Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 26 November 2011

MEMAHAMI HARGA KUEH INI



BERAPA HARGA KUEH INI?





\

KUEH SIAPA INI?

laman web
face book
twitter
semua heboh macam nak rak
semua sedang sibuk membicangkan gambar kueh ini

pada ketika ini gambar kueh ini sedang sibuk
berjalan dan merayau rayau dalam alam siber

bila gambar kueh ini sampai di meja pengarang tukar tiub
para wartawan dan sokongan teknikal mula membincangkan
apakah dia gambar kueh ini?

pertama amat jelas bahawa kueh ini adalah jenis yang amat mahal
perhatikan betul betul
ada lima tingkat kueh ini
justeru kueh saperti ini
bukan buatan kampong
tidak mungkin mak cik felda membuat kueh ini

juga tidak mungkin kueh ini di buat oleh mek joh
mek joh dari kota bahru hanya pandai membuat kueh tahi itik saja
tidak mungkin ini kerja tangan mek joh

siapa agaknya pembuat kueh ini?
siapa agaknya yang membuat kueh ini?

adakah kueh ini buatan towkay china?
adakah kueh ini hasil kerja china doll?
adakah kueh ini dibuat oleh penyuludup dari iran?

sila perhatikan betul betul
kueh ini agak condong dan berlatarkan kelipan lampu lampu
saheh gambar kueh ini dirakam di waktu malam

latar belakang gambar kueh ini
seperti kota los angles di amerika syarikat di waktu malam
ini tempat jauh - mestilah mahal kalau naik kapal terbang
air asia belum ada jual tiket murah terbang ke sana

latar belakang lampu berkelip kelip betul betul macam los angles
gambar macam ini selalu kita nampak dalam wayang orang puteh
wayang amerika yang penuh dengan aksi pukul memukul
wayang cerita bunuh membunuh dalam penjara
wayang cerita polis cari penyulup dadah
wayang cerita polis tembak gengster
wayang cerita gengster tembak polis
wayang cerita gengster jadi polis
wayang cerita polis jadi gengster
wayang cerita polis menyuludup dadah
wayang cerita polis jadi kaya kerana melindung gengster
wayang cerita polis jadi kaya kerana lindung towkay judi haram
wayang cerita polis jadi kaya makan duit lendir

hebat hebat wayang dari kota los angles ini
ingat tak al pacino jadi polis dalam serpico?
ingat tak robert de niro jadi anak lebai dalam filem : Aku Nak Entot Lagi
sayang sekali filem ini tidak dibenarkan masuk ke malaysia

justeru kita terus bertanya
adakah gambar kueh ini diambil di kota los angles?
kalau bukan di los angles maka di mana gambar kueh ini dirakam?

kalau bukan di los angles
kueh ini pasti tegak berdiri di satu kawasan mewah
tempat orang kaya kaya di malaysia ini
jadi kueh ini mestilah kueh mahal
kueh yang gambarnya diambil ditempat orang kaya

jadi boleh kita rumuskan ini kueh kaya
jadi berapa harga kueh ini?
siapa hadiahkan kueh kaya ini?
berapa belanjanya kalau kita hendak meminang kueh ini?

dari kajian pakar IT tukar tiub
kurang kurangnya kalau ingin
meminang kueh ini belanja basah sahaja 80 ribu ringgit

80 ribu ringgit?
yap 80 ribu?
ini harga buret janda ke ?
atau harga buret dara?

kalau kueh semahal ini
pasti rumah tempat duduk kueh ini juga mahal

dari kajian pakar ilmu kaji masyarakat
didapati bahawa kueh lima tingkat jenis ini
jika hendak disimpan akan memerlukan sebuah rumah banglo
rumah banglo ini mestilah lah mahal

maka bila kita bincangkan
hal harga
hak nilai
hal wang ringgit
hal dolar dan sen
maka semua ini adalah bidang kerja SPRM

sprm patut datang dan bertanya:

sprm patut bertanya tepong kueh ini asal dari mana?
adakah ini tepung syabu atau tepong heroin?
gula datang dari mana?
adalah ini brown sugar dari iran?
kalau dalam kueh ini ada kismis
dari mana datang kismis
apakah kismis ini diseludup?

hanya sprm yang bertauliah
untuk menilai harga kueh ini

untuk kita para pembaca
kita hanya menunggu
apakah ada berita lanjut lagi
tentang kueh ini


25 ulasan:

mr.rult berkata...

betul ka dia tu?
haha, lau betul tergolek aku..
haha

Tanpa Nama berkata...

betul ka dia?
lau betul tergolek aku gelak
haha

Tanpa Nama berkata...

jeng.. jeng.. jengggggggg!!!

