Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 24 Mac 2012

LAGI AJENDA PENCERAHAN DARI PEMBACA





GUNAKAN GUA - JANGAN BUNUH BAYI









AMAT SETUJU
aku setuju dengan mamat ni . aku pun duduk uk tapi sekitar bayswater . orang putih kat sini memang la kapir laknat , tapi soal kemanusiaan mereka amat tinggi . mereka kalau mengentot akan bertanggungjawab . kalau ikutkan agama Kristian sudah tentu la salah . tapi atas sebab moral , mereka tidak akan buang anak sesuka hati . orang melayu yang lahirnya Islam tapi bila soal moral biasanya punah . nak benda sedap tapi tak mahu bertanggungjawab .



memanglah bukan pak lebai yang mengentot , tapi apa kerja pak lebai ? gomen bayar gaji takkan semata-mata sekodeng jer ? kesimpulannya , melayu Islam di Malaysia sudah tidak ada moral . mereka ada ugama tapi bila soal moral semuanya terbarai . mengentot ni bukan sebab agama atau ape kejadah bende .




mengentot ni sebab rasa sedap , ghairah dan stim . itu pasal anak muda nak rasa . nak try . so ini bukan soal ugama . ini soal moral . orang Melayu bila orang cakap pedas sikit mula la cakap kapir . murtad . keluar daripada Islam la . aku naik See more...
By Anonymous on GUNAKAN SARKOT UNTUK KESELAMTAN BAYI on 3/23/12




MELAYU ISLAM
Aku dah lama perhati ramai yang komen kat blog tt ni mesti nak mengaitkan keburukan dengan Islam contoh kat Malaysia penduduknya semayang tunggang tunggit tapi banyak buang bayi, untuk pengetahuan anda yang macam tak suka dengan Islam ni, Islam takde suruh umatnya melakukan perbuatan terkutuk itu, sekarang ni yang banyak terlibat dengan pembuangan ataupun pembunuhan bayi ni adalah orang melayu yang dilahirkan Islam tetapi tidak mengamalkan Islam dalam kehidupannya.



Disebabkan itu mereka telah terjebak dalam perbuatan zina yang akhirnya menyebabkan kehamilan luar nikah seterusnya menyebabkan berlakunya pembuang atau pembunuhan bayi yang tidak berdosa ini. Sekiranya mereka ini iaitu orang melayu yang islamnya hanya kerana pada ICnya ada tulis Islam betul-betul mempelajari, menghayati serta mengamalkan Islam saya yankin musibah ini tidak akan berlaku ataupun berlaku pun hanyalah kes-kes terpencil yang terjadi sekali-sekala.



Satu lagi orang melayu ni seolah-olahnya menjadi pantang besar sekiranya anak perempuan mereka terlibat dalam kehamilan luar nikah dan melahirkan anak luar nikah seolah-olah ibu bapa dijatuhkan hukuman mati. Perkara ini harus kita sebagai orang melayu dan islam ubah kerana tindakan seperti mengusir,memukul,tidak mengaku anak dan sebagainya yang dibuat terhadap anak-anak gadis ini hanya menambahkan tekanan yang mereka hadapi dan ini antara sebabnya berlakunya gejala buang dan bunuh bayi ini.


Sememangnya perbuatan zina itu satu kesalahan dan dosa yang besar tetapi menyelamatkan nyawa adalah lebih penting lagi. Kita kena buka minda dan ubah cara kita berfikir dan bertindak. Oleh itu ingin ditegaskan sekali lagi gejala buruk tidak ada kaitan dengan islam
By Death to agnostic,atheist,free thinker on GUNAKAN SARKOT UNTUK KESELAMTAN BAYI on 3/23/12



RASUL TAK PAKAI KONDOM
Saya tidak setuju dengan penggunaan kondom kerana menurut seorang ulama ianya tak patut digunakan. Saya pernah tanya ustaz saya tentang penggunaan kondom. Beliau ialah seorang Pensyarah di Universiti Islam Antarabangsa. Menurutnya kondom adalah haram sebab Rasul dan para sahabat tidak pakai kondom.

