Rabu, 1 Februari 2012

MAHATHIR ADA PENJANJIAN SULIT DENGAN AMERIKA




MAHAFIRAUN








DR MAHATHIR SENGAJA MEMUTARBELIT DAN MELUPAKAN FAKTA



Mahathir Mohammad semalam menyatakan bahawa Anwar Ibrahim merupakan simpatisan Yahudi.

Mahathir sengaja memutarbelitkan kenyataan Anwar dan sengaja melupakan hubungan akrabnya dengan Amerika suatu ketika dahulu.

Anwar telah menjelaskan bahawa kenyataannya di dalam akhbar Wall Street Journal yang dimainkan UMNO dan media mereka hari ini adalah selari dengan penyelesaian dua negara (two-state solution) yang diterima inisiatif keamanan dunia Arab, Malaysia malah Hamas sendiri, pejuang kemerdekaan Palestin.

Mahathir mungkin kelihatan begitu lantang bersuara menentang Zionis dan Barat tetapi sebenarnya mempunyai hubungan yang cukup baik dengan mereka sehingga sanggup menandatangani perjanjian ketenteraan sulit dengan Amerika pada 1984 – Bilateral Training and Consultation Agreement (BITAC) - yang membolehkan Amerika menjalankan latihan ketenteraan mereka di Malaysia.

Selepas imej Malaysia punah teruk di mata masyarakat antarabangsa akibat pemecatan Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri, Mahathir begitu terdesak untuk bertemu dengan Bush sehingga Jack Abramoff, seorang ahli lobi Zionis dibayar sebanyak AS$1.2 juta untuk mengatur pertemuan dengan Bush. Fakta ini diakui oleh Mahathir sendiri.

Abramoff mempunyai hubungan rapat dengan Bush dan juga golongan ekstrem di Israel. Menurut majalah Newsweek ada wang yang dikutip oleh Abramoff di dalam aktiviti melobinya yang disalurkan untuk penduduk Yahudi melawan kebangkitan rakyat Palestin. Abramoff akhirnya mengaku bersalah di atas tuduhan rasuah, penipuan dan lain-lain lagi pada 2006.

Selepas itu, Bush menganggap Malaysia sebagai sekutu di dalam Perang Melawan Keganasan dan Malaysia menggunakan alasan tersebut untuk menangkap sesiapa sahaja yang dikehendaki termasuk anggota pembangkang yang dituduh sebagai pengganas di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri.

Nampaknya Mahathir terus menyimpan dendam lamanya terhadap Anwar. Beliau dan pimpinan UMNO nampaknya tidak dapat berhenti menghamburi fitnah semata-mata untuk mengalihkan dari satu demi satu skandal yang membelenggu mereka.

NIK NAZMI NIK AHMAD
PENGARAH KOMUNIKASI
PARTI KEADILAN RAKYAT







9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

IYERRRR KERRRR...??

barapa Rabbi Anweristein Abraham bayar ko?

atau...

dia kasi 'benda' lain? ;)

-PR IS DEAD!-

Tanpa Nama berkata...

Abramov telah dipenjarakan kerana terlibat dengan penjualan ruang untuk bertemu presiden. INi bererti Mahathir bukan hanya terlibat dengan rasuah di Malaysia tetapi juga di Amerika Syarikat. Mungkin juga pengalaman Mahahtir merasuah ini bermula dengan kes BMF di Hong Kong lagi dan jagna lupa dengan Singapura selepas perjanjian rahsia Daim yang menjual tanah Tanjong Pagar.
Mahahtir perlu didakwa kerana lidah ular.
Betul kata TT,jika jumpa keling karam dan ular, ketuk kepala mamak Maddey.
Aku heran orang Melayu yang terpesona dengan lakonan filem Malayalam Mamak Maddey ni.
Lbih teruk lagi bila banyak beruk MakYeh yang terkinja-kinja menari rentak gendang mamak Maddey ni.
Paling sedih bini kepala botak.. Mungkin sempat dia dah botak, takperlah dapat mamak tongkang pun kira ok gak.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

IYERRRR KERRRR...??

barapa Rabbi Anweristein Abraham bayar ko?

atau...

dia kasi 'benda' lain? ;)

-PR IS DEAD!-

1 Februari 2012 3:53 PG

bapak ko main pelir madey..kah3

Tanpa Nama berkata...

So.......

"I support all efforts on Israel's security"

tu diterbitkan oleh Wall Street Journal. Jadi apa pendapat encik

Tanpa Nama berkata...

bagaimana pula tanpa hubungan diplomatik Malaysia adalah rakan dagang ke 15 Israel????
kata dulang patu serpih...bangangggggggggg ABU!!!
hidupppp PR!!!
Tangkap Madey!!!

