Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 26 Disember 2011

BELIA BERGERAK MAJU - DALAM BILIK GERAKAN




BELIA LOOSER SKEMA GAGAL







KAJIAN PENSYARAH UITM : BELIA KINI LEBIH DEKAT DENGAN KERAJAAN
– mkini

Dapatan awal satu kajian oleh seorang pensyarah Universiti Teknologi Mara (UiTM) menunjukkan 70 peratus responden daripada golongan belia kini berasa lebih dekat dengan kerajaan berikutan langkah yang dilaksanakan Najib Razak dalam mendekati golongan itu.

Tinjauan terhadap belia melalui kajian yang dijalankan sejak 2010, berpendapat mereka menyambut baik penggunaan media sosial interaktif oleh Najib yang membolehkan golongan ini menghubungi Perdana Menteri secara langsung untuk memberi pendapat, idea dan juga kritikan mengenai pelbagai isu.

"Hasil kajian saya mendapati 70 peratus belia menyokong kerajaan kerana mereka seronok dan suka dengan pendekatan yang dilakukan kerajaan menerusi program-program yang dirangka.

"Itu adalah kuncinya untuk kerajaan mendekatkan diri dengan belia," kata pensyarah Sains politik di UiTM (Universiti Teknologi Mara) Dungun (Terengganu), Che Hamdan Mohamed Razali kepada Bernama baru-baru ini.

Selain pendekatan melalui media sosial, katanya responden yang terdiri daripada golongan berusia antara 18 dan 40 tahun serta daripada pelbagai bidang pekerjaan termasuk pelajar, profesional hingga nelayan dan petani, berpendapat kerajaan pimpinan Najib juga kini lebih terbuka.

Rata-rata responden mengakui sedar akan inisiatif kerajaan Barisan Nasional (BN) yang semakin banyak melibatkan belia dan kepentingan mereka dalam merangka sesuatu program seperti rumah mampu milik untuk belia baru bekerja, bantuan kepada usahawan muda dan kemudahan melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi.

Mereka menghargai sekecil-kecil usaha seperti Najib duduk bersila bersama belia di jalan raya untuk menonton siaran langsung perlawanan bola sepak, menganjurkan banyak kegiatan seperti futsal dan rancangan membina satu gelanggan futsal bagi setiap mukim.


INI DIA PEMIMPIM BELIA DATUK PERUT GENDUT

Sementara itu, naib pesiden Majlis Belia Malaysia (MBM) Datuk Irmohizam Ibrahim berkata kerajaan tidak pernah meminggirkan golongan belia dalam apa jua aspek termasuk Belanjawan 2012, malah menghargai dan terbuka menerima sebarang pandangan serta
kritikan belia kepada kerajaan.


ANAK MUDA TURUN BERDEMO




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... BERITA INI MEMANG TEPAT DAN BETUL.... kah kah kah..

kah kah kah...KAJIAN YANG SAHEH..... kah kah kah...

kah kah kah... TAPI... KAH KAH KAH ...INI BELIA... kah kah kah...

kah kah kah...PERKATAAN BELIA...SATU PERKATAAN PALING HINA..... kah kah kah...

kah kah kah...KETUA BELIA DAH JADI DATUK ANAK LIMA..... kah kah kah..

kah kah kah...KETUA BELIA KEPALA BOTAK ...PERUT GENDUT.....kah kah kah...

kah kah kah...TAK COOL LANGSUNG..... kah kah kah...




NOTA:
belia belia ini paling tidak cool
mereka ini mat skema
mereka ini mat bunga
mereka ini mat suka masuk frame
tak caya?
sila lihat pandangan mamat belia ini
suka kerana mat mongol dudukl tepi jalan
mat mongol main futsal
tengok main bola
kah kah kah
nampak belia bangang
nampak hujah bangang

yang kita mahu ialah anak muda bukan belia
lihat nanti 9 januari 2012 anak muda turun ke jalan raya
anak muda bergerak bukan main futsal
bergerak melawan najib dan rosmah



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya pensyarah nak mengampu buat lah analisa yang jujur bukan sedap mulut aje.

Auk bukan keling berkata...

Ini dia prof kankung Uitm dengan kajian lancau...inilah cendekiawan melayu..human sahaja melayu tak nak bagi cina dan India mask Uitm..indiA dan cina sendiri takkan pi belajar Uitm pasal banyak lembu melayu bodoh..

kajian kepala buto dia lah...anjing pun tahu orang muda Malaysia benci BN...orang melayu yang bermati Matian pertahan hak melayu, yang kamu pertahan ialah institusi yang jadikan melayu bodoh dan lecturer Uitm yang Bengap. Hidup melayu!

mukhsen_x berkata...

ada beberapa sebab kenapa prof tu dapat kesimpulan tersebut.

1) Responden menyangka soal-selidik yang dibuat adalah borang mendapatkan bantuan UMNO.

2)Selain itu saya juga yakin soalannya mesti bias. Contohnya untuk kesimpulan berikut ;

"Hasil kajian saya mendapati 70 peratus belia menyokong kerajaan KERANA mereka seronok dan suka dengan pendekatan yang dilakukan kerajaan menerusi program-program yang dirangka."

saya kira soalannya mungkin lebih kurang begini;

Adakah anda seronok apabila gelanggan futsal bagi setiap mukim dibina?

(a) Ya
(b) Tidak

Saya kira soal selidik begini adalah tidak sah untuk kesimpulan bahawa orang muda menyokong kerajaan.

3) Beliau telah mengarahkan pelajarnya untuk mencari responden. Pelajarnya malas dan mengisi sendiri borang soal selidik.

4)Borang soal selidik ini diedar di pejabat Belia 4b dan pemuda UMNO, dan portal2 mereka.



Walau bagaimanapun, pensyarah ini berjaya mengelirukan najib supaya beliau over confident. pembodek adalah duri dalam daging yang paling merbahaya. Maka ia bagus untuk ABU. Ha ha ha.

mamee berkata...

Haha g google... dia ad buat buku pasal NAJIB, maka x dpt dipercayai research dia kerna ad yg mempengaruhi maka kecenderungan tuk berlaku tidak adil hahaha

Tanpa Nama berkata...

mse adam adli bt rport kt bukit aman dy pkai bju batik ngn kasut kulit.. hahahaa... t-shirt the beatles bai.. haha hidup the beatles. he,

Tanpa Nama berkata...

tengok lah pulak, siapa boss uitm tu.
penjilat dan pembodek bn/umno, macam si ibrahim misai dulu.
itu sebab, kontrak dia disambung untuk terus menjilat dan memboek.
gua anggap kajiselidik tu syok sendiri, maklumlah pru13 dah dekat.

Tanpa Nama berkata...

mungkin btol, tp lg dekat lg nampak la taik2 nye...

Tanpa Nama berkata...

Soalan kaji selidik pensyarah UITM :
1. Siapakah PM Malaysia ?
2. Siapakan nama bapa PM Malaysia ?
3. Di manakah pejabat PM ?
4. Siapakah yang suka bermain futsal ? Belia atau Orang Tua

Dapatan kajian : 70% belia Malaysia menyokong Dato Seri Najib PM Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

biarkannnn luncai dgn labunya...

biarkan