Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 28 Januari 2012

POLIS ADA BANYAK KERJA YANG BERFAEDAH UNTUK ORANG RAMAI




BUAT KERJA INI SEMUA RAKYAT SUKA




PELAJAR JUAL BAUCAR BANTUAN BUKU SATU MALAYSIA AKAN DIKENAKAN TINDAKAN
– berita hairan

KUALA LUMPUR: Polis akan mengambil tindakan terhadap pelajar yang menjual baucar Bantuan Buku satu Malaysia pada harga lebih murah untuk mendapatkan wang tunai.

Timbalan Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar, berkata baucar buku bernilai RM200 yang diberikan oleh kerajaan itu seharusnya tidak diselewengkan oleh penerima sebaliknya harus digunakan untuk tujuan sebenar.

"Apabila ada laporan menyatakan baucar tersebut dijual oleh segelintir penerima untuk mendapatkan wang segera, kita akan siasat dan mana-mana pihak yang didapati salah guna baucar tersebut kita akan tengok apa bentuk tindakan sewajarnya yang patut kita ambil.

"Kita akan tengok sama ada kita akan serahkan kepada Kementerian Pengajian Tinggi untuk mengambil tindakan atau kita sendiri yang akan buat tindakan, itu kita belum pasti lagi," katanya.

Khalid berkata, penerima baucar itu tidak sepatutnya menyalahgunakannya kerana ianya hanya boleh digunakan untuk membeli buku untuk kemudahan dan kebaikan pelajar di samping meringankan bebanan perbelanjaan yang ditanggung mereka.

Terdapat laporan mengenai tindakan segelintir pelajar menjual atau melelong baucar itu menerusi internet pada harga lebih murah.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... DIA PUNYA PASAL LAAAA.....kah kah kah..

woit... BAUCAR DIA YANG DAPAT... DIA PUNYA PASAL LAAA..... kah kah kah..

kah kah kah..TAK KAN INI PUN POLIS NAK MASUK CAMPUR.... kah kah kah..

kah kah kah..POLIS BANYAK KERJA LAIN.... kah kah kah..

woit.... KES LEMBU SHAHRIZAT PERGI LAAA SIASAT..... kah kah kah..

kah kah kah...3 LETUPAN BOM HARI ITU ... APA CERITA...SENYAP AJE?.... kah kah kah..

kah kah kah..... MAT NIGERIA BUAT KERENAH.... SENYAP AJE?..... kah kah kah..

kah kah kah... ORANG IRAN SELUDUP DADAH KELUAR MASUK... TAK AMBIL POT.... kah kah kah..

woit...BAUCAR 200 RINNGIT... TIMBALAN KETUA POLIS NEGARA BUAT KENYATAAN... kah kah kah..

woit...CUKUP LAA BODEEK... BUAT KERJA KHIDMAT UNTUK RAKYAT....kah kah kah..

kah kah kah...YANG 200 ITU PERGI MAMPOOSLAH....kah kah kah..



18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BRO ISYAM, POLIS NI MEMANG C""""""""KA!!!, HEI PULIS!!!!!LU PEGI NILAI, LU TGK BRAPE RAMAI MAT ITAM KAT SANA!!! BUAT MCM NEGARA MAK BAPAK DIE, KELAKUAN MCM SIAL,,,!!! LU NAEK KOMUTER, KALU TAK NPK GENG ITAM, MEMANG TAK SAH!!! PLZ..LAH POLIS2 YG BANGANG!! BUAT KERJE BERFAEDAH !!

albert magic berkata...

pdrm oops bukan, tkpn nya menyenaraikan peyelewengan baucer bantuan buku top priority untuk diabmil tindakan.Malang sungguh malaysia mempunyai orang macam tkpn ni yang akan kelak menerajui pdrm

Tanpa Nama berkata...

Terbaik TT....aku setuju 10000juta kali...ini yg rakyat nak..bukan kecoh pasal sapa jual baucar...bodek tahap gaban...