Tanpa Nama berkata...

mm ntah btul idak crita ko nh...gali lbg msk neraka lg bgus dr ftnah org..da mmg btol anwar pegi jlat israel.igt rkyat bodo sgt xreti nk nilai..jgn nk btlkn bng yg bsh..ptt la pas nk kuar..bgus gak..pkr sj gunakn pas nk amik undi org islam.

Anti UMNO semenjak Mahathir step down berkata...

Dlm wikipedia 2012:
In an interview with the Wall Street Journal, Anwar Ibrahim stated, "I think our policy should be clear--protect the security [of Israel] but you must be as firm in protecting the legitimate interests of the Palestinians."

"I support all efforts to protect the security of the state of Israel"

DALAM SINAR HARIAN FEB12:

Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memberi amaran keras kepada pihak-pihak yang cuba memutar belit kenyataannya berkenaan Israel dalam satu wawancara bersama Wall Street Journal, kelmarin semata-mata mahu menyebar fitnah kononnya beliau "mengkhianati aspirasi rakyat Palestin."

Dalam kenyataannya, Anwar berkata, "saya diwawancara oleh Wall Street Journal pada hari Khamis, antara soalan yang ditanya kepada saya adalah berkaitan dasar luar negara dan isu Palestin."

"Saya tuntas menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi.

"Saya juga mengungkapkan bahawa jika syarat ini dipenuhi maka wajarlah hak rakyat Israel juga dihormati," katanya lagi.

Ketua Umum Pakatan Rakyat itu berkata, pendiriannya ternyata sejajar dengan prinsip perjuangan PKR yang menjunjung tinggi prinsip keadilan sejagat dan tegas membela hak mereka yang dizalimi.

"Selain itu pandangan saya ini ternyata selari dengan Resolusi 1397 Majlis Keselamatan dan Inisiatif Keamanan Arab yang berteraskan Penyelesaian Dua Negara.

"Malahan dasar luar negara juga menekankan prinsip Penyelesaian Dua Negara sebagaimana yang diungkapkan Menteri Luar ketika Perbahasan Perhimpunan Agung PBB Sesi ke-66 pada 27 September 2011 di New York," katanya.

Oleh itu tegas beliau, ternyata dari kenyataan Menteri Luar, dasar Malaysia adalah bersedia menghormati hak rakyat Palestin dan Israel untuk menikmati keamanan dan kedamaian.

"Akan tetapi kesediaan kita pastinya bergantung kepada syarat selagi mana hak rakyat Palestin tidak dicerobohi.

"Justeru saya memberi amaran keras kepada mana-mana pihak yang cuba memutar belit kenyataan saya semata-mata mahu menyebar fitnah kononnya saya mengkhianati aspirasi rakyat Palestin," katanya.

PENDAPAT AKU: kita yg ilmu xseberapa ni kene hati2 bila menonton berita di tv dan membaca berita harian, utusan melayu dan beberape akbar pro UMNO+BN yg lain.... lebih baik korangbaca mkini, sinar harian dan bnykkan pembacaan+perbincangan+perdebatan utk dpt maklumat tepat...kalo x ko jadila mcm tongong bongok umno yg berkemungkinan besar cybertrooper diupah UMNO yg diketuai Tengku Faris tu

kampong lad berkata...

all, let's get real...kenyataan anwar tentang konflik israel-palestin sedang dijadikan isu politik dimalaysia. kenyataan dia samada sokong atau kutuk israel tidak membawa erti & kesan apa2 kpd 'political landscape' disana. siapa anwar, siapa najib, siapa mahathir dimata amerika syarikat, great britain, rusia, perancis, israel sendiri & kuasa2 besar lain? semua resolusi pbb telah dibakulsampahkah oleh israel. umno yg tak ubah spt ayam bapak, berkokok berderai2, ekor bergelumang dgn taik, memang menunggu peluang utk memutar belit apa2 kenyataan & tindakan yg dibuat pihak pembangkang hanya utk meraih undi. kita jgn terpengaruh dgn sandiwara ini kerana isu2 dlm negeri yg lebih mendadak perlu diberi perhatian..contoh..harga barang2 naik tiap2 hari. anwar kutuk israel, harga barang turun? anwar sokong israel, harga barang tetap melambong. kita jgn tergelincir dari landasan.

Tanpa Nama berkata...

sangat bersetuju dgn pandangan dan ulasan kampong lad.
Israel tak ambil peduli pun apa apa resolusi PBB. Mereka tahu US GB ada di belakangnya.

mamak madey hanya nak cover line kutuk srael tapi di Belakng rakyat, di kongsi sama israel. tak picaya ? Tanya TT.