Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 25 Jun 2012

BERITA PELIK LAGI MELIK




MANGSA SANDIWARA AL-ALMAUNAH




NOTA:
ingat siapa lelaki ini?
nama dia jaafar
kali pertama gambar dia muncul di akhbar
sebagai salah saorang pelakun al-maunah
kali kedua gambar muncul sebagai pembantu polis

kali ketiga muncul
sebagai mayat
jaafar didapti mati
dikatakan sakit perut keracunan

untuk yang tidak menonton teater ini
sila tanya lebai google

NOTA:
jaafar ini orang kuala kangsar
sesiapa dari daerah sana
dan tahu suarh ini sila berkongsi sama



KOMENTAR TUKAR TIUB

beriat ini amat pelik
besar kemungkinan berita ini
alan hilang tergantung
tidak ada sambungan nya


tetapi?

apakah ini sandiwara?
apakah ini satu teater?

ingat sandiwara bukit jenalik?
ingat teater al-maunah tahuh 2000?


ingat al-maunah rampas senjata 5 tan
masuk dlam 3 pajero dlam masa 15 minit?

ketika itu mahafiraun sedang sedang nafas
ketika itu mahafiraun perlukan satu sandiwara
ketika itu mahafiraun perlukan satu teater


apakah ini sandiwara yang dipentaskan
kerana esok zahid hamidi
nak cakap hal najib hendak di heret ke paris?

kita lihat
kita tunggu


NOTA:
kemana agaknya china
beli durian yang masuk
dan terus hilang smapai ke hari ini?
kah kah kah


DAPAT HADIAH DARI PDRM



2 LELAKI BERPAKIAAN SWERAGAM TENTERA DITAHAN
- berita hairan

ALOR GAJAH: Cubaan dua lelaki berpakaian seragam pegawai kanan tentera dengan membawa pelbagai senjata tiruan memasuki Kem Terendak, Sungai Udang, di sini, petang kelmarin, menimbulkan persoalan.

Kedua-dua lelaki berkenaan turut membawa bersama pelbagai senjata api tiruan seperti pistol, raifal, bom asap, mesingan, alat komunikasi tentera serta pelbagai jenis peralatan ketenteraan lain.

Mereka yang menaiki kereta mewah jenis Mercedes Benz S-200 turut memiliki pas keselamatan daripada Kementerian Luar Negeri dan Jabatan Perdana Menteri.
Seorang daripadanya menyamar sebagai pegawai tentera berpangkat kapten, manakala seorang lagi pegawai atasan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM).

Bagaimanapun, kedua-dua mereka ditahan jam 2.30 petang oleh sepasukan anggota Risik 10 Briged Para di kem itu selepas pengenalan mereka tidak dapat disahkan.

Pegawai Risik 10 Briged Para, Mejar Abd Razak Sipit, berkata kedua-dua lelaki terbabit menaiki kereta Mercedes Benz S-200 lengkap berpakaian seragam tentera memasuki kem itu melalui pintu utama.

Beliau berkata, sebelum memasuki kem itu, pengawal bertugas mengarahkan mereka melapor di balai pengawal bagi pengesahan identiti, selain melapor tujuan datang ke kem itu.

“Sejurus pemeriksaan tapisan keselamatan dilakukan, identiti sebenar mereka tidak dapat disahkan. Mereka kemudian beredar ke arah lapang sasar kira-kira 600 meter dari situ,” katanya, semalam.

“Dua anggota tentera diarah mengekori kedua-dua lelaki itu, sebelum ditahan ketika cuba melarikan diri selepas menyedari diekori,” katanya, semalam.



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

JENG JENG JENG OK TU BRO DAH LAMA TAKDER CITER KARTUN NI...KALI NI NAK NYAMYI LAGU APA DULU LAGU PRAMLE MUNGKIN LAGU SITI PULOK

Tanpa Nama berkata...

mengolah persetujuan.nanti keluar cerita ingin melancarkan serangan kepada Yang Dipertuan Agong.

Tanpa Nama berkata...

oit cite lg bg abeh. adakah jaafar tu tau ini semua lakonan. adakah jaafar tu gagal di pujuk utk menyokong madey

TT sila berikan pecerahan.

Tanpa Nama berkata...

Jaga2 ni...nak bikin teater operasi lalang balik...nak dekat PRU ni mcm2 bleh bikin2...mcm2 boleh jadi...janji regim najib@puppet mahataik kekal berkuasa...

Tanpa Nama berkata...

Rerupa nya pegawai Risek tentera operasi khas yang tugas nya memfitnah dan memburukan pembangkang juga kena tangkap hahahahahahha kena pukul orang kampong.

Tanpa Nama berkata...

bro , ape kejadahnya menyamar pakaian seragam , then bawak macam-macam senjata tiruan masok ikut PINTU UTAMA ? kah kah kah ! agak-agak la nak menipu . ini sudah jadi macam cerita perompak lari kejar polis pakai parang yang selalu kuar dalam surat khabar utusan meloya . kah ka kah akh

apa la bodoh sangat penyamar ini . zaman skrg canggih . takkan tak google map dulu nak masok ikut mana . ini semua kerja tipu Barisan Nasional bro .

Gua ex-komando GGK . adalah perkara bodoh penyamar masok ikut pintu utama . kemudian bawak senjata . kah kah kah !

bodoh laa !

Tanpa Nama berkata...

Nampok benor nipunye
Mana ada askar jaga gate yg berani tahan pegawai tinggi kanan pulak tu.
Guard kem tu bahu pun selalunye kosong, kadang2 je ada calit, bukan paku.
Nak nipu pun kasi cantek la wei.

Balik ke al maunah....5 tan senjata masuk pajero,
Anggota 15 org (betulkan jika silap),
Mana ruqng depa nak duduk dlm pajero?