Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 11 September 2012

SUDAH DI BERI TAHU - PADAN MUKA





TAK ADA KERJA - TIPU MELAYU




ANAK DAKWA SAHAM FGV RUGIKAN PENEROKA
- minsider

Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) mendakwa peneroka yang terpaksa membuat pinjaman bagi membeli saham Felda Global Ventures Holdings (FGV) kini mengalami kerugian.

Pengerusinya Mazlan Aliman mendakwa, pengurus bank yang dirujuk persatuan itu menyatakan bahawa harga saham pada RM4.70 merupakan had di mana peneroka akan mula mengalami kerugian.

Penasihat ekonomi ANAK Rosli Yaakob pula menjelaskan perkara itu disebabkan dividen pada tahap harga berkenaan tida mencukupi untuk menampung pinjaman yang dibuat peneroka.

"Kadar faedah untuk pinjaman yang diperolehi bagi membeli saham tersebut pada harga RM4.45 adalah lebih mahal daripada dividen," katanya.

Ketika laporan ini ditulis, harga saham FGV berada pada tahap RM4.70 dan terus menjunam ke takah RM4.67 pada tengahari.




KWSP BELI SAHAM FGVH SALEPAS MENCECAH PARAS TERENDAH
- minsider

KUALA LUMPUR, 11 Sept — Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) telah membeli saham Felda Global Ventures Holdings (FGVH) walaupun sebagai saham gergasi perladangan tersebut tenggelam ke paras terendah baru semalam, ditutup pada RM4.68 sesaham atau hanya 13 sen di atas harga pengeluaran.

Menurut pengajuan Bursa Malaysia, pegangan dana pencen terbesar negara di FGVH telah meningkat 5.4 peratus sejak 3 September, sehari sebelum FGVH menjunam di bawah tanda RM5.

Dana pencen juga baru-baru ini membelanjakan RM2.4 bilion untuk mengambil alih tanah Institut Penyelidikan Getah di Sungai Buloh yang akan bertukar menjadi sebuah perbandaran.

Adalah wajib bagi pekerja-pekerja sektor swasta untuk menyumbang kepada dana itu, yang diuruskan oleh wakil-wakil dari kerajaan dan kesatuan.

KWSP kini memegang kepentingan 6.98 peratus dalam kumpulan, meningkat daripada 6.62 peratus pada 3 September dan naik mendadak lebih tinggi daripada kepentingan 5.01 peratus pada 12 Julai.

DURIAN RUNTUH ATAS KEPALA





KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit....INI LAH KES TERBAIK UNTUK KAJIAN.... kah kah kah..

kah kah kah...INI LAH KES MELAYU JUAL NEGARA.... kah kah kah..\

kah kah kah...INI LAH KES MELAYU JUAL MELAYU..... kah kah kah...

woit... INI BUKAN KERJA LIM GUAN ENG.... kah kah kah...

kah kah kah...INI BUKAN KERJA KAPIR HARBI.... kah kah kah...

kah kah kah...INI BUKAN KERJA DAP.... kah kah kah...

kah kah kah...INI HASIL KERJA MAT ISA DAN NAJIB.... kah kah kah






PENGUMUMAN:
sesiapa yang berminat
untuk memesan sang saka
untuk dikibarkan di rumah masing masing
sila hubungi:

radiobangsarutama@gmail.com



6 ulasan:

Pro_Pembaharuan berkata...

mana orang umno ni...

KAN DAH CAKAP!

Tanpa Nama berkata...

Sian pakcik2 dan makcik2..felda..dah macam pak pandir -ayam menang berlaga..kampung tergadai..Cilakok punye Umngok..orng tue pun nak dikelentongnye..tiada sifat kemanusian btoi.Sian diaorng dah lah masa muda dulu Hidup susah teroka tanah...nak mati skrng pun lg susah..bank tuntut sampai kubur..anak2 kena tanggung hutang bankle plak..smpai kojol..

Tanpa Nama berkata...

bagi harga jatuh merundum lagi la baru KWSP beli..

ni la kroni dah untung berjuta masa mereka jual pada harga tinggi sekarang duit KWSP pulak dibazirkan bagi menyelamatkan..

Kalau FGV tak dibursakan kita tak perlu nak bazirkan duit KWSP ni.. leh wat benda lain..

tapi apa kisah duit dah dapat lain padan muka.. utang tetap kena bayar..


kampong lad berkata...

majoriti peneroka adalah penyokong tegar umno/bn.......kena kelentong ka, kena main ka & apa ka jadah lagi, depa tetap hidup & mati bersama. ambik habuan hangpa. yg cerdik tu, selamat.

Tanpa Nama berkata...

Adakah mungkin ada perancangan untuk seseorang take over FGV dan Felda? buat saham FGV jatuh merundum dan beli semua saham pada harga yang rendah serendahnya..??

Apapon kesian peneroka, keseluruhan saham kamu tak sampai pon 10% jadi jual ke tak jual saham ke takda efect pada FGV atau felda.. :) Kalau pengurusan syarikat nak halau kamu dari tanah Felda siap sedia la yea..

Ini dinamanakan Peneroka dibahalulkan.. :) Kalau tak nampak lagi tak tau la pakcik..


Tanpa Nama berkata...

Kesian kt golongan minoriti peneroka yg berhempas pulas menentang FGVH ni. Disebabkan yg majoriti bahalool tak nak dengar point diorg, dgn diorg sekali kena...