Bila saya tanya dia bagaimana pula dengan alat-alat moden seperti kereta dan komputer yang tidak digunakan oleh para sahabat, dia tunjukkan kepada saya bukti daripada Hadis Muslim yang cukup jelas menunjukkan bahawa kondom itu adalah haram untuk dipakai oleh umat Islam. Ustaz saya suruh saya rujuk kepada Hadis Muslim no 3371 dan 3373 di dalam Kitab al Nikah bagi menunjukkan kepada saya bukti bahawa Rasul Allah melarang umat Islam daripada memakai kondom.



Jika tak percaya sila rujuk kepada Hadis tersebut di laman web Universiti Islam Antarabangsa Malaysia di http://www.iium.edu.my/deed/hadith/muslim/008_smt.html Baca Hadis Muslim no. 3371 dan 3373 di dalam Kitab al Nikah. Jadi saya berharap Tukar Tiub tidak akan lagi menggalakkan anak muda menggunakan kondom kerana ia boleh mengakibatkan anak muda berdosa besar menggunakan sesuatu yang dilarang Nabi.
By Rosnah on GUNAKAN SARKOT UNTUK KESELAMTAN BAYI on 3/23/12


19 ulasan:

Bigfish berkata...

Aku orang islam dan memang nak hukum islam tertegak di negara ini tapi ikut pada struktur politik dan keadaan semasa, rasanya lambat lagilah.

Kalau fikir pasal gejala buang bayi ni, aku setuju kalau orang yang nak entot tu pakai je kondom, kalau berdosa pakai kondom, apa beza ngan doza zini yang nak buat, tu, kan? Sekurang2nya, mengurangkan kerosakan je.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya isu yg diutarakan oleh TT ni mudah saja- klu dah tdk dpt menahan dick & pussy masing2 drp b'seks, gunakanlah kondom. Itu adlh langkah akhir. Langkah2 akhir setelah para pak lebai, pemimpin2, guru2, ibu bapa & masyarakat gagal untuk melaksanakan peranan masing2 secara efektif. Klu tdk tahan, jgn malu2 utk beli & pakai kondom. Bila jurujual tanya sbb apa beli kondom, bg tau saja bapak yg pesan. TT tdk suruh kamu b'seks secara bebas, cuma dia menyarankan kamu utk pakai kondom saja. Tu pun tdk paham ka? Ni mcm isu satu masa dulu di mana para penagih diberi & dibekalkan dgn jarum suntikan...hmmm mlslah nak ulas panjang2, korang pikir la sendiri...

Tanpa Nama berkata...

huh pakai kondom haram? Apasal takda fatwa atau sekor ulamak dunia habaq pasal ni?

Yang aku pernah dengar dan faham adalah haram merancang keluarga sebab miskin risau takda rezeki ke apa.. sebab setiap kehidupan di dunia ni telah ditentukan rezekinya oleh tuhan.. SYIRIK kalau begitu.. sebab percaya rezeki ni manusia tentukan..

Ini menepati Hadis dalam nikah kawin sama-ada ko rancang pakai kondom kea apa kalau tuhan dah takdirkan manusia tu lahir dia tetap akan lahir.. kalau tak ditakdirkan lahir pancut dalam sebanyak berapa tong pon takda izin Allah tak akan lahir.. Tu ada pasangan kawin sampai berpuluh kawin takda anak walau dah berusaha sedaya upaya sebab menghidupkan dan memberi rezeki ni atas ketentuan tuhan..

3 perkara yang diluar pengetahuan manusia iaitu 1- hidup/mati, 2-jodoh dan ke-3 rezeki

Tetapi ada khilaf atau pendapat dalam merancang anak kerana tak mampu nak mendidik jaga etc.. yang tu dibenarkan..

Pasal pakai kondom ni mengelakan anak zina.. dah la zina tu berdosa tambah dosa lagi lahirkan anak zina pastu buang anak lagi dsb.. Sebab tu dalam Islam mengharamkan Zina mengelakan gejala sosial dan zina ni..

