Rosli Yaakob dan bekas penolong kanan pengarah Kastam Malaysia Razman Ramli menyifatkan penyenaraian itu boleh menyebabkan warga peneroka kehilangan aset dan insentif yang dimiliki selama ini.

LAPANGAN TERBANG TUDM


NOTA:
bila lah agaknya orang melayu nak sedar
lepas satu stau melayu kena tipu
cerita nya cukup senang
bila di letakkan di bursa saham
maka akan ada yang kumpul sikit demi sikit
kemudian jadi saham besar

jangan lupa

ku li buat trik ini ketika mahu ambil
harta kebun getah hal milik british di tanah melayu
di london stock exchange dulu
kes ini menjadi kes klasik dan di panngil – morning raid
jika tak percaya tanya lebai google

tanah orang melayu ini tidak akan tergadai
kalau orang melayu tak menggadaikan
tanah di singapura tak tergadai
kalau najib tak kena pau oleh lee kuan yew
tanah tudm sungai besi tak akan tergadai
kalau rosmah takn berikan pada terjulur julur

bila laaaa orang melayu ini nak sedar!


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

orang melayu manyak mengngong.. susah diajar.. yang celik dari kena tipu hanya 2-3 ekor jer sekampung..

kaum2 muda lebih sukakan hiburan.. mereka suka hiburan yang dibenarkan BN.. bila sudah lalok dengan hiburan, mana nak datangnya revolusi?

golongan melayu terpelajar serta bebas dari kongkongan kerajaan/bank/institusi kerajaan cuma 0.05%.. lain2 jadi hamba bank, hamba kerajaan, hamba hiburan, hamba kapitalis .. ditakut2kan dengan segala macam ketakutan dan datang bomoh gerombolan menawarkan keselamatan..

carilah budak2 sekolah rendah/menengah yang betul2 anti gomen! sure hampir tak ada punyer.. lebih 5 juta pelapis masa depan negara ini tak tahu mana kepala mana ekor berkenaan politik masa depan.. yang mereka tahu hanyalah politik main lendir saja.. makan free, sumer mak bapak tanggung.. balik rumah, main game dan main lendir saja.. mak bapak punyerlah susah nak explain betapa iblis perangai UMNO, nak jumpa sekor yang anti pun susah.. sumernya kene "against all odds" dulu kalo PR nak berjaya!!!

Jebat2 berkata...

Udah namanya UMNGOK... mana pernah untung. Kalau jual ganja kat serenti pon gerenti rugi. Bila rugi serah balik kat kerajaan... apa nama... apa nama..bail-out. dah la petronas jadi hakmilik keturunan madey..

Tanpa Nama berkata...

tunku serah singapura 'terbelah dua' najib 'bubuh gam'. leeky & co sampai hari ni dok 'raya hindu'.jika dibandingkan depa dua ekoq ni, che det pandai.....malaysia boleh oops malaysia apa pun boleh

dukun melayu berkata...

like orang tanpa nama