Khamis, 2 Ogos 2012

SATU LAGI PENGUMUMAN BANGANG DARI BAPA PENGUMUMAN



SI BANGANG CIUM TANGAN BADAK





SYUKURI KEAMANAN NEGARA :PM
- meloya

Najib Razak berkata bersempena Ramadan yang mulia ini, rakyat perlu menadah tangan bersyukur ke hadrat Illahi atas nikmat keamanan negara.

Dia berkata nikmat keamanan dan kemakmuran adalah hasil pengorbanan para pahlawan negara dan hasil daripada kepimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN) selama ini.

Najib berkata banyak dugaan yang terpaksa diharungi negara dan kerajaan dan juga darah pahlawan yang mengalir untuk mewujudkan suasana aman dan tenteram yang dinikmati sekarang.

"Saya tidak boleh jamin pakatan pembangkang boleh tunaikan (dalam soal keamanan), soal perlembagaan pun tak sepakat...ini memberi persoalan yang besar, adakah pembangkang boleh beri jaminan keharmonian?," katanya.

BANGANG CIUM TANGAN



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit..INGAT RAKYAT BANGANG ..kah kah kah..

kah kah kah...INGAT RAKYAT BODOH NAK BERSYUKUR.... kah kah kah...

woit...INGAT RAKYAT TAK ADA KERJA LAIN.... kah kah kah...

kah kah kah...NAK BERSYUKUR KEPALA BANA PASAL APA?.... kah kah kah...

woit.... MAT MONGOL INI HIDUP SENANG LENANG.... kah kah kah..

kah kah kah.... KAYA RAYA ROMPAK HARTA NEGARA.... kah kah kah...

kah kah kah...SEKARANG SURUH ORANG RAMAI BERSYUKUR.... kah kah kah...

woit... ORANG RAMAI BUKAN BODOH... MEREKA NAK GULINGKAN KERAJAAAN... kah kah kah..

woit... ORANG RAMAI BUKAN BERYUKUR.... kah kah kah..

kah kah kah...ORANG RAMAI NAK SUNGKURKAN KERAJAAN HARI INI...kah kah kah





3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Silap konsep tu.. tu rakyat asik diperbodohkan aje..

Bersyukur hanya pada tuhan..
pada pemerintah pada manusia ni berterima kasih je..

Terima kasih kepada kerajaan untuk peningkatan kos hidup? terima kasih kepada kerajaan tol selalu naik minyak naik harga barang naik sampai darah tinggi pun naik..

Kalau betul nak suruh nak bersyukur pada tuhan ni kita perlu menegakan kebenaran.. menghapuskan kebatilan.. amal makruf nahi mungkar.. Kalau pemimpin tak betul kita betulkan.. kalau pemerintah zalim kita tukar..

Tanpa Nama berkata...

Adakah sesiapa yang dapat mengesah atau menafikan cerita berikut:

Pada tahun 1970-an minyak telah ditemui di Sabah. Kerajaan Persekutuan di bawah pimpinan bapak Najib ketika itu hendakkan 95% hasil minyak Sabah.

Tetapi Mustapha yang menjadi Ketua Menteri Sabah mahu negeri itu mendapat 45% royalti minyak. Bapa Najib tidak setuju dan mengambil keputusan hendak menjatuhkan Mustapha.

Bapak Najib memanggil dan mengarah Harris Salleh menjatuhkan Mustapha. Harris kata, dia tidak mempunyai kekuatan, tetapi jika nak sangat Mustapha jatuh, khidmat Fuad Stephen diperlukan.

Bapak Najib kata, Fuad Stephen dengan Mustapha lebih kurang sama sahaja. Harris kata, itu belakang cerita, yang penting jatuhkan Mustapha dahulu.

Akhirnya Mustapa berjaya dijatuhkan melalui PRU Negeri tahun 1976. Tetapi selepas 40 hari menjadi Ketua Menteri, Fuad Stephen telah terbunuh dalam nahas udara.

Harris kemudian dilantik menggantikan Fuad Stephen sebagai Ketua Menteri. Harris menandatangani persetujuan menerima royalti minyak 5%.

Sehingga kini, kemalangan udara Fuad Stephen tidak pernah dibuat postmortem.

Tanpa Nama berkata...

buat anon 10:07 pg,

mustapha tu tun mustapha la kan, fuad stephen tu tun fuad stephens @ donald stephens dan harris salleh tu tansri harris salleh.

dia org semua nie kan pemimpin sabah aka mantan ketua menteri. apakah maksudnya pemimpin sabah tu kena main dengan bapak si najib? atau pecah-pecah perintah