Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 10 Oktober 2012

INGATAN UNTUK GEROMBOLAN YOU GI



KOMENTAR TUKAR TIUB
kenyataan ini dilihat amat senang
kenyataan ini sebenarnya amat  berat
kenyataan amat bermakna
kenyataan yang wajib dihayati
oleh semua pejuang anti kezaliaman

ini adalah ingatan dari seorang yang
amat berpengalaman dalam siasah

halakan senapang kepada musuhmu
 timbul kerana ada orang saperti nasa
saperti harun din
yang masih bermimpi mimpi
kepada negara perpaduan

mimpi dan angan angan ini
masih berkeliaran
maka inilah jawaapannya

dulu yang meroyan ialah hasan ali
kini terbukti hasan  ini seorang musuh
kemudian ada nasha bergigi jongang
ini diiukti pula oleh harun din
semua mereka ini 
 memakai baju hijau untuk
menutup baju united malays national organisation


maka kenyattan ini khusus
untuk mereka

NOTA:
shahnon juga
boleh shit sekali lagi
jangan shit keras
sakit lubang jubur

NOTA;
bila agaknya harun din
nak tangkap pengundi hantu
kah kah kah
 KITA BERHIMPUN 
KITA ROCK
KITA BANGUN MELAWAN

          HALAKAN SENAPANG KEPADA MUSUH MU – harakah daily
 KUALA LUMPUR: Semua ahli dan pemimpin PAS dinasihatkan supaya "Halakan peluru kepada musuhmu dan jangan kamu halakan muncung senapangmu kepada kawanmu."
Nasihat ini dikeluarkan oleh Ketua Penerangan PAS Pusat,  Tuan Ibrahim Tuan Man.
 Nasihat itu dikeluarkan dalam posting terbaru Facebooknya hari ini.

“Halakan peluru kepada musuhmu, dan jangan kamu halakan muncung senapangmu kepada kawanmu. Walau tiada peluru di dalamnya sekalipun,” tulis Tuan Ibrahim di laman Facebooknya.

Bagi beliau, tiada perlu yang diulaskan mengenai nasihat di atas, yang pastinya para pemimpin PAS dan ahlinya faham maksud tersirat yang perlu disampaikan.




NASHA INGIN TIMBULKAN MASALAH DALAM PAKATAM, KATA KHALID minisder

KUALA LUMPUR, 10 Okt — PAS melihat kenyataan-kenyataan bekas Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa terhadap DAP sebagai satu cubaan untuk menimbulkan masalah dalam Pakatan Rakyat (PR).

Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad menegaskan kenyataan-kenyataan Nasha seolah-olah mempunyai agenda politik tertentu yang menguntungkan Barisan Nasional (BN) dan cuba mewujudkan ketegangan dalam PR.

"Kebelakangan ini hubungan beliau (Nasha GAMBAR) dengan PAS tidak serapat dengan kerajaan BN.

"Kenyataan dikeluarkan jelas bertujuan untuk menguntungkan BN dan wujudkan ketegangan antara parti PR walaupun dikeluarkan tanpa bukti," kata Khalid  kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.
RADIO RESMI HIMPUNAN BERSIH ROCKS

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betui takyah layan nasaruddin nih..
dewan ulama memang tak pecat dia malas nak layan.. biar la dia meroyan.. macam Hassan Ali..


Kepala Kekek berkata...

Bro Isham..

ni ada radio yg gua rasa lagi power dari RadioBangsar lu.. hehe..
jangan marah.. try dengar dulu..


http://cilifm.blogspot.com/



rare giler.. DJ mmg class..

kalbunUMNO berkata...

Kah kah kah!
tt,
kau jangan mengarut, kau sosialis dan komunis, nak lawan ulamak konon. kau tahu apa mengenai kopiah, jin dan saka?
tt.
aku lebih percayakan kau, daripada ustaz jongang dan ustaz bomoh hantuJin yang asyik menipu melayu.
Rakyat asyik berfikir nak bebaskan diri diripada penipuan dan kezaliman gerombolan. Kumpulan ustaz-Ustaz karut ini pula, duduk fikir nak masuk bawah ketiak pemimpin UMNO.
kah kah kah
kata tok guru aku yang aku sayangi :"berambus, pergi jahane dengan UMNO".

Tanpa Nama berkata...

Tak ramai dikalangan ahli PAS yang tahu dan faham betapa bahayanya puak UG ni.Grombolan ni macam anai-anai yang merobohkan PAS dan Pakatan Rakyat dari dalam.Ibu Pejabat PAS dikuasai oleh grombolan ni,begitu juga Majlis Syura Ulamak.Selagi grombolan ni ujud selama itulah PAS dan Pakatan Rakyat tidak akan aman.Jumlah mereka sebenarnya tak ramai cuma mereka memegang jawatan-jawatan penting dalam PAS.