Tanpa Nama berkata...

duduk kat UK...tapi kenapa bertambah bangang? Isu moral bukan isu agama? Pelik aku...
zina dah haram ...haram...le...itu Islam cakap...kalau nak langgar gak....jangan salahkan orang agama...jangan kaitkan dengan agama...kalau dah babi sedap...kau nak melantak...itu engkau punya pasal...bila dah buncit...apa pasal tanya solution dari orang agama? kenapa kepala bana tak ikut cakap orang agama???
Kalau lu nak ikut selera kapir...jangan salahkan Islam...sorry bro...kalau lu bebal jangan ingat orang lain bebal macam lu....

Tanpa Nama berkata...

isunya mudah je...pasal kondom...dan pasal ZINA...nak ikut cakap quran...jangan dekati/terlibat dengan (jangan menutuh anak orang, bini orang dsb) zina...tapi kalau nak ikut cakap orang duduk negara kapir pakailah kondom...Tak ada zina tak ada orang buang anak...

Almighty Bongzilla berkata...

bukak la sikit kepala otak tu. nk kawin sekarang sengaja dimahal2kan. lantak la islam tepu sekalipun, dengar ceramah tiap2 malam sekalipun, mesti tiba tang kawin nak kena mahal. alasan si minah sbb nk bersaing dgn kawan2.. taknak nampak cikai, alasan mak bapak, taknak nampak anak tu macam dah kena tutuh, belajar sampai phd, so ikutla harga phd. nak taknak terpakse la berzina. tapi jgnla berzina bodo je, pakaila the ALMIGHTY SARKOT! apa ke bangang lebai2 ni.

Tanpa Nama berkata...

Masih ada lg yg tdl paham2. Bahasa mudahnya gini- jgn b'seks. Tp, klu dah tak tahan gunakanlah kondom, bongok!!! Org yg ckp pasal negara kapir tu supaya korang b'pikir- sehina2 perangai org kapir, tdklah sampai m'buang bayi, bongok!!! Drp dulu lg ust2 kita dah ajar kita- jgn dekati zina, tp kes buang bayi tetap b'laku. Olh itu, alternatifnya- gunalah kondom, bongok! Memang bunyinya seolah2 menggalakkan zina, tp sekurang2nya 1 perkara iaitu buang bayi tidak akan b'laku! Buatlah kempen- sedia kondom dlm dompet...

Tanpa Nama berkata...

Harharhar
--->"Ini bukan soal ugama. Ini soal moral."

Harharhar You idiot! Islam membentuk akhlak dan moral. Akhlak dan moral dibentuk mengikut acuan Islam la pakciks. Harharhar

Zina itu sin. Buang bayi itu sin. Dua kali sin. Setan ketawa cos manusia wat dua kali sin. Muaharharhar. sin/cos/tan

Soalan nyer,
Dapatkah kita mencegah remaja daripada berzina?
Apakah mekanisme terbaik bagi menghalang zina?
Dan bagaimana mengurangkan kelahiran anak luar nikah dan kadangkala tak tahu siapa si bapak nyew?
Bagaimana nak mencegah pembuangan bayi? = solution pakcik TT adalah kondom.
Paling penting, bagaimana nak menghalang anak-anak dara sunti (Perhatian: Ini tak ada kena-mengena ngan perempuan sial Umi tu, pikiran jangan ke lain ar) daripada melakukan seks sebelum kahwin. Lelaki penat-penat keluar duit buat majlis kahwin baru dapat rasa tapi jantan lain dapat sedap percuma. Mana adil? Harharhar
Dan bagaimana nak mencegah daripada bertambah bilangan pesakit AIDS dan HIV?

Come on, give cadangan ler, jangan asyik membebel sampai terpercik air liur kat screen tapi tak ade sumbangan fikrah pemikiran yang bernas. Orang macam nie baru boleh gelar lebai kot. Harharhar

--->Kebaikan Orang Melayu:
--->"4. Semayang tunggang tunggit."
--->"5. Hantuk dahi sampai hitam = Kes buang anak paling banyak!"
--->"Implying that Solat lima waktu, tanda sujud dan berbangsa Melayu berkait rapat dengan gejala buang anak"

HARHARHAR STUPID FUCKING TROLL!!!
Kalau dia pakai underwear jenama L sebelum zina adakah itu bererti seluar dalam Jenama L berkait rapat dengan buang anak?