Tangkap Jerong berkata...

ha ah membodek je tkpn ni. budak budak pun dia nak kacau yg songlap RM1 trillion tu keluar negara tu pukimak apa? yg letup bom tu natang apa? dia ingat RM200 tu RM2 bilion kot. tak belajar ilmu hisab pun jd tkpn.

redza said berkata...

Betul tu, Ini lah natijah apabila K'jaan memberi Rasuah kepada rakyatt atas tujuan untuk mendapat pelampung sokongan untuk kapalnya yang suadah nak tenggelam

Tanpa Nama berkata...

Polis skrng tngh sibok bro..Tngh wat kempen cari duit pilihanraya...kat area hulu slngrni..bersepah roadblock...mcm ada tol plak kat jln biasa mengalahkan lebuhraya..klau ckp anjing kerajaan marah...sendiri pikirlah...

IbnAbdHalim berkata...

KERAjaan 1Malaysia dipermainkan rakyat. Padan muka! Yang polis tu nak sibuk buat apa? Lantaklah dia nak jualkan atau tidak. Bukankah KERAjaan juga yang beri? Dia ada duitkah, tak ada duitkah nak beli buku, itu hal dia. Dia nak jual mungkin dia dah beli buku tersebut atau dia tak perlukan voucher tersebut.

pukimaq berkata...

Tu la pasal!Yang dok konspirasikan sayangku dengan tayangkan video seks dengan China Doll tu senyap je.Ni nak kuar pulak video seks dengan nyah Thailand.Homo cun ni dah teruja sangat ni!Tak sabar nak tengok!

Tanpa Nama berkata...

ya TT-apa depa buat dgn voucher tu depa punya hal la...patutnya benda ni Timbalan IGP tak perlu komen. Dia nak buat gempag kat budak2 ni. Ini Khaled Nordin yg patut komen, bukan Khalid Bakar.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

PALING SETUJU
Tanpa prejudis, was2
Jom humbankan gerombolan Dan aparat2 Nya yg bukan saja nmpk kurang minda tp kurang value Dlm membodek. Hancus la pm kita klu lagu ni

Tanpa Nama berkata...

Bagi baucar, tapi tak semua buku boleh beli. Yang tertentu saja. Takkan beli buku 2 buah buku=RM100. Yang RM100 lagi nak biaq jadi belacan ka? umNGOK2..

baucar daging lembu berkata...

baik dia bg baucar beli laptop.. buku skang budak2 sme potostat..

sme nk wikipedia.. mne heran buku2 ni..

Al-Quran pun sme nk elektronik..

selamatkan pokok beb..

Anonymous Nostradamus berkata...

Itu dia punya pasal la mau jual ka mau bakar ka...waakakakakaka banganggg tak abis2!

Tanpa Nama berkata...

Best... Terbaik dari TT

Tanpa Nama berkata...

TT jangan buat tak tau! Dia ingat budak U semua bodoh piang macam dia! Kah! Kah! Kah! Kah! Kalau kena tangkap pun atas undang-undang mana dia nak dakwa? Tipu? Baucer dibagi free! Kah! Kah! Kah! Cerita burit! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

Abang RAis,

Saya anak orang tak susah untuk dapat duit beli buku, bila dapat vocher nilebih baik saya tukar cash, beli top up ke KFC ke, duit tu pergi ke kroni juga. Lagi pun saya ni semester akhir buka ni, buku ape nak beli, buku lucah ke?

jelani

Tanpa Nama berkata...

yang nie aku skong sgt...!
~ABU spirit~

Tanpa Nama berkata...

Isham,

Berita ni ada sikit pelik dan tak berasas lah. Baucer tu tak boleh jual suka hati sebab nama dan nombor ic penerima dah tertera di baucer. Kalau nak gunakan, juruwang siap mintak ic lagi.

So sepatutnya berita bodoh macam ni tak tersiar langsung. Dan lebih menyedihkan lagi, polis pun tak periksa betul-betul hal ni dan terus buat amaran. Jadi di sini dah terserlah kebodohan pihak akhbar dan juga polis secara siaran langsung. kah kah kah

Kalau taknak kebodohan ni berjangkit, ayuh kuatkan kempen ABU. yeah!

-tahihati-