Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 14 November 2011

ORANG GEMOK BERI NASEHAT ORANG SLIM




BADAK NASEHAT ORANG SLIM











RAKYAT MALAYSIA PALING GEMUK DI KALANGAN NEGARA ASEAN
– mkini

Malaysia menduduki tempat pertama di kalangan negara Asean dari segi paling ramai rakyatnya memiliki obesiti dan tempat keenam di kalangan negara Asia Pasifik, Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

Timbalan Menteri Kesihatan Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata perkara ini perlu diberi perhatian semua pihak.

"Kita serius diancam dengan pengambilan gula berlebihan yang menyebabkan pelbagai penyakit termasuklah diabetes," katanya semasa menjawab soalan Dr Tan Seng Giaw (DAP-Kepong).

Dr Tan ingin tahu tahap penggunaan gula berlebihan di Malaysia berbanding negara lain dan tindakan yang diambil kepada sesiapa yang melanggar peraturan yang telah ditetapkan.

Rosnah berkata kadar pengambilan gula di kalangan rakyat Malaysia adalah terlalu tinggi iaitu purata 51 gram, melebihi saranan yang ditetapkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) iaitu 50 gram.

Katanya sebanyak 1,266 sampel makanan telah dianalisis pada tahun 2009 untuk bahan pemanis di mana 7.3 peratus atau 92 sampel didapati melanggar standard yang ditetapkan.

"Manakala pada tahun 2010 sebanyak 2,004 sampel makanan telah dianalisis di mana 5.4 peratus bersamaan dengan 108 sampel didapati melanggar standard ditetapkan," katanya.

Mengenai tindakan, beliau berkata selain tindakan mahkamah yang diambil terhadap pihak industri, kerajaan juga mengeluarkan amaran kepada seluruh negara untuk memaklumkan produk yang melanggar Peraturan-peraturan Makanan 1985 yang tidak dibenarkan.

"Tindakan pihak kementerian adalah dengan melaksanakan pengambilan sampel dari semasa ke semasa untuk memastikan makanan yang dijual di pasaran adalah terdiri daripada makanan yang selamat dimakan," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INI MACAM KJ KUTUK ZAMBRY KERANA BERKULIT HITAM.... kah kah kah..

kah kah kah..INI MACAM REEZAL TUDUH AZEEEZ SEORANG EEE.... kah kah ka..

kah kah kah.... INI MACAM MADEY PERLI SAMY DARI INDIA.... kah kah kah..

kah kah kah.... INI MACAM ZOO NODENG KATA GOBALA BANGANG.... kah kah kah..

woit...MUSTAHIL SI ROSNAH INI ADA HAK UNTUK BERCAKAP HAL SLIM.... kah kah kah..

kah kah kah... MUSTAHIL ROSMAH MANSOR BOLEH BERI NASEHAT TENTANG BADAN YANG SLIM.... kah kah kah..



RATU SLIM MALAYSIA


NOTA:
yang boleh menjadi duta slim untuk malaysia
hanya seorang
orang ini bernama ziana zain
tapi boleh kah ziana menjadi duta slim untuk malaysia
apa kata fat ladu of malaysia
kah kah kah



21 ulasan:

Yong berkata...

Sampai hati tukar tiub kutuk orang gemuk. Tak baik tau kutuk rupa diri orang. Kutuk le perangainyer atau ape2je.

Tanpa Nama berkata...

orang dah slim dah, wey, Duk kutuk gemok pulak.

Tanpa Nama berkata...

gemuk sebab ape???sbb perangai yg kuat mkn...fuck org gemuk..ahahahahaa

Non-Governmental Individual berkata...

ini sama macam TT suruh orang baca ayat al quran... kah kah kah!

nota: adakah berita ini tanda2 harga gula nak naik lagi?

albert magic berkata...

diharap pm dapat memilih menteri/tim. menteri yag sesuai untuk berhidmat disesebuah kementerian agar apabila mereka melaksanakan tugas tidak mendatangkan tandatanya dari rakyaat dan juga tidak menjadikan mereka tidak selesa

Tanpa Nama berkata...

dia saja ja nak perli rosmah tu,nak suruh diet sikit sedangkan dia tak sedar dia sendiri pun termasuk dalam golongan obes gak.

Fit berkata...

kah kah kah. memang terbaik. adoi camana orang gemuk leh cakap tentang kesihatan ni. biar la badan ramping atau six peck baru la best.

Tanpa Nama berkata...

