Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 24 Mac 2012

BERITA HUTANG UNTUK MAHASISWA DAN ANAK MUDA




KOMENTAR DARI TUKAR TIUB


anak anak muda
anak anak mahasiswa
wajib mengetahui kes hutang ini

lihat dan saksikan
hutang beratus juta
boleh dilupus


tetapi hutang PTPTN
mereka desak bayar
ada yang kena saman
ada yang kena tahan di lapangan terbang

inilah dia rejim zalim

makan pada 28 april ini
kita turun ramai ramai
ke dataran merdeka

kita ke jalan raya
sebelum ke pilihanraya





HUTANG RM589 JUAT TAJUDDIN DILUPUS
- mkini

Tajudin Ramli tidak perlu membayar RM589 juta wang yang dihutangnya daripada Pengurusuan Danaharta Nasional Bhd kerana ia sebahagian daripada penyelesaian luar mahkamah yang dicapai dengan beberapa syarikat-syarikat berkaitan kerajaan (GLC) bulan lalu.

Ini disahkan kepada Malaysiakini oleh sumber dalaman selepas ahli parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua pada 15 Februari lalu mendakwa terdapat penyelesaian rahsia yang dicatatkan oleh Mahkamah Rayuan di antara bekas pengerusi Malaysia Airlines (MAS) dan beberapa GLC.

"Daripada sumber saya, saya boleh sahkan bahawa hutang itu telah dlupuskan sepenuhnya sebagai sebahagian daripada penyelesaian itu. Saya tahu tentang ini daripada sumber dalaman. Penyelesaian ini menyebabkan negara serta merta kerugian RM589 juta," kata Pua kepada Malaysiakini bulan lalu.



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

uih macam utang mak bapak jo..

utang beratus juta boleh lupus tu kalau bagi biasiswa kat mahasiaa lagi bagus.. berapa orang mahasiawa leh tampung..

ajibabi berkata...

lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao lanciao

Tanpa Nama berkata...

pantat lah hutang si gampang ni boleh lupus, aku mcm nak mampus keje siang malam nak bayar balik utang study aku, aku bayar balik sbb aku tahu ini duit rakyat, bukan duit mak bapak aku. si gampang ni bukannya takde assets, ambik je lah assets dia, tak bleh bayar declare bankrupt je, apa susah, undang-undang ada tp tak pakai utk golongan gampang, mmg pantet lah duduk kat malaysia kalo memerintah lagu ni, dah tahap mcm ni pun masih nak sokong umporno & beend mmg sah lah buta mata hati. sudah-sudah lah tu, jgn jadi bodo lah, kalo di negara yg rakyat suka makan babi berancuk siang mlm, dah lama gampang ni mampos, tp di negara rakyat tunggang tunggit 5 kali sehari (tp subuh biasa miss ma...subuh gajah takpun qada' je lah) si gampang ni boleh hidup aman damai. apa bodo sgt ke rakyat malaysia ni????

Tanpa Nama berkata...

kesian kat rakyat marhaen...utang kredit card, utang along, utang mak bapak, utang ptptn, utang yayasan negeri, lahir lahir aje dah lekat utang... MELAYU BERHUTANG!!

Tanpa Nama berkata...

Najib , bole lupuskan hutang PTPTN anak aku tak. ?

Tanpa Nama berkata...

hanya kaum elit umno je leh dapat keistimewaan ni :)

mohon la borang umno ;)

Tanpa Nama berkata...

aku hutang separuh je duit PTPTN..takde niat nk bayar langsung.. agak2 muflis ke tak negara kalo xbayar?? haha-BML

batuapi berkata...

Jibun tangguh tarikh pilihanraya sebab nak selesaikan 5 isu penting. Bila line clear baru umum PRU13, baru boleh menang besarr. Kalau mcm ni sampai donia kiamat takde pilihanraya la jawabnya. Tiap2 hari keluar masalah gerombolan kera.
KE JALANRAYA LA KITA WEH... BAWAK SEKALI DARAH MUDAMU.

Tanpa Nama berkata...

... cuba kita renungkan, si cina (..no racist intent) kafir, makan babi jugak yang bersuara lantang demi bangsa dan negara sepertimana satu ketika dulu sicina jugak kena masuk jel membela seorang anak gadis melayu yang kena 'tibai' oleh si tambi !!!
... mana pergi nya hamlau2 ketuanan melayu, pak brahimfrog, pak hasan akidah, si zul nordin, ulasemak besar negara pak harusani dan anjing2 yang lain...senyap je !!!