Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 10 Oktober 2012

LAGI PERCUBAAN UNTUK MENIPU ORANG RAMAI




KOMENTAR TUKAR TIUB
dalam politik ini dipanggil mengolah persetujuan
berita ini bertujuan untuk memberitahu
bahawa ada sesuatu sedang dilakukan
macam :
- bubuh tanda harga
- betulkan kilo dan dacing
- buat botol minyak masak yang kecil
semua ini adalah tipu helah
untuk menipu orang melayu yang telah
di bodohkan selama 50 tahun lebih

hakikatnya peniaga akan cari untung
peniaga akan lipat gandakan harga

untuk mengankis ini bukan tangkap orang jual
tetapi naikkan upah si pembeli
berikan kaum buruh gaji minima
dan naikkan gaji mengikut nisbah kenaikkan harga barangan


PENIAGA HADAPI RISIKO DIPENJARA, DENDA KERNA NAIKKAN HARGA MINUMAN TEH – mstar


KUCHING: Seorang peniaga di sini berhadapan dengan kemungkinan dipenjara tiga tahun dan denda RM100,000 jika beliau gagal memberi alasan munasabah kerana menaikkan harga minuman di restorennya.

Pengarah Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Sarawak, Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman, hari ini berkata pemilik restoren berkenaan sudahpun diberikan notis tunjuk sebab berhubung tindakan menaikkan harga secawan teh sebanyak 10 sen.

"Kalau kerana (harga) gula (naik 20 sen sekilogram berikutan pengurangan subsidi) sahaja, kita akan ambil tindakan di bawah Akta Kawalan Harga dan Anti-Pencatutan 2011 (yang memperuntukkan hukuman penjara dan denda itu)," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas pelancaran Program Menu Rakyat 1Malaysia oleh Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Rohani Karim di sini, Selasa.

Menurutnya sepasukan pegawai penguatkuasa kementerian itu telah pergi ke premis peniaga itu di Kenyalang Park di sini pagi tadi setelah menerima satu aduan dari seorang pengguna yang mengunjungi restoren berkenaan.

Wan Ahmad Uzir berkata peniaga berkenaan diberi tempoh 14 hari untuk mengemukakan secara bertulis alasannya menaikkan harga minuman yang dijualnya itu. – TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH 
woit.... LANCHAU LAAAAA..... kah kah kah... 
kah kah kah... INI SEMUA NAK SEDAP KAN HATI ORANG RAMAI.... kah kah kah.. 
kah kah kah... INI SEMUA NAK TIPU ORANG MELAYU.... kah kah kah...
 kah kah kah...KUNUN NAK  KAWAL HARGA BARANG BARANG...kah kah kah.. 
woit... LANCHAULAAA....kah jkah kah.. 
kah kah kah... KOPI SEPULUH SEN NAK DI KAWAL?.... kah jah kah.. 
woit... YANG LAIN NAIK MELAMBUNG LAMBUNG.... kah kah kah..

KITA BERHIMPUN SABTU 13 OKTOBER
STADIUM KENALA JAYA JAM 4:00
BERSIH ROCKS
HUI SE DE DAI  
BANDA CANTO PUNK ROCKS


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yyyyyeeeee memang haram jadahhh
naik seposen kena penjara 3 tahun 100000.....gampang sunggug wei kopitiam ko tak check ke wei keta untung puluh ribu tak kawal ke...weiiiii lancau sungguh negaraku.....

Tanpa Nama berkata...

memang pukimak....
kes2 pilihan je....
banyak sgt haramjadah dlm kabinet..

TANGKAP ABDULLAH BADAWI SEBAB NAIK HARGA MINYAK berkata...

Peniaga itu nak naik harga 10 sen ke 1000 sen ke itu dia punya pasal lah. Kita sebagai pengguna ada hak untuk pergi minum teh dikedai lain.

Kalau peniaga itu dipenjarakan, saya harap Polis tangkap Abdullah Badawi dan penjarakan beliau seumur hidup sebab dia naikkan harga minyak & menyebabkan harga makanan dan transport naik melambung dan menyusahkan semua rakyat Malaysia yang miskin.

Tanpa Nama berkata...

Air kopi dah jadi barang kawalan jugak ko? Kah kah kah..

Habis kat Malaysia ni rakyat semua kena kawal..

Kalau menteri dan kroni nak naik banyak mano pon takda kawalan.. okey aje..





Tanpa Nama berkata...

rakyat jadi peniaga kopi o tambah margin 10sen, kena cekup kena ancam penjara 3thn denda 100ribu. akta catut? catut tu apa? catuk aku tau la.
kera UMNgO-BoNgok jadi peniaga kereta impot tambah margin 100-200% (puluh-ratus ribu), kena apa? kena pertahan walau dgn apa cara sekalipun! auta patut! mencarut! ramai2 rakyat seru segala ularbisa pegi patuk sekor2 kawanan kera putrajaya tu nanti!

-average joe-
klakka-la.blogspot: TANYALAH USTAZ, EH HAKIM

bengkak berkata...

sudah2 la jadi bangang hoi kerajaan beeend oi. kalau dah tau bangang, jangan suruh orang lain sekali jadi bangang... siapa meniaga nak rugi? ape punye turr dah org2 ni...