Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 5 Mac 2012

TAK SENEREH ARAH - CAKAP ORANG NEGORI




MANA FATWA TENTANG RACUN INI




KAD KAHWIN YANG BERCETAK AYAT SUCI TIDAK BOLEH DIBUANG MERATA-RATA : JAKIM - mSTar

KUALA LUMPUR: Perbuatan mencetak ayat al-Quran dan hadis Nabi S.A.W pada kad jemputan kahwin boleh menjejaskan kesucian Islam jika kad-kad itu dibuang merata-rata, kata Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Othman Mustapha.

Beliau berkata tindakan tersebut juga mungkin boleh dikategorikan sebagai menghina ayat-ayat al-Quran.

"Istilah-istilah suci dalam Islam seperti Bismillah, Assalamualaikum dan sebagainya tidak boleh digunakan dengan sewenang-wenangnya kerana dikuatiri akan disalah guna dan diletak di tempat yang tidak sewajarnya," katanya kepada Bernama, Isnin.

Namun Othman berkata pihak yang terlibat meletakkan ayat-ayat suci al-Quran dan hadis pada kad jemputan kahwin dipercayai berniat baik iaitu ingin memberi peringatan dan berdakwah kepada orang lain, bagaimnapun ia patut dielakkan.

"Jika bertujuan untuk memberi pengingatan hanya memadai dengan menulis maksudnya sahaja," jelasnya.

Beliau juga berkata pihak yang menerima kad jemput kahwin yang tertulis ayat al-Quran sepatutnya lebih prihatin dan menjaga kesucian ayat-ayat tersebut dengan tidak membuang bahan yang mengandunginya di merata-rata tempat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... JAKIM BUAT FATWA LAGI.... kah kah kah..

kah kah kah....HANYA NAK TANYA KAD INI DI CETAK KEDAI CHINA YANG MAKAN BABI BOLEH TAK?... kah kah kah..

kah kah kah....ORANG CHINA MAKAN BABI BOLEH BACA TAK KAD INI?.... kah kah kah..

kah kah kah.... ORANG INDIA YANG TANI TODI KALAU BACA KAD INI APA HUKUMNYA?.... kah kah kah..

woit...JAKIM BUAT LAA FATWA TENTANG SIAPA BERI ARAHAHN BUNUH ALTANTYUYA.... kah kah kah..

woit...BUAT LAAA FATWA TENTANG ROSMAH REMBAT TANAH TUDM DI SUNGAI BESI...kah kah kah..

woit..BUAT LAAA FATWA TENTANG MADEY BASIRKAN 100 BILION DUIT RAKYAT... kah kah kah

woit..BUAT LAH FATWA TENTANG ISA.... kah kah kah..

woit..BUAT LAH FATAWA APA HUKUM TANGKAP TANPA BICARA.... kah kah kah..


BILA NAK BUAT FATWA TENTANG INI?






NOTA:
di negara barat
dimana rakyatnya banyak makan babi
dimana rakyatnya banyak minum arak
dimana rakyatnya banyak main bontot
kenapa mereka ada fatwa
meminta rakyat memboikot syarikat
yang bersekongkol dengan israel

kenapa di negara islam yang
dikatakan menyokong palestin
tak ada fatwa?


16 ulasan:

GUNA KOMPUTER ARAB!! berkata...

Mari kita semua boycott barangan Yahudi.

Saya harap JAKIM keluar fatwa mengharamkan barang-barang ini kerana ia adalah buatan Yahudi:

(1) GOOGLE buatan Yahudi Larry Page & Sergey Brin. Mari kita guna search engine buatan Arab Saudi dan Pakistan http://www.pakisearch.net/ sebab Google tidak halal.

(2) FACEBOOK buatan Yahudi Mark Zuckerberg. Mari kita umat Islam semua guna http://facebookofpakistan.com/

(3) DELL komputer. Kilang Dell di Pulau Pinang sudah ditutup kerana ianya kepunyaan Yahudi Michael Dell. Mari kita semua guna komputer buatan Arab Saudi dan Pakistan.

(4) INTEL microchip. Semua komputer kafir ada Intel CPU buatan Israel. Jadi ianya haram digunakan oleh umat Islam. Mari kita semua guna CPU buatan Arab Saudi dan Pakistan.

(5) SHAH RUKH KHAN. Pelakon India ini adalah pelakon kegemaran Big Momma Rosmah. Bilakah JAKIM nak haramkan Shah Rukh Khan dan tarik balik gelaran Datuk? Mufti India sudah keluar fatwa bahawa Shah Rukh Khan murtad. Sila baca http://nmjnh.wordpress.com/2009/06/25/mufti-india-fatwakan-shah-rukh-khan-murtad/

kurik berkata...

ALL CAPITALIST ARE BASTARDS

Tanpa Nama berkata...

fatwa yang bersifat kelancauan

john brown berkata...

woit,
bila polis cari, lari ke luar negara, kah kah kah

Non-Governmental Individual berkata...

kalau delete email yg ada "ayat suci" haram tak?

Pro_Pembaharuan berkata...