Tanpa Nama berkata...

tuan tt
kalu saheh ex igp maka sangat benar kata p ramlee : anak bapak,anak bapak dan anak bapak.
tmz

sakariyaakop berkata...

malah sungguh kueh apam dia...

Tanpa Nama berkata...

looks like me
sounds like me
butthead like me
eh sahih lagi tidak syak ke kejadian ni tt?
korek korek korek!

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA

bigfish berkata...

selamat makan apam buat ex-igp kalau betul kau kawin .

memang skarang nih musim mengawan pon...

bigfish berkata...

selamat makan apam buat ex-igp kalau betul kau kawin .

memang skarang nih musim mengawan pon...

Cahaya Terang berkata...

apakah kita akan ada Taksin Malaysia?
kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

keh..keh..keh...

Musang berbulu ayam rupanye dia ni...

Tanpa Nama berkata...

Pesanan yg bagus utk semua rakyat dr seorang sahabat seislam http://gerai3abdul.blogspot.com/2011/11/tunggu-lihat-sama-tak-serupa.html


-Tukar Tiuun

Lang berkata...

keshiannn... anak sapa tu??
dulu usung tilam beb... sekarang dapat usung yg atas tilam...

Tanpa Nama berkata...

musa hassan!!!!! kah kah kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

baruku tahu selama nie dia bujang??
audi r8 tu ada skali ke masa tu? mana hang dpt gambar ni bro TT... ingatkan minah tu kawin rakan sebaya..mahal tu apam nih...wakaka
-coma-

Tanpa Nama berkata...

halal ke ku itu kek?

tapi kalau beli pun pakai duit haram, apa mau hairan

Tanpa Nama berkata...

kueh apam.
http://www.apamapai.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

gila babi punya harga bureet minah ni...mahal gila.. banglo 5M, audi 800k,hantaran 100k...dll lagi..aku rasa mesti dia jenih kepit berantu punyer..jeniih kemut gerudi kah kah kah

mek joh kota bharu berkata...

tt, mek joh pun boleh la buat kueh macam ni. kah kah kah

wahhh... saudara musang, duit pencen banyak betul ye. boleh beli kueh 80 ribu gitu. sprm buat apa? ada telor tak?

Tanpa Nama berkata...

puhhh leh tahan napsu musa hasann..dah tua bernapsu muda..abes lunyai awek tuuuuuuu..

salamwanita berkata...

salam..x pe lah dia kawin pun...wife dia dah lama sakit..lumpuh lagi...dah lama dok jaga wife dia..biarlah ada yg jaga dia plak

Tanpa Nama berkata...

Fuuh,bleh than gak itu olang, makin tua makin mnjadi wor. k0mpem nahas awek uh kna kaw2 pnyer lah, ganas mainan org tua yg da lma dk pndam napsu s0rang2 nieh.. Lau hrapkn tangan je dk lancap hri2 ape la sngt kn,kahkah. . .

Tanpa Nama berkata...

Fuuh,bleh than gak itu olang, makin tua makin mnjadi wor. k0mpem nahas awek uh kna kaw2 pnyer lah, ganas mainan org tua yg da lma dk pndam napsu s0rang2 nieh.. Lau hrapkn tangan je dk lancap hri2 ape la sngt kn,kahkah. . .

Tanpa Nama berkata...

dia kahwin itu hak dia...tapi soalnya skrg dari mana dtg duit yg begitu banyak????...awat sprm pdrm lhdn dok nganga & xbuat apa???

Tanpa Nama berkata...

Ini adalah khabar dan gambar tipu Musa Hassan, bodoh orang yang percaya dan bertambah bodoh lg org yang cepat beremosi di ruang-ruang komen.

Pariah Insaf berkata...

Inilah rupanya keturunan Pariah bila dapat kuasa. Serupa Samy Vellu. Tua kutuk tak sedar diri. Bini muda tak puas balak tua dah kecut lepas tu ikut pintu belakang cari balak muda. Jgn lupa pariah ni keturunan pariah yg dibawa dari Indon serupa itu Mufti Johor dan Mansor bapak Kak Ros Nasi Lemak Besar. Itu la kata pepatah kalau Pariah tetap selama lamanya Pariah. Tapi ramai juga pariah yg Insaf. Tapi DUN Gambir di Johor 90% Jawa tapi tetap tolak Jawa dari Pas dan undi Tamil dari BN yg sekrg Exco Johor.