Rabu, 8 Ogos 2012

JALUR TEMBERANG JADI JALUR AMAT MALANG




INI WAJAH JALUR TEMBERANG






TWEET NIZAR - JALUR MALANG - mSTar

PETALING JAYA: 'Tweet jalur malang' bekas Menteri Besar Perak Nizar Jamaluddin, yang menghina bendera kebangsaan, boleh disamakan dengan pengkhianatan, kata Timbalan Pengerusi Biro Publisiti MCA Loh Seng Kok.

"Saya benar-benar terkejut dan jijik dengan tweet yang dibuat oleh ahli Patrlimen PAS Pasir Panjang apabila dia menghina Jalur Gemilang. Ia seperti pengkhianatan yang dilakukan seorang pemimpin PAS dengan menghina bendera kebangsaan kita," katanya dalam satu kenyataan, pada Selasa.


Nizar pada Isnin telah membuat 'tweet': "Janji ditepati malang perayaan Kemerdekaan tahun ini di buat oleh Kabinet BN, luntur semangat nak kibarkan jalur gemilang, jalur malang!

"Pada bulan September tahun lepas, ADUN Kota Alam Shah M. Manoharan juga dengan bangganya mendakwa bahawa dia telah mengedarkan bendera DAP kepada pengundinya bukannya Jalur Gemilang dengan alasan bahawa bendera itu kelihatan lebih kepada BN berbanding rakyat Malaysia.

"Dan Jalur Gemilang kita menyerupai bendera kebangsaan Amerika Syarikat.

"Selain itu, beliau mendakwa Pakatan Rakyat akan mereka bentuk bendera kebangsaan kita apabila mereka mengambil alih kerajaan persekutuan," kata Loh.

Beliau menambah satu-satunya sebab Pakatan Rakyat tidak meluluskan cadangan DAP adalah kerana maklum balas yang kurang memberangsangkan oleh rakyat Malaysia terhadap kritikan yang dilemparkan pada simbol negara kita.

"Melihat objektif mereka menghasut orang ramai untuk membenci kerajaan untuk kepentingan politik mereka telah gagal, mereka telah dipaksa untuk meminta maaf kepada rakyat atas kenyataan mereka yang tidak sensitif," katanya.

Beliau juga menegur Pakatan Rakyat yang terdesak mengadakan sambutan hari kebangsaan berasingan bagi dengan menggunakan tema dan lagu berbeza.


INI SANG SAKA TANAH MELAYU





KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... MALOAN INI MEMANG BUTA MATA DAN BUTA HATI... kah kah kah...

kah kah kah...RUPA JALUR TEMBERANG MEMANG SAMA DENGAN BENDERA AMERIKA...kah kah kah..

woit...MEMANG BETUL RAKYAT MAHU BENDERA BARU.... kah kah kah...

kah kah kah...APA SALAH MALAYSIA ADA BENDERA BARU YANG BUKAN JALUR TEMBERANG...kah kah kah...

kah kah kah...BUAT SAMBUTAN BERBEZA TANDA BAHAWA GEROMBOLAN TELAH LEMAH...kah kah kah...

kah kah kah...BUAT TEMA BERBEZA KERANA RAKYAT TAK SUKA GEROMBOLAN...kah kah kah...

kah kah kah... TEMA BERBEZA ERTINYA ADA OTONOMI MENENTU HAK SENDIRI... kah kah kah..

kah kah kah... 31 OGOS IA LAH HARI MALAPETAKA UNTUK TANAH MELAYU...kah kah kah..

kah kah kah...16 SEPTEMBER ADALAH HARI MALAPETAKA UNTUK SABAH DAN SARAWAK.... klah kah kah


masuk ke sini:

https://www.facebook.com/JanjiBersih





2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mari kita kibar bendera Amerika juga kerana serupa dengan jalur gemilang (entah siapa yang pandai-pandai tukar nama kepada jalur gemilang... entah). Lagipun jutaan rakyat di negara ini sukakan "American Idol" maka ikut suka rakyatlah nak cakap apa-apa pun, bukannya Allah SWT atau Malaikatnya yang turun ke bumi untuk namakan bendera tu itu dan ini atau mewajibkan itu dan ini. Kata negara bebas? Kamu semua pemimpin UMNO yang matekedarah harta dan wang rakyat itu lebih hina dari menghina jalur gemilang kamu tu. Kalau UMNO yang namakan bendera itu ertinya lebih sesuai dinamakan jalur temberang, kerana UMNO memang kuat temberang. Kalau dah bendera pun UMNO nak mengakui hak mereka, maka bagi rakyat yang tak sukakan atau benci UMNO...apa salahnya! Kata demokerasi, sekarang UMNO dah berminat dengan perangai Komunis kah? Itu tak boleh dan ini tak boleh? Memang haram jadah dan lahanat lah para pemimpin UMNO ni dari hujung kaki sampai hujung rambut.

mahaza berkata...

aku kurang setuju kerna jalur gemilang lebih merupa bendera melayu champa dari segi warna dan duduk bulan bintangnya sebelum kemboja merubah dan bendera daerah champa tukar warna biru jadi hijau tapi masih belang merah putih dan bulan bintang. biru jadi hijau? ha ha ha