Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 11 September 2012

INI DIA BERITA PENTING UNTUK MASA DEPAN NEGARA




BEG SEKOLAH AMAL JARIAH GEROMBOLAN




11 ANJAK DALAM PERLAN PEMBANGUNAN PENDIDIKAN MALAYSIA - meloya

KUALA LUMPUR 11 Sept. - Sebanyak 11 anjakan yang terkandung dalam Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 adalah:

1. Menyediakan kesamarataan akses kepada pendidikan berkualiti bertaraf antarabangsa.

2. Memastikan setiap murid profisien dalam bahasa Malaysia dan bahasa Inggeris.

3. Melahirkan rakyat Malaysia yang menghayati nilai.

4. Transformasi keguruan sebagai profesion pilihan.

5. Memastikan pemimpin berprestasi tinggi ditempatkan di setiap sekolah.

6. Mengupaya JPN, PPD dan sekolah untuk menyediakan penyelesaian khusus berasaskan keperluan.

7. Memanfaatkan ICT bagi meningkatkan kualiti pembelajaran di Malaysia.

8. Transformasi kebolehan dan keupayaan penyampaian pendidikan.

9. Bekerjasama dengan ibu bapa, komuniti dan sektor swasta secara meluas.

10. Memaksimumkan keberhasilan murid bagi setiap ringgit.

11. Meningkatkan ketelusan akauntabiliti awam. - UTUSAN MELOYA

BEG SEKOLAH CARA PANCING UNDI




ADA LAGI YANG LUPA DI TULISKAN:

12 - mendirikan bangunan sekolah baru untuk kontrektor bumiputera

13 - menyediakan kelengkapan makmal dengan syarikat rosmah mansor

14 - menyedia kelengkapan IT dengan harga mark-up 45%

15 - mendirikan bangunan jamin bocor agar ada kerja untuk kontrekto kelas F

16 - menukar uniform sekolah untuk kontrektor jahit bumiputera

17 - mengambil tanah orang kampong dengan menggunakan alasan nak buat sekolah

18 - menukar buku teks tiap tahun- untuk syarikat pencetak buku

19 - menukar buku saster sasterawan bodek cari makan

20 - membanyakan buku teks agar anak sekolah wajib datng dengan lori ke sekolah

BEG SEKOLAH UNTUK KONTREKTOR



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... TAK PERCAYA?...kah kah kah...

kah kah kah...TUNGGU DAN LIHAT.... kah kah kah...





PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com



7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah janji bersih memang terbaik promo perangai bang non aka anwar ibrahim
tunjuk bontot tak malu bila kantoi pandai plak tutup muka sama le macam anwar ibrahim suka main bontot mahu bila kantoi pandai plak salah kan bontot orang lain kah kah
memabg terbaik budak kelope pilah isah rais promosi Anwar Ibrahim bila nak buat demo janji bontot bersih pulak kah kah kah wooitt demo janji bontot besrih pulak kahkah kah bontot oh bontot kah kah wooiitt...

mek berkata...

Dear TT,
Very observant.

Tunggu dan lihat. Semua yang TT cakap tu pasti terjadi.

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

1lg..makmal komputer sdia roboh utk kontrektor klas f..kah kah kah..

average joe berkata...

tt, bukan 45persen markup la, itu hj bakhil sangat tahap bolot untung tu.
kalau kontraktor rundingterus mesti markup 75persen hingga 150persen baru betul2 bikin kontrek yg betul, sebab nak bahagi2 lagi tu, 20persen kat pejabat menteri, 10persen kat pejabat negeri, 5persen kat arkitek jurutera dan jurukira bahan, 3persen kat sipolan yg kenal sipolan.

dan bangunan bocor tu sebenarnya fardhu kifayah demi memastikan wujud projek berterusan utk kontraktor kelas f. katakuncinya 'berterusan'.

-average joe-
klakka-la.blogspot: TANYALAH USTAZ

Tanpa Nama berkata...

Melahirkan rakyat Malaysia yang menghayati nilai?

Kan rakyat Malaysia dah lahir... Tak kan nak dilahirkan semula?

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia 2013-2025 tak banyak bezanya dengan pelan-pelan sebelum ini. Soalnya, ke mana generasi baru nak di bawa?

Apakah sistem pendidikan kita masih terlalu bersifat akademik dan kurang mementingkan kemahiran?

Apakah anak-anak kita akan terus dididik duduk-duduk dalam kelas dari Tahun 1 hingga ke Tingkatan 5 sehingga jadi obesiti dan malas?

Apakah selepas grad dari universiti nanti, anak-anak kita masih tercari-cari kerja?

Mengapakah selepas belajar 6 tahun di sekolah rendah, 5-7 tahun di sekolah menengah dan 4 tahun di universiti anak-anak kita masih tak tahu nak jadi apa?

Apakah anak-anak muda ini langsung tak punya cita-cita atau mereka belajar bukan untuk jadi pekerja?

Tanpa Nama berkata...

hehehe ada jer idea lu tt...salute,semua yang ditulis,semuanya betul