Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 31 Julai 2012

MENCARI TEMPAT ADA MENJUAL DAGING KUDA





BASASHI - DAGING KUDA MENTAH




Di mana nak cari tapai?hahahahaha
By 6803man sarawak on MENCARI DAGING KUDA - SIAPA ADA MAKLUMAT? on 7/31/12

Kalau daging badak aku ada info la...
By Anonymous on MENCARI DAGING KUDA - SIAPA ADA MAKLUMAT? on 7/30/12

mau daging kuda TT? datang aje batu gantong,penang. tiap hari minggu ada boyan sembelih kuda lumba yang dah kondem..mau? sms di 012.4036165
By cucupakkasim on MENCARI DAGING KUDA - SIAPA ADA MAKLUMAT? on 7/30/12

makan kuda bukan haram ke?????
By Anonymous on MENCARI DAGING KUDA - SIAPA ADA MAKLUMAT? on 7/30/12

WA ADA KUDA......kalau lu nak lu sembelih sendiri, masak la ape2....... Wa bole tolong pegang je masa lu nk sembelih. Lu cari gua....KUDA KEPANG.....Parit Sonto...
By Anonymous on MENCARI DAGING KUDA - SIAPA ADA MAKLUMAT? on 7/30/12


mana2 tempat ada race track boleh cari...daging kuda panasss...ditambah dgn makan mcm2 ubat kimia nak kuat memecut di atas litar lumba kuda...mmg bagus...ini bukan kuda gipsi/ atau kuda padi ka
By Anonymous on MENCARI DAGING KUDA - SIAPA ADA MAKLUMAT? on 7/30/12

Cuba tanya tpu.upm.edu.my depa ada gak bela kuda mana tau ada daging kuda sembelih hehe.. :D
By Anonymous on MENCARI DAGING KUDA - SIAPA ADA MAKLUMAT? on 7/30/12

Brader isam bila nk start kempen turun sambut mlm merdeka pakai baju kuning bersih nieeeee...bg meriahhh skit siap ada bunga api tu....bkn senang nk dpt rai camtu...bleh tgk isteri bik mama merah muka...kahkahkahkah..
By Anonymous on MENCARI DAGING KUDA - SIAPA ADA MAKLUMAT? on 7/30/12

kah kah kah ni aku ni yg komen pasal daging kuda tu. kalau ada lebai internet yg nak kecoh, setahu hamba yg dangkal agama ni daging kuda adalah halal. (pengakuan: macam la gua peduli pun kah kah kah) hujung tahun lepas aku ada gi Bistro a Table kat seksyen 17, PJ. situ ada salami kuda. pastu ada satu restoran Jepun kat Jln Sultan Ismail, Tokutoku. depa ada basashi (daging kuda mentah).

tekstur dia cam salmon yg lebih kenyal. sedappppp pastu kat Penang, ada satay kuda. Ah' Basri Satay kat Sg Ara Bayan Lepas. ni aku tak pasti ada lg ke tak. aku gi sekali je 2 tahun lepas. RM 2 secucuk kalau tak silap. berbalik kat itik. kat area2 Tg Karang.. kat Sekinchan pun ada satay itik, melayu buat. pastu Sen Kee Satay kat Kepong pun ada itik. ni kedai Cina so ditanggung sendiri la bak kata Isham kah kah kah.
By Anonymous on MENCARI DAGING KUDA - SIAPA ADA MAKLUMAT? on 7/30/12

tempat tinggal aku kt pekeliling ada kedai kuda tt...tpi bkan kuda yg berlari 2 nie kuda yg org tikam no...leh x ?.....x smeke........hahahahaha........ #nuajr#
By Anonymous on MENCARI DAGING KUDA - SIAPA ADA MAKLUMAT? on 7/30/12





9 ulasan:

Johan H berkata...

Fuhhh.. ni rare ni.

Kin Cing Kuat berkata...

AAiiiyaa...Kawan..aaaa, Lu mau bikin apa..??!! Mau makan ka atau mau bikin ubat..?! Waa ala kuda..., Tapi aaa...lia punya kaki 2 saja woo..!! kih! kih! kih!.... Kalau lu mau taw..., Lu pegi tanya sama Ah-Jib gor....!! kih! kih! kih!...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kepingin sangat nak makan daging kuda? Ya manusia perlu hidup dan untuk maksud itu harus membunuh hidupan lain dulu. Manusia baik yang beragama mahupun tiada agama kecuali vegen harus hidup dengan membunuh hidupan lain, selepas itu boleh membicara hal falsafah, moral, keadilan, cinta dan cinta buta. Lihat setiap hari manusia membunuh mamalia seperti kambing, lembu, babi, ayam, ikan paus, KUKA dan berjuta-juta hidupan maritim. Itulah sebahagian premis kehidupan manusia membunuh hidupan lain untuk dia boleh terus hidup bertamadun. Nabi Ibrahim hampir sembelih anaknya untuk membuktikan sesuatu maksud 'suci' atau abstrak. Dalam perang berjuta manusia mati dibunuh. Manusia pun membunuh kerana nakkan harta rompakan atau cemburu kerana kekasih dicuri orang lain,atau membunuh kerana sakit mental.Tapi selepas membunuh baru dapat puas dan mungkin puas seperti membunuh kuda untuk merasa kelainan nikmat. Apa pun kenapa membunuh itu akan akhirnya dijawap yang ia itu adalah biasa, alamiah(nature), atau tak tahu sebabnya sebab jika tak bunuh tak boleh hidup.

Hasrul Affandi a.k.a CarbonizerFreak berkata...

Bro TT..ape da jadi dgn daging itik??? da tak stim ke??? dkt area sg.ramal dlm dkt kajang ade tmpt bela kuda...tapi tak pasti ade yg untuk dimakan...bole try test tya...

Tanpa Nama berkata...

patut mintak info pot-pot bundle terbaik

Tanpa Nama berkata...

Pakcik isham,
daging kuda tak de tapi pil kude adala...

from kg Gagu with love.

Pelajar Sains berkata...

Itik, ayam ataupun kuda, ataupun lembu, kambing, unta ataupun haiwan mamalia lain, adalah tidak berapa sesuai untuk perut manusia.

Daging binatang yang lebih dekat kepada perkataan "sesuai" untuk tubuh manusia hanyalah ikan dan bukannya haiwan laut yang lain.

Penganut Islam menganjurkan dengan membuang darah tetapi, hasilnya hanyalah lebih kurang 60%-80% sama dengan tidak membuang darah. Haiwan yang mati dengan lebih cepat adalah lebih baik untuk tubuh badan manusia berbanding dengan mengeluarkan darah secara semulajadi.

sebenarnya, perut manusia direka sesuai dengan buah-buahan dan juga sayur-sayuran.

Antara buah-buahan yang dikaji bagus dan perlu pada sistem organ dalaman manusia adalah buah-buah yang mempunya fiber yang tinggi seperti pisang.

nota kecil - buah kurma kurang memberi khasiat dan bukanlah digembar-gemburkan sebagai buah yang paling sempurna untuk manusia. Ini mungkin disebabkan buah kurma mudah didapati di tanah arab dan ketika itu, buah-buahan dari Mediterranean adalah sangat sukar dan mahal untuk diperolehi

Tanpa Nama berkata...

kete gua ada kuda..tp kuasa kuda je la..mau kalu kapla kasi jatuh

Tanpa Nama berkata...

Pelajar sains yg jahil tukil bodoh iTu bukan digemburkan tapi hadis nabi la ngoksss pegi belajar cara mandi wajib kalau mung org Islam