Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 31 Ogos 2012

JANJI DEMOKRASI MENERUSKAN OMBAK LAWAN SEHINGGA GEROMBOLAN RUNTUH!





JANJI DEMOKRASI DITERUSKAN






KOMENTAR TUKAR TIUB

baca sajak pun salah
dulu zunar buat karton
kena tangkap

sekarang pak samad baca sajak
pun akan di tangkap

tapi apa sebenarnya kesalahan janji demokrasi?

kesalahan janji demokrasi
ialah kerana ada 30 ribu yang datang
tanpa di arah
tanpa diberi duit
tanpa ada duit tambang
tanpa di upah
semua datang untuk janji demokrasi

jumlah 30 ribu ini melebehi
jumlah orang yang melihat jalur tembelang
pada pagi 31 ogos ini

ini lah kesasalah besar janji demokrasi
ini kah jenayah besar janji demokrasi
kesalahan lebih mendapat sokongan
dari gerombolan dan jalur temberang!



POLIS SIASAT PENGANJUR JANJI DEMOKRASI-mkini

Polis sedang menyiasat penganjur perhimpunan Janji Demokrasi di kawasan Dataran Merdeka di Kuala Lumpur malam tadi yang menarik kira-kira 10,000 orang.

Mengesahkan perkara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur jenayah siasatan Datuk Ku Chin Wah berkata siasatan itu dibuat di bawah Akta Perhimpunan Aman 2012.

Dalam mesej teks kepada Malaysiakini, beliau berkata, pihak polis akan terus menyiasat mereka di bawah Akta tersebut.

Malam tadi, Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainuddin
Ahmad berkata polis akan "menyiasat kemudian" sama ada pengerusi bersama BERSIH, Datuk A Samad Said telah melanggar undang-undang dengan membaca sajak.

Pak Samad yang merupakan Sasterawan Negara, membaca
sajaknya 'Janji Demokras' di dataran di luar ibupejabat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur yang terletak kurang 500 meter dari Dataran Merdeka.

Walaupun telah mengisytiharkan perhimpunan itu haram di saat-saat akhir, tetapi tiada tangkapan terhadap ribuan orang ramai yang membanjiri kawasan itu dengan berpakaian kuning pada malam ambang Hari Kebangsaan.

KESALAHAN BESAR : RAMAI TURUN


9 ulasan:

vuvuzela berkata...

amno buat semuaaa betull, pakatan buat semuaaa salah.. pegi mamposs la lu amnooo. CAKAP MCM BEBUDAKK.

Bukti amno akan kalah PRU.. amno perintah malaysia dah 55tahun, sama mcm umur bersara wajib. Selama 55tahun amno buat countdown tapi tahun nih tak buat...sebab amno sendiri tau AMNO SUDAH RETIRE.

Tanpa Nama berkata...

1. ko kata 30,000!malaysiakini kata 10,ooo!utusan kata 6,000!!mana satu yang betul bhaii pi demo semalam!!
2.kalau setakat 6-7,000!!alamat dok celah gigi rosmah je le bhaiiii!!
3.itu juga tandanya ko kena cari negara baru la bhaii lepas pru 13 nanti!!ko kena merempat lagi la nampaknya bhaii!!
4.tuuu la dah ingatkan dulu!!jangan jadi barua komunis dan dap!!orang melayu marah bhaii!!

Alvy Singer berkata...

berita2 yg mungkin akan keluar dalam beberapa hari ni:

- Janji Demokrasi didalangi agen Israel, kristian, komunis, dan, dan, dan

- Janji Demokrasi cuba menggulingkan kerajaan. Dijumpai parang, molotov cocktail (botol plastik), assault rifles, submachine guns, sniper, rocket launchers di Dataran.

- Sajak dan membaca sajak adalah perbuatan anti-Islam

Tanpa Nama berkata...

www.sibadaksumbu.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

3 k, 30 k, 300 k, 3000 k...peduli hapa aku....terima kasih kpd pengnjur,pengunjung,polis dan suma yg ambil bahagian....
Cun....kalian adalah rakyat yg faham makna kemerdekaan...tanpa rasuah jua anda mampu meraikannya....
Tahniah dan syabas...

Tanpa Nama berkata...

Wah sham pondan.Dulu lari macam pondan berpuluh tahun dok luar negara takut kena tangkap dengan pihak berkuasa.Pengecut macam anjing kuraplah lu.

Sekarang kau nak tunjuk hero dengan PM2 lembik yang takut nak ambik tindakan pada komunis2 bodoh macam kau.

Bawalah fahaman lapuk bodoh kau tu yang tak sesuai dengan negara ini balik ke tempat kau merempat dulu.

Sekarang kau main bendera pulak ye.Dasar gay tua(sekapal dengan nuar).Kau hasut budak2 muda yang bodoh tak tahu apa2 supaya ikut perjuangan tolol kau.

Nak taji lu pun wa tak sampai hatilah,gay tua,apa kelasss

khairul ashraf berkata...

Woi tampa nama kalau ko nk tau sgt berapa ramai org yg hadir ko kira la sdri....jumlah yg diberi tahu tu cuma anggaran je bengong! Org yg anggar tu tentunyA ada di lokasi yg berlainan so anggarannya pn mesti la tak sama..

average joe berkata...

vuvuzela
Selama 55tahun amno buat countdown tapi tahun nih tak buat..

UMNgOk berpemikiran tahyul (superstitious) kalau depa buat countdown maka akan jadik countdown kepada kekalahan depa dlm pru 13...

the GE Clock has already passed 12, and when the GE Clock strikes 13, it's gonna be ABU!

-average joe-
klakka-la.blogspot: ABU T-SHIRTS BY KLAKKA-LA (KEMEJA-T ABU OLEH KLAKKA-LA)

Tanpa Nama berkata...

Gua org muda tapi gua tdk bodoh! Yg bodoh kau...wahai org tua!