--->Kebaikan Orang Melayu:
--->"6. Makan nasi lemak
--->"7. Pakai underwear." = Kes buang anak paling banyak!"

Harharhar Kan gila babi tuh. Apa kaitan underwear/nasi lemak ngan buang anak? Jadi apa kaitan buang anak ngan Solat, tanda sujud dan bangsa melayu? Buang anak ini semua adalah salah nafsu dan setan. Harharhar

KONDOM ADALAH HARAM!!! berkata...

Saya setuju dengan pendapat pensyarah universiti Islam bahawa kondom patut diharamkan. Dizaman Nabi tidak ada kondom getah macam sekarang. Orang Arab pada zaman itu menggunakan 'azl bagi mengelak perempuan daripada mengandung. 'AZL ialah perkataan Arab yang bermaksud mengeluarkan pelir daripada burit sebelum air mani keluar masuk kedalam burit wanita yang disetubuhi.

Jadi mengikut Hadis Muslim 3371 dan 3373 seperti yang tertulis di laman web International University Islam Malaysia, para sahabat menggunakan cara 'azl semasa melakukan hubungan seks untuk mengelak perempuan-perempuan tawanan daripada mengandung.

Didalam Hadis tersebut, baginda Rasul Allah melarang para sahabat daripada melakukan 'azl (iaitu mengeluarkan pelir daripada burit sebelum air mani keluar). Jadi larangan 'azl ini boleh ditafsirkan sebagai larangan Rasul Allah bagi umat Islam daripada menggunakan kondom kerana pada zaman dahulu orang menggunakan kaedah 'azl bagi mengelakkan perempuan daripada mengandung, tetapi pada zaman sekarang orang menggunakan kondom. Jadi "kondom" pun memang wujud pada zaman Nabi cuma kaedahnya sahaja yang berlainan. Jadi penggunaan kondom adalah haram bagi umat Islam.

Mr Sylarius berkata...

Lawak la pulak aku baca komen dari Rosnah ni mengenai RASUL TAK PAKAI KONDOM. Since diorang dah melakukan dosa besar iaitu berzina, apahal pulak tetiba tengah berzina nak ikut sunnah pulak tak pakai kondom?

Apa gila?

Tanpa Nama berkata...

"sehina2 perangai org kapir, tdklah sampai m'buang bayi, bongok!!!
gunalah kondom, bongok! Memang bunyinya seolah2 menggalakkan zina"...

Membuang bayi haram tu perangai kapir le tu!! Kapir maksudnya tidak beriman dengan ajaran Allah. Ajaran Allah jangan dekati zina. Kenapa degil nak mampus??
Galakkan kondom bukan seolah-olah galakkan zina lagi...lebih dari galak le tu...PAKAI KONDOM TU NAK BUAT APA? SURUH PAKAI KONDOM TU NAK SURUH PASANGN KAT hidung kamu ke?
SAPA YANG BONGOK TAHAP LEMBU???




SAPA YANG BONGOK NI??

Tanpa Nama berkata...

he..he...he.. ada lak alasan:
naktak nak terpaksalah berzina...???
Zina boleh terpaksa ke?
Zina menjahamankan umat manusia...bayangkan kalau alasan pakai sarkot diterima sebagai budaya untuk berzina....bayangkan kalau zina sudah diterima sebagai perkara yang terpaksa dilakukan kerana kepala bana dan tak tahan...dan tak tahan sudah diterima sebagai satu budaya yang diterima dalam masyarakat....
Bayangkan kalau anak kamu, adik kamu, kakak kamu, mak kamu...kena henjut dengan jantan sial atas nama kondom yang selamat...

Tanpa Nama berkata...

