Khamis, 2 Ogos 2012

SELAMAT BERBUKA PUASA




SELAMAT BERBUKA PUASA

saya dah terlupa hari keberapa
petang ini remas redup

tapi cilaka
jerebu menyerang

hati hati
awas awas
jerebu ini
bahayanya tidak dapat dilihat

NOTA:
agaknya
kedai bundle mana
yang terbiak untuk
membeli belah tahun ini

untuk dilihat stylo
untuk dilihat cool
untuk dilihat ranggi


BUAH LAICHEE DARI CHOW KIT




PETANG INI SPESIAL

tadi aku pergi pasar chow kit
aku beli
ikan
udang dan sotong









BUAH
aku beli buah
laichee
mangga
manggis

kemudian aku beli
kueh melayu
pulut pangang
karipap
lengkong
kueh kacang

hebat aku berbuka hari ini

JAGUNG REBUS
aku juga beli jagong
ketika aku menulis ini
jam 7:15 jagong aku sednag direbus

ah! betapa enaknya
makan di bumi tropikal



SAMBAL UNDANG
ketika membeli kueh
di warung sebelah
aku nampak sambal udang petai
aku membeli
harganya masih demokratik




undang dalam sambal ini
agak halus
tapi tak mengapa
aku ada membeli udang besar
maka aku remasak
dan aku masuka undang undang baru

ahuh! jamin enak


9 ulasan:

Suasana Politik Malaysia berkata...

As salam Saudara Tukar Tiub,

Selamat berbuka juga untuk saudara sekeluarga... Menu yg dihidangkan tu memang amat 'mengecurkan' air liur dan lazat sekali...

Tanpa Nama berkata...

Bestnye tt ko buke. Aku nk join skali.

Tanpa Nama berkata...

Tu untok makan sorang tu?? Ya ampunn..! TT, bawak2la berenti beli stok untuk freezer tu.. Habiskan apa yag ada dulu.

Tanpa Nama berkata...

aku benci manggis..skali aku makan 3 hari 3 malam aku berak2...i hate manggisss.!!

Tanpa Nama berkata...

pehh bayaknye beli..abis ker mkn

Tanpa Nama berkata...

Kawin ar TT. Tak payah susah pi pasar, masak. Lum terlambat.....

Unknown berkata...

Hoi pak tt ma jagung sebatang

Unknown berkata...

Hoi pak tt cepat kawen laa tak payah susah susah masak

Unknown berkata...

Hoi pak tt cepat kawen laa tak payah susah susah masak