Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 13 Julai 2012

SAHEH BUMIPUTERA PUN ADA MACAM MACAM JENIS





HANYA ARAHAN BOSS SAHAJA?












KOMENTAR TUKAR TIUB

saheh ada diskriminasi
saheh tak ada merit

ini bukan pun duit biasiswa
ini hanya duit pinjaman

MARA BATAL PINJAMAN BELAJAR ANAK PIMPIANAN PKR - mkini

Tawaran pinjaman pelajaran kepada anak seorang pemimpin PKR ditarik balik apabila Majlis Amanah Rakyat (MARA) mempertikaikan status bapanya sebagai seorang Melayu.

Menurut pemimpin PKR Batu Pahat, Syed Hamid Ali, MARA membatalkan pinjaman pelajaran ke luar negara yang ditawarkan kepada anaknya Akmal Hakim, 17, kerana Syed Hamid telah didaftarkan sebagai 'Arab' ketika dilahirkan.

"Saya dah 69 tahun. Dulu orang yang daftar saya bukan ayah saya. Saya semak-semak, jiran saya yang daftarkan waktu tu. Nama syed, jadi dia bubuh Arab.

'Itu sebelum merdeka, lepas merdeka ada perlembagaan Artikel 160 yang kata siapa Melayu. Selama ni saya tak pernah rasa Arab. Cakap Arab ana ente je saya tahu.

"Saya daftar anak saya sendiri. Surat beranak dia tulis keturunan bapa Melayu," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH AKH AKH

woit... LAWAK LAAA BERITA INI.... kah kah kah..

kah kah kah... ADA MACAM MACAM TUAN SYED.... kah kah kah..

jkah kah kah... SYED HAMID GEROMBOLAN REMBAT DUIT RAKYAT OK...kah kah kah..

kah kah kah... SYED HAMID PKR NAK PINJAM DUIT PUN TAK BOLEEEEH.... kah kah kah..



TERUSKAN BOIKOT RESTORAN SYEED




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit...BAGAIMANA DENGAN SYED TIPU DARI PENANG...kah kah kah..

kah kah kah...BAGAIMANA DENGAN SYED LAHIR HARI JUMAAAT DI PENANG...kah kah kah..

woit... BAGAIMANA DENGAN SYEEEED DARI KIMMA.... kah kah kah..

kah kah kah...INI SYEEEED PALSU ... TAK ADA SANGKUT PAUT DENAGN ARAB....kah kah kah..

kah kah kah... SYEEEED KIMMA ADA SANGKUT PAUT DENGAN MADEY KERALA.... kah kah kah..




8 ulasan:

Non-Bonsified Individual berkata...

pak syed hamid ali, walaupun aku tau sejarah perjuangan kau sejak 60an dan aku hormat TAPI sorry la pasal pinjaman Mara ni aku tak simpati.

aku pernah tengok kawan2 cina dan india aku yg bijak belajar, keptusan cemerlang tapi satu habuk biasiswa tak dapat, nak belajar course2 tertentu kat universiti tempatan pun kena tolak sebab ada bendalah lancau kuota bumpitra ni.

aku harap lepas ni pak Syed Hamid lantang bersuara untuk menolak apa saja "keistimewaan" bumiputra ini.

kita anak semua bangsa. bangsa ini cuma social construct. malahan warna kulit kita sebenarnya semua sama walaupun ada yg cerah dan ada yg gelap kerana pigmentation oleh melanin. siapa tak percaya tanya lebai google

Tanpa Nama berkata...

syed pun keturunan yg rasa perlu dihormati. lancau lah.

Tanpa Nama berkata...

kat penang tu bukan syeeed...tapi shit..

Tanpa Nama berkata...

Ambil kesempatan!!!! Apabila ada yg bodoh

ABU TETAP ABU berkata...

Encik Non-Bonsified Individual...

Mara memang untuk bumiputera!!

kalau tak ada mara, jangan mimpi anak cucu kita dapat belajar luar negara dalam bidang kritikal
Perubatan di luar negera atau dalam negara, jangan harap mak bapak korang mampu nak keluar duit belanja antara 250K hingga 1 juta. Nak harap kerajaan bagi free, jangan harap laa. Mara sahajalah yang boleh disandar harap untuk bumiputera.

Jadi tolong jangan usik mara yang fungsinya untuk kaum kita.
kepada yang gatal mulut dan bercita2 supaya mara dibuka kepada semua kaum; sila hantuk kepala di dinding kemudian masukkan kepala dalam lubang tandas dan tarik flush!!

kemudian fikir, apakah dengan gaji yang korang ada sekarang mampu membiayai pengajian 3 orang anak korang ke luar negara dalam bidang perubatan??

Kecualilah korang ni bangsa india atau cina yang memang dah ada persatuan khas membantu kaum masing2!!

Jadi kepada Non-Bonsified Individual, nasihat aku ialah.....
LU BOLEH PEGI LANCHOWWWW LAAA!!

Tanpa Nama berkata...

http://i.imgur.com/A3OHc.jpg Sila simpan gambar ini, pasti ada berguna nanti kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

said pun dipanggil syed, said banyak dok ada di penang macam anak haram.... woii menteri bn babi kedarah duit semua tak boleh anak beranak kaya tak perlu kerja...buat rancangan ke ketua bahagian pakat rembat duit...woooi dalam banyak rakyat melesia ni ramai anak yatim wooiiii babi...hampa kedarah duit anak yatim tak halai...babi wooiiii...

keturunan syed selalu di panggil pak tuan syed..pak tuan syed lubang jubo...sejak bila hidup kami bertuan...kami ni la tuan hampa woiii....syed, syed burit..mai syed aku nak kencing muka...butuhh....

lancau lu melayu bodoh makan belacan tiap hari kena tipu dengan melayu...apa warning2 kat sini, mai isap pelir....mara bukan tulung semua melayu, bubarlah mara tukar jadi marapu...senang sikit puak bn umno nak sapu duit....mara ke depan sambil kita sapu duit...ha ha ha kepala butuhh...

Aku bukan keling berkata...

Abu tetap Abu, boleh kau tunjuk persatuan india atau cina yang tolong bagi duit untuk pelajaran???

Kalau betul pun aper yang engkau cakap, kenapa melayu layu sangat sampai tak buleh persatuan?.

Mara dan sistem bumiputera mengamalkan diskriminasi...bukan melayu tak mintak pelajar bodoh diberi biasiswa seperti yang berlaku sekarang ataupun biasiswa untuk anak professor dan ketua bahagian umno..biasiswa adalah untuk pelajar cemerlang dan keutamaan kepada pelajar dari keluarga miskin. Biasiswa ikut otak bukan kulit la bahlol.