Sabtu, 14 Julai 2012

LAGI PROJEK NAK TIPU MELAYU





KOMENTAR TUKAR TIUB


kenyataan muhyiddin ini
bertujuan untuk selamatkan
gerombolan yang dasar bm
telah menjadi hancus

kenyataan ini tak ada makna
ini kenyataan untuk kempen
ini kenyataan untuk tunjuk gerombolan pro melayu
ini kenyatan untuk naikkan semangat melayu


TANAMKAN GEROMBOLAN TUGAS SUCI






TPM MAHU GELOMBANG BARU GUNA GM DIWUJUDKAN - mkini

Muhyiddin Yassin mahu supaya satu gelombang baru tentang penggunaan bahasa Melayu dapat diwujudkan dalam tempoh terdekat.

Beliau berkata Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP), satu-satunya badan yang diberi mandat oleh kerajaan untuk melaksanakan dasar berkaitan bahasa kebangsaan, perlu menjadi badan pemegang amanah atau penjaga perbendaharaan ilmu dan persuratan Melayu di negara ini.

Katanya selain perlu berperanan sebagai pusat rujukan sehenti oleh penyelidik dalam dan luar negara tentang ilmu dan persuratan Melayu, DBP juga perlu meningkatkan kerjasama strategik dan sinergi dengan pusat-pusat penyelidikan dan universiti di dalam dan di luar negara.

"Usaha-usaha penyelidikan dan pengembangan bahasa dan persuratan Melayu perlu dilipatgandakan lagi. Penubuhan Pusat Persuratan Melayu Malaysia yang dicadangkan di bangunan lama DBP boleh dijadikan gerak awal untuk memulakan usaha ini," katanya ketika melancarkan Pelan Tindakan Strategik DBP 2011-2015 di ibunegara hari ini.

HANYA DEMO JALAN TEPAT



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SELAMA 54 TAHUN TAK BOLEH MURTABATKAN BAHASA MELAYU...kah kah kah...

kah kah kah...DAH NAK MAPOOOS KAH... BARU NAK BUAT...kah kah kah..

kah kah kah...SUDAH TERLAMBAT...SUDAH CERCA BINTI MERBA... kah kah kah...

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit...PASAL APA MADEY UBAH DASAR BAHASA DENGAN PPSMI?... kah kah kah..

kah kah kah...PASAL APA BANYAK MUNKEEE DI PRPGRAM RESMI KERJAAAN TAK GUNA BM?... kah kah akh...

woit... PATUTNYA MAT TAYSON JADI PM.... kah kah kah..

kah kah kah...PATUTNYA BRAHENG ALI JADI PM.... kah kah kah.....

kah kah kah.... BARU BM BERKEMBANG... MI SPIK NO INGLIS.... kah kah kah


PETANG INI KITA ROCK N ROLLL





PENGUMUMAN UNTUK PENDENGAR RABU

hari sabtu ini
radio bangsar utama
akan membuat dua laporan terus menerus

satu laporan demo menyokong warga felda
satu lagi konsert pesta jalanan

untuk kaum kerabat reformasi
untuk penyokong rakyat tertindas
untuk mereka yang benci gerombolan
untuk mereka yang hendak tumbangkan kerajaan
sila layari radio bansar utama


www.radiobangsarutama.spot.com
www.radiobangsarutama.com


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ontah la.. rasa kerek kot cakap BI ni padahal litang pukang.. cam si Zam nak cuba cakap election jadi erection pastu cakap melayu pon ampeh.. hahaha..

yang dikejar tak dapat yang dikendong berciritan..

Tanpa Nama berkata...

Katanya selain perlu berperanan sebagai pusat rujukan sehenti oleh penyelidik dalam dan luar negara tentang ilmu dan persuratan Melayu, DBP juga perlu meningkatkan kerjasama strategik dan sinergi

cakap hampeh je yg kera gerombolan nih tau!
Kalau ikhlas, dan kalau berdayasaing (maknanya kalau bijak macam yg depa kununnya berdegar2 berlagak macam org lain dan masyarakat umum tak sebijak depa) dalam masa 50+ tahun dah macam2 kehebatan dah boleh depa buat dgn segala kuasa dan duit yg depa bolot!

Kalau bijak berfikir, kera macam moohideen ni boleh terpikirkan perkataan yg benar2 melayu - "kerjasama terancang" menepati maksud ayat dia, tak perlu guna perkataan strategik yg dicelup (maksudnya tiru la!) dari inglis, pooorrahh!! Takyah berlagak kununnya wira melayu, takyah kelentong kitorang la moohideen! Do not insult our intelligence! (ha, kalau nak guna perkataan inglis, cakap bahasa inglis terus, jangan celup2 tiru2 hakmilikkan jadi perkataan melayu, nanti jadi macam masalah dgn indonesia yg marah malaysia dok celup tiru macam2 hak depa!)

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

Dah nak tergolek dog baru teringat nak memurtabakkan BM.

Pegi Lanchowwww laaa

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

kalau betulla nak martabatkan bahasa melayu,cakap melayu tulisan melayu jawi la..apa barang tulisan roman...bangsa cina cakap cina,tulisan cina,india cakap india tulisan tamil,jepun cakap jepoon tulisan jepun,korea cakap korea tulisan korea,mat salih cakap inglish tulisan roman,arab cakap arab tulisan arab,melayu cakap melayu tulisan roman ape cer ni bro?malu la..tulisan melayu dari zaman parameswara lagi adalah tulisan jawi,dulu yela pakai tulisan jawa kuno,lepas islam masuk bangsa melayu ada identiti dia sendiri,tulisan jawi melayu,ada persamaan dengan bahasa arab tapi kita ada pertambahan huruf tapi bunyi lain macam tulisan cina korea dan jepun macam ada persamaan tapi bunyinya tak sama, liao,aigoo,imashita,kembalikan semula tulisan melayu asli(jawi) baru boleh cerita pasal ketuanan melayu,ni bangsa melayu tulisan penjajah...poorah