Allahu Akbar... Pakai kondom berdosa utk org yg dah kahwin la... Sbb itu dikira sbg sama mcm menolak rezeki dr Allah... kalau blm kawin, nak berzina... Kenala pakai, sbb zina tu antara dosa besar, kalau dah mengandung, buat pulak baby, pastu buang lgla besar dosanya... Inilah masalah org kita!

Tanpa Nama berkata...

Ya la, ko sorg jak bukan bongok... Hmmm...ko tu blm diuji lg. Klu dtg awek cun duduk t'kangkang dpn kau, baru ko ingat peri pentingnya kondom!

Tanpa Nama berkata...

dia macam ni lah, berzina tu berdosa. Dah buat satu dosa jangan tambah lagi satu dosa : bunuh bayi. Kalau nak berzina sangat, pakai kondom laa untuk elak tambah lagi satu dosa. Jangan jadi bodoh, dah lah berzina, buang anak pulak lagi. Kepada yang berkenaan, sebelum romen, hantukkan kepala ke dinding, acukan tangan ke udara dan jerit dalam hati : aku mesti pakai kondom! Kondom boleh!

sheikhalfarisi berkata...

assalamualaikum, yaa depa2 yg beragama islam jgnla dok pikiaq sangat pasai sarkot ni, sbb kempen ni dah lama d anjugh oleh tt tp x berjaya malah makin ramai org berzina dan buang anak.kempen ni tt tiru dr negara barat, dan d negara barat pun kempen ni failed tu sbb negara depa banyak anak luag nikah, yg bapak x kenai anak, yg anak x kenai ibu lastly ada yg berancuk sama sendiri sbb x kenai nasab keturunan. nauzzubillahiminzalik

skrg ni cuba tt kempen cara islam pulak. tt x perlu risau kalau nak habag pasai islam nak kena pakai jubah,kena pakai serban itu semua x payah, cukup dgn pakaian yg menutup aurat dn hati bersih yg berilmu. sy percaya tt n gang adalah org2 yg berilmu yg d beri ALLAH SWT.

mudah sj cuba tt tulis wahai anak2 muda n org2 tua yg mukmin n mukminah jgnlah hangpa berzina kerana ia adalah berdosa besag. jika hangpa manjauhi zina hangpa x perlu beli sarkot, duit sarkot tu hangpa boleh simpan dlm tabung buluh untuk bayag duit mas kahwin

mcamana nak elak zina?? mudah sangat, kalau makwe/pakwe nak berjumpa bawak skali adik/abang atau mak/bapak atau kalau malu bawak skli atuk/nenek kan indah tu.jumpa sebulan skli jimat duit itupun jumpa dpn rumah aja.bila cukup duit dlm tabung buluh boleh p nikah. lps tu nak berancuk dr pg sampai mlm pun org x marah

dgn cara ni bukan setakat hangpa kenal makwe/pakwe malah keluarga skli. kalau yg duk jauh lg x dak masaalah chit chat sj melalui internet atau kirim surat mcam org dulu2 fuh lg hebat. WALLAHUA'LAM

evorevo berkata...

hari2 kt radio,tv,sokkabar asik2 iklan kopi jantan laaa...kopi dara laaa...kopi janda laaaa...smue dgn bunyi2 halus jd "hebat bertenaga" selepas minum..."isteri senyum kepuasan laaa".........

kempen/iklan cmnie xda plak nk bising...hakptuiiihh!!!!

evorevo berkata...

@Tanpa Nama 25 Mac 2012 7:47 PG

sila google dan cr hadis dan fatwa...ada syarat2 die utk menjadi haram...bukan trus jtuh hukum haram...
jika Allah berkehendakkan sesuatu maka ia tetap akan berlaku...takat pakai kondom 2ringgit tu x menghalang Allah tetapkn anak tu wujud.....
http://www.loveloveislam.com/2010/07/merancang-kelahiran-anak.html

Tanpa Nama berkata...

Jangan biarkan pasangan anda mengapit kedua kakinya di punggung anda semasa menghenjut, biar terkangkang luas-luas supaya senang anda mencabut ketika geli...eeee geliii....oleh pancut geli geli (sarjana perkotelan Universiti Malaya)