Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 11 Jun 2012

AMARAN UNTUK WARGA ASING!




KITA JANGAN KASARI BURUH ASING





KOMENTAR TUKAR TIUB

ini pedoman kita
ini pedoman rakyata malaysia
kepada pend
atang asing:

kita berterima kaseh kepada pendatang asing!

rakyat malaysia mengalu-alukan
mereka yang datang cari makan di malaysia
mereka sama berkorban membina malaysia
rakyat malaysia berterima kaseh
tanpa mereka malaysia tidak terbangun
kita wajib mengakui pengorban mereka
ah lan wa sah lan

rakyat malaysia akan tutup mata sebelah
jika mereka tak ada permit kerja
mereka tidak seharusnya diperkasar
mereka wajib dibantu kerana membibna malaysia
tanpa mereka kita sesama susah
jangan kasari mereka

walau pun tanpa permit kerja

TETAPI

jika mereka campur tangan dalam hal politik
jika mereka jadi pengundi upahan
jika mereka dapat kad pengenalan segera
jika mereka jadi pengundi hantu

ini sudah masuk bab yang lain
ini telah melintasi kesabaran
ini tanda cari pasal

BURUH ASING MEBINA MALAYSIA



WARGA ASAING YANG MENGUNDI AKAN KENA TINDAKAN, KATA ANWAR
-mkini

Ketua umum PKR Anwar Ibrahim memberi amaran kepada warga asing yang mengundi dalam pilihan raya akan datang akan dikenakan tindakan sekiranya kerajaan Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan.

Katanya, warga asing tersebut tidak boleh "merampas" pilihan raya kali ini kerana golongan tersebut tidak layak mengundi.

Anwar mengulas dakwaan bahawa warga asing diberikan hak menugndi dalam usha untuk memanipulasi keputusan pilihan raya akan datang.

Bercakap dalam satu program dialog di Petaling Jaya hari ini, Anwar berkata notis sewajarnya akan diberikan kepada golongan yang didapati telah diberikan kerakyatan dengan tidak sah, sebelum mengambil tindakan.


radio bangsar bersetia kawan dengan kaum buruh:







4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

syabas anwar dan mana2 ahlipikir yg mencetuskan idea ini! pengumuman amaran ini adalah satu tindakan yg amatsangat bijak - ianya mudah dan berupaya memberi kesan dan tak kurang penting ia amnya tidak melibatkan kos. alangkah amat baik jika buahfikiran ini tercetus lebih awal dulu!
dan amat penting juga amaran ini diwar2 ke seluruh pelosok tanahair supaya didengari oleh setiap wargaluar yg menetap di sini dan diulang2 sehingga pru kelak supaya tertanam kukuh dalam kepalahotak semua wargaluar bahwa kita memandang serius kesalahan ini dan tidak akan bertolakansur untuk menjatuhkan hukuman berat pada pesalah2 bila pakatan mengambilalih pentadbiran negaraku!

abu!

p/s - bukan saja jgn kasari mereka yg bekerjasama membantu kesejahteraan malaysia, tapi juga jangan rogol mereka!

-average joe-
klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI (LET'S LEARN AND UNDERSTAND)

Tanpa Nama berkata...

tapi amah kena rogol ada geng undi pr!
jiko bona la mat sondol rogol amah khairah jolobu tak kan salam dgn dio sobab suwei, ptuuiih!! kalo tak bona buntut dio kito jilat!!

citer pasat buruh asing ni sebenarnya aset bn serampang dua mata. kalau takde pemantauan don't talk la. tengok mcmmana eee take over!!! itu belum china doll.

bn will laugh to hell! mercenary seldom fails. nuar, don't resist simply do the same.

Militia Buruh berkata...

Ya betul. Kita bukan benci buruh asing. Kita hargai sumbangan mereka pada pembangunan negara. Cuma kita tak nak mereka menjadi pengundi upahan masa pilihanraya nanti. Mereka perlu disedarkan agar tidak menjadi pengundi upahan.

Wahai buruh asing, Bayangkan perasaan anda kalau nasib negara anda ditentukan oleh orang asing, apa rasa???Mesti anda marah kan?? Jadi kita perlu menghormati kedaulatan rakyat negara lain sepertimana kita mahu kedaulatan negara kita dihormati.

Kami tak menentang rakan seburuh, tapi kami menentang kapitalis BN yang cuba menggunakan cara haram untuk menang pilihanraya.

'Aash al-3Umaal Abadan wal QaTT (Hidup kaum pekerja, selamanya dan berkekalan).

pro rakyat berkata...

Aku rasa dah sampai masanya untuk kita tidak bergantung kepada tenaga kerja asing. Kedatangan mereka ke Malaysia bawa banyak keburukan dari kebaikan. Warga asing ni semuanya hamba duit asal ada yang bayar apa saja sanggup buat termasuklah mengundi. Kehadiran mereka menyebabkan peluang pekerjaan dan perniagaan untuk rakyat tempatan tertutup. Aku cadangkan buat kempen anti warga asing supaya mereka berambus. Ini penting demi mengelakkan pengundi hantu masa pru , selain itu dapat mengurangkan jenayah dan untuk kemakmuran ekonomi rakyat Malaysia. PRU 13 Jom Ubah ! Asal Bukan Umno