Isnin, 13 Ogos 2012

PERNIAGAAN BUMIPUTERA PALING BERJAYA IALAH JUAL KONTREK DAN MEMBODEK











NOTA:
ini adalah terbaik
untuk dapat undi china
lagi heboh malaoan ini
lagi banyak undi china masuk

ah lan wa sah lan
kah kah kah




NGO ANCAM TINDAKAN AGRESIF KE ATAS JANJI BERSIH
- mkini

Kumpulan anti-BERSIH, Majlis Tindakan Peniaga-peniaga Kecil Kuala Lumpur (MTPKL) mengancam untuk bertindak agresif ke atas Himpunan Janji BERSIH yang merancang untuk berhimpun ketika sambutan ambang kemerdekaan pada 30 Ogos.

Laporan Berita Harian hari ini memetik kenyataan pengerusi MTPKL, Jamal Md Yunus yang "bosan dengan permainan politik" yang didakwa "banyak merugikan peniaga dan menyusahkan orang ramai".

"Kali ini kita akan bertindak agresif serta tidak membenarkan perkara ini berlaku dan mereka tidak dapat menjangka tindakan yang diambil.

"Kita yang mempunyai 98,000 ahli akan membincangkannya pada perhimpunan ketika Aidilfitri. Mereka berniat mencemarkan sambutan ambang Hari Kemerdekaan," kata pemilik rangkaian restoran Sekinchan Ikan Bakar itu dalam laporan tersebut.

Katanya lagi, 26 NGO dipimpin Sasterawan Negara A Samad Said yang merancang perhimpunan itu perlu menimbang semula perhimpunan berkenaan "bagi mengelakkan ia menjadi medan pertempuran pada malam itu".

MTPKL pada Jun lalu mengadakan perhimpunan "BERSIH 4.0 Cintakan Negara" di depan rumah Pengerusi Bersama BERSIH, S Ambiga di Kuala Lumpur.

TERBAIK UNTUK DAPAT UNDI INDIA



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... MALAON INI ADA LAGI.... kah kah kah...

kah kah kah... KEDAI IKAN BAKAR DAH ABIS TUTUP.... kah kah kah..

kah kah kah..... APA JADI DENGAN BERSIH 4 ....kah kah kah...

kah kah kah...CAKAP NAK HIMPUN BESAR BESARAN DI BUKIT JALIL..... kah kah kah...

kah kah kah...TAK NAMPAK NAMPAK APA PUN... SENYAP AJE BUKIT JALIL... kah kah kah..

kah kah kah...PINDAH KE BUKIT JALANG KOT.... jkah kah kah


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...APA JADI DENGAN PERTANDING HADIAH KERETA MAHAL ITU?.... kah kah kah..

kah kah kah...SIAPA PEMENANG?.... kah kah kah...

kah kah kah....BERAPA YANG MASUK PERADUAN ITU?.... kah kah kah...

woit.... SEMUA SENYAP... TAK JADI CAKAP TAK JADI...kah kah kah..

kah kah kah....KALAU KENTUT SENYAP SENYAP PASTI BAU HEBAT BUSUK.... kah kah kah...

kah kah kah...YANG INI SENYAP SENYAP .... MESTI PANCET GAGAL TAK ADA SOKONGAN...kah kah kah







3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tu je la keje melayu. Jrg aku ngk mlayu naik sbb die btol2 pintar ,melayu hati x keras kene pressure sket da quit. TT lau ko g pejabat kerajaan ko ngk pegawai melayu keje die menjilat jubur n telorrr org atas die. Sume bende haram bleh jd halal asalkan dpt pangkat n komisyen projek. Lepas tu fitnah sesama melayu. Tp yg bodohnya melayu ni, dengan india dgn cina kt opis penakut, btg kote tercelup masuk.hahaha..woi melayu baik x yah ketuanan melayu bangang ,tau main taik je. Keje tau bodek makan rasuah..rasuah .rasuah lagi. Sial melayu mcm ni.pukimak. Penjilat taik rasuah

Tanpa Nama berkata...

Masalah penjaja Melayu yang sebenarnya ialah macam berita kat bawah nie:

"Beberapa penjaja di Jalan Tunku Abdul Rahman mendakwa dikasari anggota penguatkuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang melakukan rondaan malam tadi.

Seorang mangsa, Ahmad Adris, 48, yang menjual makanan ringan berkata beliau sedang berniaga menggunakan troli ketika didatangi 40 anggota penguatkuasa DBKL yang merampas trolinya pada kira-kira 10.30 malam.

"Keadaan itu menyebabkan semua hasil perniagaan saya berterabur malah duit saya RM1,500 dan telefon bimbit anak saya juga di dalam troli tersebut," katanya kepada pemberita di tempat kejadian malam tadi.

Ahmad mendakwa anggota penguatkuasa DBKL itu berkata beliau diperlakukan sedemikian kerana berniaga di tempat yang tidak sepatutnya.

"Mereka menyerang saya tanpa memberikan amaran. Sebenarnya saya ada gerai tetapi sedikit tersorok dan tidak dapat dilihat oleh pelanggan, oleh itu, saya menggunakan troli," katanya.

Ahmad, yang hampir 15 tahun berniaga di situ, juga mendakwa terdapat beberapa anggota penguatkuasa DBKL yang bertindak biadab dengan mengajak peniaga bergaduh.

Ekoran itu, satu laporan dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi sejurus kejadian.

Sementara itu, Pegawai Media DBKL Zurida Hashim ketika dihubungi Bernama berkata pihaknya akan mengeluarkan kenyataan balas berhubung perkara tersebut esok.

- Bernama"

bukan ancaman Bersih.

Tanpa Nama berkata...

Jamal pak tongkol prrgi jln daa..ape ko ingt ko samseng..jimpe d dataran nti