Hari itu aku baca pasal kenapa ustaz-ustaz malas belajar ketika SPM...

mai sini aku bagitau lagi kesan-kesan keburukan malas belajar ketika SPM terutamanya subjek Matematik Moden bab perbandingan.

Aku bagi contoh Perbandingan.

1. Masalah A memudaratkan 1 orang dan Masalah B memudaratkan 1000 orang. Masalah mana lagi penting?

2. 10000 orang dihukum kerana rasuah bernilai RM10 juta. Tetapi seorang yang merasuah RM100 juta dilepaskan. Kesan manakah lebih teruk untuk negara?

dan contoh ketiga
3. Ustaz membuat duit dan mendapat pangkat hasil jilat jubor pemerintah. Dan buatlah fatwa, "sapa kutuk ustaz, akidah lari". Pembela ustaz marah kepada orang yang kutuk-kutuk ustaz. "Kata akidah lari, ulama pewaris nabi" tapi seposen pun tak dapat. Yang kutuk pun tak dapat seposen. Siapa paling bodoh, a) bela ustaz yang kaya tapi tak dapat duit atau b) kutuk ustaz yang kaya dan tak dapat duit?


soalan tak de kene mengena.
Kenapa ustaz badrulamin begitu bodoh tolong janda orang 2 pagi dan korang rasa, kalau korang mintak dia tolong 2 pagi untuk pinjam singgit dia tolong tak?

ringkasan... ustaz pun gatal pelir... kakakakkakakaka

Tanpa Nama berkata...

Ehh..?? Bukan kew Nabi Muhammad pernah hantar surat perutusan pd pemimpin bukan Islam pd zaman dulu?
Dan klu x salah surat itu dimulakan dengan perkatan Bismillah??
Tidak timbul langsung pun soal menghina ayat suci jika meggunakan perkataan Bismillah sbg pemula ayat pd zaman Rasul Junjungan kita itu.

Ataupun aku yg tersalah membaca buku teks sejarah tingkatan 4 bab Pembukaan Kota Makkah sewaktu aku sekolah dulu???
Sila sesiapa jelaskan keconfusion aku ini. :)

kampong lad berkata...

jakim ertinya jabatan kemaluan (memalukan) islam semalaysia yg diketuai oleh ulaq dlm semak aka pukimak yg syiok keluar fatwa hanya tentang akidah sampai jadi anak haram jadah. che det kata hudud takdak dlm quran. presiden mca kutuk hudud, allah, quran & nabi.....apa tindakan pukimak?

Tanpa Nama berkata...

bodoh lah jabatan islam ni, habiskan duit byr gaji mereka ni. kerja nak jaga moral orang ( bawahan sahaja ). sultan/ raja dengan menteri takut pulak mereka ni nak berdakwah.cari makan

Tanpa Nama berkata...

"Jika bertujuan untuk memberi pengingatan hanya memadai dengan menulis maksudnya sahaja," - Ayat tak bleh blah..........asal tulisan arab ja suci ka ulamak-alamak oitt???

Tanpa Nama berkata...

Tak tau lah macam mana kalau bahasa alquran dalam bahasa melayu..
Contohnya "dengan nama Allah yg lg pemurah dn penyayang"
Macam mana nak bagi makna lain lg ye???
Kalau kat Arab kena tulis makna dalam bahasa melayu lah nampaknya..
Ntahlh...mufti2 skrg ni aku dh tk faham lg dh..celaru..caca marba dh..
Bukannya mempermudahkan tp menyesatkn lg..

tobang berkata...

fucking shit socialist,marxist,atheist and communist

pendatang kafir berkata...

puak ulamak ini digunakan untuk memperbodohkan orang melayu atas nama agama islam. begitulah cara gerombolan tarik sokongan. buat cerita hantu cina bawa lari kekayaan malaysia, india bawa lari kekayaan malaysia tapi hakikatnya geng gerombolan yang selama ini menjadi penyamun tarbus menipu orang melayu. orang melayu pulak selalu tengok cerita hindi di tv... alahai sentimental saja lah... bila ada saja ketua gerombolan bersuara terus ikut bontot tanpa banyak fikir.. nasib oh melayu.. tengok lah cerita shah rukh khan lagi ha ha ha
bodoh sampai hujung zaman dan terakhir..

albert magic berkata...

sia sia aje jakim ni di tubuhkan. hal yang lebeh penting macam lynas di gebeng tu langsung tak keluar fatwa, memang barua betul

ULAMAK PUKIMAK MAMAK berkata...

Kalau dinilai dari mutu fatwa fatwi yang dikeluarkan oleh para ulamak di Malaysia, tak seorang pun yang layak dipanggil ulamak. Panggil mereka ini Pukimak atau Mamak boleh lah.

KAH KAH KAH

jakim hampeh berkata...

correct correct cirrect. itu yg menfaku ulama sebenarnya ular sawa dalam semak. cukup bulan dapat gaji awal bulan keluar fatwa fatwi yg membodohkan rakyat. yg wajib fatwa macam bunuh tantuya atau remvat harta rakyat tu ulamak kimak tutup dua mata. Jakim hampeh.