Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 22 April 2012

AYAM PENCEN DAN TIKUS MONDOK




KOMENTAR TUKAR TIUB

tidak dapat tidak
semua oarang akan mengalu-alukan
sesiapa sahaja untuk berdemo melawan
gedrombolan united malays national organisation

tetapi persoalan timbul?
anak anak muda bertanya

kenapa sekarang baru sedar?
kenapa masa jadi menteri tak sedar?
kenapa masa dapat konttek tak sedar?
kenapa masa ada kuasa tak sedar?

kenapa bila dah jadi ayam pencen baru nak sedar?

apakah kerana tak dapat kontrwek lagi?
apakah kerana gerombolan tak ambil pot pada ayam pencen?

macam tikus mondok
bila kapal nak tenggelam semua lari
bila hutan mula terbakar
mula cabut lari

kepada menteri
kepada yb
kepada pegawai tinngi
jangan tungu jadi ayam pencen

masanya ialah ketika berkuasa
ketika bedrkuasa bocorkan maklumat
ketika berkuasa bercakap benar
ketika berkuasa menentang undang undang zalim

dah pencen hanya jadi bahan lawak
kah kah kah


AYAM PENCEN DAH KENYANG MAKAN RASUAH






BEKAS MENTERI UMNO UMUM SERTAI BERSIH 3.0
- minsider

SHAH ALAM, 22 April — Bekas menteri Kabinet Abdul Kadir Syeikh Fadzir hari ini mengumumkan akan menyertai perhimpunan menuntut pilihan raya adil dan bersih, Bersih 3.0 yang dijangka berlangsung di Dataran Merdeka 28 April ini.

Abdul Kadir yang merupakan bekas Menteri Penerangan berkata, dalam pembentukan negara demokrasi, pilihan raya yang benar-benar adil dan telus, adalah elemen yang paling penting.

"Pilihan raya yag adil dan bersih adalah perkara utama dalam sistem demokrasi, termasuk juga media yang bebas.

"Saya menyokong perhimpunan ....









RADIO BANGSAR UTAMA BERANI MELAWAN DARI SEKARANG TAK TUNGGU PENCEN



http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/



11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tak apa mcm Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir ini, jika rakyat menang, kita tak tak tangkap, kita bagi amnesty,tapi kena serah balik harta kekayaan yang didapatkan dgn jalan rasuah lah...mana boleh mudah2 saja.

cuba tengok lucah tak lucah istana mamak ni di Baling, keliling rumah kampung, kebun getah. berpagar bertembok.

tapi yg tak buat mcm tansri ayam pencen ini, kita tangkap, penjara dan rampas harta2 yg didapatkan dgn jalan rasuah dan pecah amanah.

apa macam, ada berani Pakatan? berkempen tangkap perasuah dan mengambil semula duit2 rompakan dlm akaun bank, yg semuanya berjumlah bertriliun ringgit, yg diperolehi dgn jalan rasuah.

Tanpa Nama berkata...

Tukar tiub pun babi pencen juga

Tanpa Nama berkata...

A Samad Said pun ayam pencen juga ke ? Dahulu bekerja dengan akhbar kerajaan Berita Harian.....

binjai berkata...

mau tukar kereta baru la... kereta lama tukar sudah bocor tiub, so kena tukartiub la pulak, jika tak tersangkut sekali nanti.

semua jenis nak pekena....rumah punya besar sebelum ni tak nak pulang kepada rakyat ka?

Tanpa Nama berkata...

A Samad Said pun ayam pencen ke juga?
Dahulu kerja dengan akhbar kerajaan Berita Harian...? muskhil?

Tanpa Nama berkata...

Biarlah Pak Kadiaq ni...dia dah insaf dan bertaubat dah agaknya....sama seperti Zaid Ibrahim kot...

underBear berkata...

boleh jugak ni....boleh la boleh la....kami bersama anda.
klo masa tengah ada pangkat,masih ada kuasa.Buat dedahan!cuba bayangkan.sesiapa saja usik anda akan kami tentang.lagi piau,lagi kaw.takut hapa,respek la pada yang benar...
terbaru,tengok tansri bola kelantan tu kena.berapa ramai sokong dia.kutip duit,demo sana sini,banner kat stadium.
nak takut hapa....

Tanpa Nama berkata...

Reality dunia politik begitu lah apabila dah hilang kedudukan dan kuasa pihak lawan dahulu sekarang menjadi kawan....

Tanpa Nama berkata...

PKR pun ditubuhkan kerana ANWAR dah ditendang keluar dari UMNO setelah bertahun- tahun menyalah guna kuasa dan rasuah....setelah itu barulah konon -kononnya memperjuangkan hak rakyat..oleh itu marilah kita menyokong parti PAS dan DAP yang BERSIH DAN SUCI.PKR terutamanya diSelangor bergelumang dengan rasuah dan penyalahgunaan kuasa.

Tanpa Nama berkata...

kalau nak kata ayam pencen, samad said pun sama gak dulu apsal senyap? takut buku2 tak laku? he.he, sekarang puisi adalah senjata le. anggun bersih le.. sekarang dah tak berkepentingan baru nak bising? ingat lagi tak masa shahnon ahmad buat shit, apa komen samad said??? he.he. komen sikit tukar tiub... sastarawan rakyat hanya tongkat warrant! sastarawan rakyat sentiasa bersama rakyat, memahami rakyat, seni utk rakyat! bukan seni utk seni..
seni utk seni + oputunis =samad said.
harap komen ini disiarkan utk label pencerahan, dan memberi pencerahan pada rakyat..bahawa yg geng ayam2 pencen ni ramai kat malaysia.

abu hasan bin husin berkata...

bang isham..saudara anwar apa kesahnya?masa TPM mondok juga?

hasan