Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 4 Februari 2012

LIHAT JIRAN SEBELAH - DIA MUNGKIN MENTAL





TEMPAT REHAT SEMUA TANGGUNG






12 PERATUS RAKYAT MALAYSIA HADAPI MASALAH MENTAL:MPA – berita hairan

SUNGAI PETANI: Tinjauan Kesihatan Mobiditi dan Kesihatan 2011 menunjukkan 12 peratus rakyat Malaysia berusia antara 18 dan 60 tahun berdepan pelbagai jenis penyakit mental.

Presiden Persatuan Psikiatri Malaysia (MPA), Dr Abdul Kadir Abu Bakar, berkata statistik itu satu angka yang tinggi kerana menunjukkan seorang daripada enam rakyat negara ini ada penyakit mental.

"Antaranya ialah kemurungan ada dua peratus, sakit risau ada 1.8 peratus dan psikosis ada satu peratus. Penyakit mental yang serius pula adalah psikosis, dan kemurungan...penyakit keresahan itu pun kronik juga dan kemudiannya penyakit ringan yang lain," katanya ketika ditemui di sini.

Katanya, Tinjauan Kajian Mobiditi dan Kesihatan itu juga mendapati wanita dua kali ganda lebih ramai mengalami sakit mental berbanding lelaki.

"Antara punca yang dikenal pasti adalah masalah dengan pasangan dan masalah dengan anak-anak...kedua-dua ini punca yang penting. Bagi lelaki pula punca lebih kepada kemalangan jalan raya yang mana mengalami kecederaan otak dan penyalahgunaan dadah," katanya. – TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... BERITA INI AMAT MENAKUTKAN.... kah kah kah..

kah kah kah.... KALAU ADA 100 ORANG ERTINYA 12 ORANG MENTAL... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU DALAM AIR ASIA ADA 300 PENUMPANG ERTINYA ADA 36 ORANG YANG MENTAL.... kah kah ka..

kah kah kah... KABINET MAT MONGOL ADA 30 MENTERI ..ERTINYA 6 ORANG MENTAL.... kah kah kah...

kah kah kah...DALAM PARLIMEN ADA 222 YB... ERTINYA ADA 24 ORANG MENTAL.... kah kah kah...

NOTA:
cuba teka siapa yang mental
dlam kabinet mat monggol
kah kah kah


NOTA:
sila tek selain dari
zul nordeng yang mental
siapa lagi yb yang jelasn kelihatan mental
kah kah kah
















--------------------------------------
MALAM ESOK JANGAN LUPA



13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1. nazri mental
2. kak jat mental
3. kak din auuu mental

ah nuar gor berkata...

anwar ibrahim dan najib razak.. dua daripada nya..

kah..kah..kah..

melintang patah berkata...

tukartiub juga sudah mula mental...bila sembur ustaz azizan tanpa usul periksa....tt mai sini, tambang beca & nasi bungkus hang aku tanggung...aku nak bawak pi tengok surau yg hang dok pertahankan tu....surau asal yg berusia 100 thn dah lama ghuyub, yg tinggal bangunan pejabat insuran takaful saja....

Mat Lendir berkata...

Wooiyooooo...
aku respek perdana menteri masuk kedai beli ikan laaa

cuba lihat sini klu tak percaya...

http://keretaburuk12.blogspot.com/2012/02/sempoi-perdana-menteri-beli-sayur-di.html

mamai berkata...

Gambar tu dated 09/06/2011, woi tt, lu intake bulan June ka? wa intake July... kah..kah..kah.

Tanpa Nama berkata...

Rangking paling mental.

1. Madey
2. Mat monggol
3. Ahsan Ali
4. Brahim ali mugabe
5. Zul bisul
6. Zahrain Jongang
7. Mat Sembab
8. Shahjilat
9. Kak Rosmoh
10.Pundek Gobala

Kah..Kah..Kah..

Tanpa Nama berkata...

murung pun dikategori mental?
kalau gitu, kemungkinan besar dalam kabinet KERA sekarang ni, salahsatu yg mental adalah haji najibabun,
sebab sentiasa murung mengenang nasib nak berpacaran dgn perempuan2 muda yg slim tak kesampaian,
sebaliknya terpaksa berhempaspulas atas katil dgn... er, hajjah...

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

hidup dalam satu sistem yang penuh kepincangan adalah sebab sebenar penyakit mental semakin meningkat

Bukit Kayu Hitam berkata...

TT akan mental...cukup 3 bulan 10 hari...kita pakat2 tunggu tengok... serang pakatan tanpa usul periksa... semua ulasan just copy n paste saja... 75% yang guna kod tengah ic XXXXXX.02.XXXX seluruh malaysia benci kat hang...DSAR Tetap MB yg Kami Sanjungi..

Tanpa Nama berkata...

Kalau kepala masuk skru kat slangor tu bole masuk kategori ni ke? Lagi satu yang nak selak kaing ari tu....... camna?

TheSniper berkata...

Politicians dalam PR pun ramai yg mental.

Tanpa Nama berkata...

asang budak lembu kjat kg aku tuuuu...pun mental gak.

Tanpa Nama berkata...

najib pun mental juga.....
selalu banding burit rosmah dgn ziana...
kh...kah...kah...