Yong: TT bukan kutuk orang gemuk tapi kutuk macam mana menteri yg obes boleh nasihat org lain supaya kurus. bukankah kita tahu pentingnya "kepimpinan melalui teladan"? kalau tidak, nanti jadilah "cakap tak serupa bikin". - mamat kerinchi kl

Tanpa Nama berkata...

cok cok kendung,
kendung nari nari,
tengok dari jauh ingatkan mengandung,
rupa rupanya obesiti.

good virus

Tanpa Nama berkata...

itu normal. kat malaysia ni mmg mcm tu..

kaki rasuah akan nasihat rakyat utamakan integriti.

kaki entot benggali dalam gelap nak jadi juara agama.

heiii.. mcm2

bunbinban berkata...

ala yong, tt kutuk org gemuk yg tak perasan diri dia gemuk mcm rosnah tu...hahaha...gua sokong zz jadi duta slim. blue hippo nangis lg...

Tanpa Nama berkata...

Yong:aku pun gemuk gak.

Tapi bila Menteri Kesihatan gemuk, itu kelakar namanya.

Carilah Menteri Kesihatan yang sihat, bukan "sihat". haih.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah
bila aku dengar berita ni kat radio, aku sudah mula terbayang bayangkan apa TT akan komen kat sini,
kah kah kah
kelas la kau TT

dukun melayu berkata...

TT

ada beberapa benda disuspek dlm on-off rm100 budak sekolah

1)duit KWAPM(kumpulan wang amanah pelajar miskin) digunakan.cikgu2 sbnrnya ada yg sukarela potong gaji rm1 utk bantu student bagi tabung ni

2)yb parlimen masing2 yg sampaikan tp majlis disediakan pihak sekolah.

3)pemberian berperingkat.bulan 11 hingga bulan mac 2012

Tanpa Nama berkata...

ziana zain memgiurkan... meleleh air liur najib terkenanh nostalgia pantai telok kemang. fat lady memualkan. meleleh air mata najib kena tanggung sampai mati. kah kah kah

LensaHp berkata...

Tukartiub bukan kutuk orang gemok cuma kutuk orang gemok tak sedar diri,terutama sekali yang gemok kedarah duit rakyat... Hahaha...

madie berkata...

Timbalan Menteri Kesihatan pun dari kategori obesiti, camna nak nasehat rakyat melakukan pemakanan berhemah.. sendiri pun gedempol kalah badak air, lagi mau cerita pasal slim ke??
kah kah kah kah kah akh kah...

Perawi berkata...

Bukan ke dulu kata harga gula dinaikkan sebab nak ajar rakyat kurangkan penggunaan gula?
Harga gula sudah naik tapi rakyat masih guna gula lebih dpd sepatutnya.
Maknanya.....
1. KERAjaan sudah gagal mendidik rakyat mengamalkan gaya hidup sihat.
2. Kerajaan tipu... rakyat tak hormat. kalau tak tipu dah lama kalah.
3. kempen kerajaan tak laku sebab kerajaan yg memerintah bukan kerajaan pilihan rakyat. Hinanya pemerintah malaysia hari ini, sampai ke tahap cakap apapun rakyat tak percaya.

Cuba tanya rakyat malaysia... apa itu 1Malaysia? MALAYSIA ADA 1 LA, MANA ADA 2 MALAYSIA KAT DUNIA NIH...kah..kah..kah..
Orang bodoh tetap nampak bodoh walaupun buat kerja orang pandai.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kita patut calonkan si Rosmah Badak untok anugerah FLOM tergemok .

JAIS PENYIBUK PENGINTAI berkata...

Kaum lain pun buang bayi juga tetapi mereka buang bayi itu bersama kondom semasa bayi itu masih sperma lagi. Jadi mereka tidaklah sekejam kaum Melayu yang buang bayi 9 bulan selepas seks.

KAHKAHAKAHKAHAKAHAKAH

Di Malaysia, hanya kaum Melayu yang membuang bayi adalah disebabkan oleh orang-orang munafik macam Tan Sri Krishna Harrusani & JAIS yang suka sangat jaga tepi kain orang lain. Kerana takut ditangkap & diseksa oleh JAIS & Tan Sri Dewi Harussani, maka bayi dibuang.

Bagaimana JAIS boleh tahu ada orang yang berkhalwat?

Sebab ada orang yang bagi tips.

Jadi sebelum melakukan hubungan seks, ramai kaum Melayu yang takut nak beli kondom di 711 sebab takut kena tangkap basah oleh JAIS kerana mungkin cashier kat 711 yang bagi tips kepada JAIS.

Jadi terpaksalah kaum Melayu melakukan hubungan seks tanpa kondom. Bayi dibuang 9 bulan selepas hubungan seks bukan macam kaum lain yang membuang bayi bersama dengan kondom.

Jadi salah siapa?

Salah JAIS, JAKIM, & Tan Sri Maniam Harussani.

Suka Gemuk berkata...

Rosnah tu macam badak ada hati nak nasihat org. cit poodah. Tak padan yg gemuk bukan main lagi benam timbalan dia sampai tak timbul timbul. Gemuk bukan sebarang gemuk tapi kuih besar dulang hahaha.