Tanpa Nama berkata...

haron din pun sama hipokritnya. ubat orang dengan ayat Quran. TETAPI bila dia sakit pergi berubat ke AMERIKA SYARIKAT. tidak percaya dengan umat islam dan melayu sendiri. Dalam kes nasionalis ini, Tun Mahathir ada semangat nasionalis. buat pembedahan di malaysia. duit tidak mengalir ke agen-agen luar. Industri agama amat menguntungkan!

firdaus.9898 berkata...

TT,

dr haron din dulu ada bermimpi jumpa nabi.

tp cerita UG ni memang buatkan aku berfikir.

sekarang apa yang dia lakukan di medan politik dan apa yang pernah dikatakan dalam ceramah, semuanya aku tgh reflect balik.

in fact sekarang aku tgh mendengar mp3 beliau "Haron Din - Mimpi Jumpa Rasulullah" skrg ni sambil duk baca2 citer UG.





Salim Rubayyi' Ali berkata...

Nasha ni mmg mengecewakan saya sbg rakyat yg inginkan keadilan sosial yg lebih baik dan sistem politik yg bersih dgn jatuhnya UMNO. Saya antara org yg kenal keluarga dia. Dia ni dulu selalu ceramah kat masjid aku. Isteri dia cikgu pendidikan seni saya masa di sekolah menengah sblum PRU-12. Anak lelaki dia selalu jadi pembaca doa masa perhimpunan semasa saya di sekolah rendah dahulu (anak dia setahun muda dari saya).

Kini, apabila dia nak jadi youji, saya rasa kecewa yg amat sgt. Ust. Nasha, utk apa tuan nak berkerjasama dgn UMNO yg kaki rasuah. Utk apa tuan tuduh DAp pejuang kristian, padahal DAP berfahaman sosialis demokratik yang sederhana. Bahkan ada org Islam yg bersama DAP spt Aspan Alias dan Arif Sabri (Sakmongkol). Tuan sedar tak, kalau UMNO masih berkuasa, tuan masih kaya raya dan masih naik mercedes spt yg tuan selalu bawa setiap kali nak beceramah di masjid kariah saya, tetapi kami sebagai org kebanyakan masih dibebani kos kehidupan yg tinggi, beban hutan PTPTN, pengangguran dan masalah ekonomi akibat salah tadbir BN. Jgn bersekongkol dgn UMNO, kekalkanlah konsep tahaluf siyasi yg telah dipersetujui sesama ahli pakatan rakyat. Peliharalah kekuatan dan keberkesanan Pakatan Rakyat dan Tewaskan UMNO dalam pilihanraya ke 13 demi menyelamatkan jutaan rakyat yg tertindas dgn masalah ekonomi dan rasuah yg dibawa UMNO. Ingat Ustaz, dalami sirah Najasyi, sirah Abu Talib yg walaupun bukan Islam, tetapi byk membantu org Islam. Hayati Sirah Hudaibiyah utk faham tahluf siyasi. Semua itu ada dlm kitab Sirah Ibn Hisyam yg pernah Ustaz syarah di masjid kariah saya dulu.

Jgnlah buat huru-hara sesama parti, demi kami yg belum tentu boleh makan makanan yg enak esok hari.

Alam Flora berkata...

Kalau pemimpin begini pun PAS masih mempertahankan tanpa ketegasan walaupun masih belum memegang tanpuk pemerintahan negara, apa hal pula nanti jika mereka memerintah bersama PR? Pastinya setiap kesalahan para pemimpin mereka nanti akan disorok di bawah tikar mengkuang sahaja, tanpa ada ketegasan dari Majlis Syura (walaupun si bantut itu adalah salah seorang ahlinya). Rasulullah pernah bersabda "berkatalah benar walaupun ianya pahit", maksudnya akuilah kesalahan, kerana dengan kredibiliti tersebut akan ada keyakinan dan kepercayaan yang lebih besar dari rakyat terhadap PAS. Beginikah standard PAS setelah sekian lama diuji dan dinilai oleh segenap lapisan rakyat yang amat mempercayai tarbiah mereka ini? Jangan kerana nila yang tak habis-habis menitik, rosak susu sebelanga atau kerana asyik nak menjaga "munafik" yang seekor, habis ahli bawahan lari bergelimpangan.... Kepada komen salim Rubayyi Ali, tak payahlah kamu nak merayu nasya ni dengan air mata yang tiada nilainya, rayulah ia dengan RM seperti UMNO telah amalkan, maka pastinya ia menjadi kenyataan (lihat lah pengaruh RM)

Tanpa Nama berkata...

majlis syura semacam duduk dalam bureet rosmah...
baunya memang haramjadah...
kah...kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

Relex bro....mminggirkn nasa brmakna undi prcuma tok gerombolan,akn bsorak sorai rai kmenangan....lnggok politik org tasauf ni lain... Khasafnya tinggi....ini yg mmeningkn gromboln... PR dont worry....kicik punye hal....