Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 5 November 2011

UCAPAN SELAMAT HARI RAYA HAJI




UCAPAN DARI TIM TUKAR TIUB



selamat menyambut hari raya haji
ucapan selamat dari tim tukar tiub
dari sidang pengarang
dari juru gambar
dari juru kutuk
dar guru tibai
dari tim teknikal

mari kita sana bertekad
mari kiat sama sama berazam untuk
mengkorbankan lembu lembu gerombolan


NOTA:
memandu berhati hati
memandu menjaga diri
untuk keselamatndiri
bayangkan betapa seronoknya
membaca tukat tiub saban pagi
kah kah kah


IKHLAS DARI TIM TUKAR TIUB

nota:
wahai bani manusia
tidak terfikirkah oleh kamu
cita cita kamu hendak ke syurga
kenapa leher kami kamu putuskan

- ucapan dari saekor kambing -


15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pergh....senyum Kambing, diHari Raya...Salam Aidil Adha kepada TT,Crew dan Pembaca...

DX berkata...

comel la kambing tu

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Dan Selamat Hari Raya Haji Esok Bagi Semua Umat Islam, Dan Kepada Team TT, Ni aku nak habaq aku dapat msg dari Setiausaha Umngok..Cukup Lawak Sempena Hari Raya, Ucapan Raya Pun nak Selit Hal Politik. Begini Ucapannya.. dan tolong siarkan .. untuk tatapan semua.

From 6660 (pakai khidmat SMS resource)

"A'kum, Tidaklah dibeda darjat harta, di Baitullah sedunia bersatu jiwa, berkorbanlah apa yang terdaya, berdoa kepada yang Esa, tidaklah lama sepurnama dua, menjamin nasib anak cucu kita, Salam Aidil Adha menjadi pemula, Insyaalah Selangor kembali milik kita." Drpd Ir.Zin Mohamed, Setiausaha Umno Selangor.

Apa pendapat TT? hehehe..

Tanpa Nama berkata...

Betapa hebatnya pengaruh agama ke atas penerimaan 'kejam' dari tindakannya kerana percaya akan hikmat simboliknyanya, seperti menyembelih mamalia lembu, kambing, lembu, unta dan kambing pada aidul adha. Apa kata tindakan korban seperti menyembelih itu digantikan dengan wang. Wang membeli mamalia itu disalurkan pada satu badan yang akan menggunanya bagi mengurus masalah sosial seperti kemiskinan, membantu anak tidak mampu tanpa mengira agama bagi meneruskan pendidikannya ke persekolahan tertinggi, atau mengguna wang itu untuk program apa saja menaikkan taraf sosio-ekonomi rakyat majoriti. Konsep korban itu disesuaikan bagi tuntutan zaman ICT/moden ini. Sembelih dan mengagihkan daging kepada fakir tak membawa apa-apa transformasi melainkan menunaikan ritual fardu kipayah yang nampak 'usang' pada ketika ini tapi jika dianjurkan berfikir secara itu akan dituduh kita ni sebagai dah hilang aqidah dan banyak golongan agama akan meletup.

Tanpa Nama berkata...

Cakap sama itu kambing kita potong leher dia bukan suka suka tapi perintah dari Tuhan...redalah kambing

Non-Governmental Individual berkata...

kenapa manusia nak sangat masuk syurga?

Tanpa Nama berkata...

Salam iduladha isham

keluarga di kampung siapa lagi yang tinggal, semoga semua sihat dan dirahmati Allah...

Tanpa Nama berkata...

sebab kt syurga ad arak...sebab kt syurga ada bidadari...sebab kt syurga boleh relex n enjoy dengan segala nikmat...

Tanpa Nama berkata...

sebab kt syurga mtk ap pun dapat...kahkahkah...

Non-Governmental Individual berkata...

kalau tak nak masuk syurga boleh tak?

Tanpa Nama berkata...

Blog ini memberi peluang kepada para murtadan menyampai isi perutnya kepada dunia luar.

p/s: syabas TT agen marina mahathir and ambiga.

ngo berkata...

NGI-boleh kalau x masuk syurga,masuklah neraka..kat dunia ni,bolehlah sembang bai..x kena uji lagi..em,dh x sabarke nak masuk neraka?ala..kena uji ckit dh melenting..cuaca panas dh mengeluh,anak bini wat hal ckit nk mengamuk,makan minum x kena selera dh komen mcm2,mslah kt kerja ckit2 dh menyumpah mcm2,kwan2 wat hal dh nyumpah mcm2,awek wat perangai dh sedih cam cibai...tu bru kena uji kt dunia,x rasa kat akhirat lg...kah kah kah

bodoh kah3 berkata...

tanpa nama 5 November 2011 3:42 PTG...

kobukan ilang akidah,tp ko bodoh..kah3

1) sembelihan bukan simbolik tp ibadat,bodo..kah3

2) amik duit ko yang banyak tu wat sedekah pd fakir miskin anytime,x payahla ko nak sibuk2 masa raya korban ni yang Allah PERINTAHKAN staun skali,bodoh.kah3

3) perintah Allah bukan dinilai dengan akal shaja,tp rujuklah alQuran dan Sunnah,kaji apa sebabnya,hikmatnya,baru komen,bodoh,kah3

4) kalu dh bodoh,jangan buka mulut,konon2 idea bijak la tu,ulamak pon ikut,ko pandai2 nk serap idea bodoh kat cni,bodoh,kah3

5) aku x kata ko rosak akidah,tp aku kata ko bodoh,kah3

kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kepada semua pembaca, cuba baca dan fikirkan tentang ibadah haji www.aididsafar.com

Tanpa Nama berkata...

dalam mana mana agama mesti ada bab sembelih binatang ni. kalau x silap aku ini namanya totem. begitu juga agama pada zaman primitif.

aku syak sembelih lembu (totem) ni datang dari agama primitif.