Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 31 Mac 2012

APA HUKUMNYA BERSUBAHAT DALAM PROJEK PENIPUAN



KOMENTAR TUKAR TIUB


pilihan raya yang akan datang ini
adalah pilihan raya tipu

semakin jelas
semakin saheh
semakin di buktikan

bukti demi bukti
telah di paparkan

apa suruhan jaya pilihanraya lakukan?
bagaimana hendak memperbaiki?

jika pru13 ini dijalan
tanpa pembaikan maka
kiat semua terlibat
kita semua bersuhabat
untuk menipu sesama sendiri

para alim ulamak
para agamawan dari semua agama
wajib memberikan pandangan


apa hukumnya mengambil bahagian
dalam rancangan menipu?

ini persoalannya sekarang



APA JADI DENGAN 8 TUNTUTAN BERSIH

hanya satu akan diterima pakai
penggunaan dakwat kekal

apa jadi dengan 7 yang lain?

justeru bersih wajib
ke jalan raya sekali lagi

NOTA:
semua wajib bersedia
sila baca tukar tiub
laman dan blog untuk
mengetahui perkembangan terkini
tentang tarikh bersih 3.0

BERSEDIA UNTUK PENGUMUMAN



NOTA:
sentiasa layari tukar tiub
untuk mendapat tahu
maklumat terkini






AUDIT DAFTER PEMILIH KESAN 8% ALAMAT TAK SAH - mkini

Audit bebas yang dijalankan kumpulan NGO terhadap daftar pemilih yang dikritik hebat pembangkang mendapati wujud 8 peratus alamat pemilih yang tidak sah.

Antara 92 peratus yang mempunyai alamat sah, sebanyak 74 peratus tidak dikenali berbanding 31 peratus yang dikenali dan tinggal di alamat masing-masing.

Alamat yang tidak diketahui dikesan paling tinggi di Kuala Lumpur sebanyak 27 peratus, menurut NGO pemantau pilihan raya Institut Kebangsaan Integriti Pilihan Raya (NIEI), Pusat Kewartawanan Bebas (CIJ) dan badan penyelidik Merdeka Centre.

"Lapan peratus alamat tidak diketahui itu ekoran pembangunan pesat dan pembangunan semula ibu kota dan penyelarasan lemah antara unit perancangan bandar, dan penyelarasan silang serta kerjasama untuk mengekalkan lokaliti selari dengan perubahan dalam daftar pemilih," laporan itu dipetik.



12 ulasan:

tok gajah berkata...

Hukum nye same macam PAS bersengkokol dengan DAP????

Tanpa Nama berkata...

dari atas sampai bawah, kerja asyik menipu

Akusayangmalaysia berkata...

PKR,PAS n DAP bersekongkol utk selamatkan rakyat Malaysia terutama orang2 Melayu yang dah lama jadi mangsa persekongkolan UMNO,MCA n MIC.Paling penting,untuk selamatkan rakyat dari terus jadi mangsa si kitol

UMNGOK berkata...

KESIAN TOK GAJAH OTAK DUNGU MACAM GAJAH...KAHKAHKAHKAH...

Tanpa Nama berkata...

Ini selari dengan kaedah BN iaitu cermin seperti perangai Rahim Tambi Chik, Chua Soi Lek dan DP Vijandran (ada keserupaan kan)

Tanpa Nama berkata...

Ini serupalah seperti pemimpin BN seperti kaitan rapat untuk jadi panduan hidup dan prinsip hidup perti Rahim Tambi Chik, Chua Soi Lek dan DP Vijandran . Cadangan ikut stail hidup mereka

Tanpa Nama berkata...

Ini selari dengan kaedah BN iaitu cermin seperti perangai Rahim Tambi Chik, Chua Soi Lek dan DP Vijandran (ada keserupaan kan)

average joe berkata...

apa pula pandangan tentang isu kawalan kandungan internet:

isteri flom bayangkan akan kawal media dalam talian; malaysiakini 11:52AM Mac 31, 2012;
Pindaan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 akan dibentangkan di Parlimen pada sesi yang sedang berlangsung bersama dengan undang-undang yang akan menggantikan Akta Keselamatan dalam Negeri 1960, kata haji najibabun.
"Kera tidak boleh dilihat sebagai mempunyai 'double standard' (memberi layanan berbeza) dalam peraturannya terhadap media cetak dan media digital," katanya ketika berucap pada majlis Malam Kewartawanan Malaysia dan penyampaian Hadiah Kewartawanan Malaysia MPI-Petronas 2011 di
Kuala Lumpur Jumaat malam


p/s spesis gajah ni telinga je besar nyiru tapi yg dia dapat dengar cumalah kebebalan dan kelentongan belaka, dan bila ditegur untuk menasihati, dia samada buat tak dengar akibat tebalnya kulit dia, ataupun dia bingkas naik minyak tanpa usulperiksa menggunakan kewarasan otak. biarkan je gajah2 kekal duduk di hutanjauh dari manusia bertamadun (tak pun, sumbat kurung dalam zoo je)

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 5

najib hensem berkata...

buat cepat lah...lagi mau sembang-sembang apa pasat ?

pro rakyat berkata...

Hukumnya adalah berdosa,haram,termasuk dalam golongan munafik dan tidak diakui oleh Nabi sebagai umatnya berdasarkan dua hadith ini:

Dari Abu Hurairah ra bahawa Rasullah saw bersabda "Sesiapa yang menipu bukan dari kalanganku"

Dalam hadith lain Rasullah saw bersabda"Tanda orang munafik itu ada 3 macam, apabila berkata-kata suka dusta, apabila berjanji selalu mungkir dan apabila diberi amanah selalu khianat". Kedua-duanya diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Muslim.

Didalam Al-Quran surah Hud ayat 113 Allah swt berfirman" Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka dan sekali-kali kamu tidak mempunyai penolong pun selain Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan.

Sesiapa yang menipu dan bersubahat untuk menipu akan dilaknati oleh Allah swt di dunia dan akhirat.

Tolong siarkan komen aku ni.

Tanpa Nama berkata...

tok gajah,
hukumnya amat berlainan,umno kerjanya menipu kini dulu dan selamanya,pas dgn dap dipanggil "tahalul siyasi" dibenarkan dlm islam,apakah tok gajah ingin berkawan dgn org islam yg jahat,menipu,zalim dan sewaktu denganya atau org bukan islam yg adil dan amanah,lu pikirlah sendiri,akal yg berikan adalah utk membezakan yg baik atau jahat,adakah umno itu baik dgn seleweng duit lembu 257 juta,tajudin mas 500 juta lebih dan byk lagilah

Tanpa Nama berkata...

Salam..
Satu dapatan..
Pak kadok kata tipu,rasuah dll takpe.. janji "SOLAT"..

PENCIPTA KATA.. SOLAT mencegah keji dan mungkar.. sebagai panduan semua nabi2/rasul2NYA serta orang2 yang sewaktu/bersama denganNYA..

Satu lagi..
Ampunan PENCIPTA akan diperolehi jika pi sujud pada **** kat *****... senangnya...

Kata asal BANI ADAM.. diajar ilmu.. kenal PENCIPTA..

BUKAN Bani BAHALOL asal keturunan dari SAKAI atau KERA.. dapat ilmu belajar dari binatang yang tak tau ape2.. seronok jika dapat bogel..

Anakcucu merana sebab..
AJARAN INGKAR PENCIPTA..