Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 5 Oktober 2012

ROSMAH BERI AMARAN PADA MACAI MUHYIDDIN




NENEK KEBAYAN YANG 
MENAKUTKAN KANAK KANAK

HENTIKAN DAKWAAN PERLEKEH PROGRAM PERMATA NEGARA – berita hairan

Tanjung Karang: Pihak tertentu diminta menghentikan tohmahan dan dakwaan tidak benar terhadap program Permata Negara kerana ia dilaksanakan untuk melahirkan modal insan berkualiti tinggi.

Suami  Perdana Menteri,  Rosmah Mansor, berkata program itu semata-mata bertujuan memupuk pendidikan dalaman dalam kalangan kanak-kanak supaya apabila besar, mereka menjadi aset yang sangat bernilai untuk negara. Katanya, tumpuan yang diberikan kerajaan terhadap program itu bukan disebabkan oleh faktor beliau selaku penaung projek itu.

“Projek Permata Negara bukan untuk saya sebagai suami  Perdana Menteri atau untuk sesiapa, tapi untuk masa depan anak-anak kita semua. Ada mereka yang cakap macam-macam terhadap saya dan projek Permata (Negara) ini, tetapi semua ini tidak benar,"



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... SUAMI NAJIB SUDAH MARAH.... kah kah kah..

kah  kah kah...GENG MUHYIDDIN DALAM KEMENTERIAN PELAJARAN  KUTUK  ROSMAH... kah kah kah..

kah kah kah..ORANG KEMENTERIAN PELAJARAN TAK PUAS HATI... kah kah kah..

kah kah kah..PERMATA DAPAT LEBIH BANYAK DUIT DARI KEMENTERIAN PELAJARAN... kah kah kah...

kah kah kah... ROSMAH STRIKES BACK.... kah kah kah..

kah kah kah...TAK  LAMA LAGI ADA PEGAWAI KENA TUKAR.... kah kah kah..

jkah lah kah...TUNGGU DAN NANTI... DESAS BIN DESUS SUDAH ADA.... kah kah kah..


TURUN BERHIMPUN JAM 4:00 PETANG STADIUM KELANA JAYA 
BERSIH ROCK  - MENUNTUT 8 TUNTUTAN

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itu bukan signal mintak Muydin pinang dia cepat2? kah kah kah

zamza berkata...

Salam TT,

Mlm ni kita jumpa di hulu bernam k?
I akan panggil u mlm nanti utk sesi foto.

Tanpa Nama berkata...

biarkan udang melentik-lentik tunjuk egonya...bila udang dah jadi belacan nanti..orang terpegang pun pi basuh tangan...renung-renungkanlah....tak selamanya kuasa ada pada kita....

Tanpa Nama berkata...

Setiap kali budget setiap kali tu lah nenek ni dapat banyak duit. Apa kejadahnya permata tu. Up grade ajelah Kemas

average joe berkata...

haji najib's u-bn budget vs pr's budget.

1a)dr wan azizah umumkan jika pakatan mentadbir, pr akan melaksanakan caruman wanita nasional - suatu skim simpanan baru khas utk membantu kesejahteraan golongan surirumah melibatkan kos 3billion, dan memberi anggaran 5juta surirumah boleh menikmati manfaat skim baru ini.
**katakunci di sini ada 2:
skim baru
golongan surirumah

1b)dr wan juga umumkan pakatan akan melaksanakan suatu lagi skim baru berupa elaun penjagaan kanak2 untuk keluarga kategori miskin.
**katakunci di sini ada 2:
skim baru
kategori miskin

2a)sebagai usaha menangkis dan memperlekeh cadangan dan pelan tindakan pakatan, dan dengan itu melonjakkan nama sendiri di mata bosbesar beliau (hj najib) apatah lagi pru dah dekat sangat dah ni (baca: peluang terakhir nak tolak naik ranking), menteri (lama) yg paling kuat menangis (baca: drama) dan yg paling terawal menerpa atas pentas (walau cuma berkain bukan berseluar!) untuk mempertontonkan ketidaksanggupan beliau memberi izin bos (lama) melepaskan jawatan (baca: drama + bodek), beliau pun mengeluar kenyataan bahwa wanita2 malaysia bukannya bodoh2 jadi jangan haraplah cadangan azizah/pakatan itu akan diterimabaik kerana ia cuma umpan untuk memperguna wanitawan.

2b)makcik/nenek pidah juga menyelitkan hujah untuk menunjukkan tindakan u-bn lebih hebat, dan dengan itu melonjakkan beliau dan rakan2 u-bn di mata bossebenar beliau (rakyat pengundi) apatah lagi pru dah dekat sangat dah ni (peluang berkempen awal takboleh diabaikan), beliau pun menjelaskan ada lebih banyak hal lain bagi wanita malaysia yg lebih penting diberi tumpuan, dan beliau tak teragak2 menyenaraikan 3 contoh, satu darinya: kemudahan skim kredit mikro utk memulakan perniagaan kecilan, yg mana telahpun dijalankan oleh u-bn.

kalau kita dalami ayat2 rafidah ini, dan kita teliti tindakan2 dan polisi2 u-bn semenjak dari era mahatheer hingga najib hari ini, maka orang2 melayu khasnya dan juga seluruh rakyat malaysia sepatutnya sedarlah kalau masih belum terjaga sebelum ni, bahwa sepanjang ini pentadbiran u-bn teramatsangat tertumpu pada bulatan perniagaan sahaja. bermacam dan berbillion diperuntuk dan dibantu untuk peniagawan dan peniagawati. golongan koparat menerima berbagai insentif dan galakan dan dana. memanglah sekali imbas, ini amatsangat bagus! memang bagus bantu org2 nak berniaga tak kira besar atau kecik, tak kira bangsa atau rupa, apatah lagi membantu bumiputera keluar dari kepompong konsumerisma dan membentuk generasi peniaga/pengeluar berjaya!

yang tak bagus ialah bila u-bn terlebihtumpu pada 1 kumpulan ini sahaja sedangkan mengabai atau memperlekeh kumpulan yg luar dari dan yg tiada kenamengena dgn perniagaan! yg tak bagus ialah bila org u-bn seperti nenek pidah jelas memperlekeh surirumah dan usaha memperuntuk tabung kewangan bagi mereka, sebaliknya terang2 mengatakan peniagawati lebih penting dan lebih layak dibantu dan dikhaskan dana!

sikap beginilah yg sepatutnya membuatkan rakyat tidak timbul langsung rasa hairan jika boslama beliau sendiri tak segansilu malah selesa selamba mengumpamakan parti u-bn sebagai iblis. memang u-bn sudah kabur dgn sikap gelojoh dan tamak terhadap duit duit dan berganda2 lagi duit lalu hanya berfikir sabanhari bagaimana nak buat lebih banyak duit - tanpa fikir banyak/ikhlas perihal kebajikan, keugamaan dll. sikap keterlaluan beginilah yg satu ketika menjangkau bertransformasi kepada pemberian dan penerimaan rasuah dsbnya!

sikap keiblisan ini bakal membawa kehancuran pada negara dan rakyat jika tidak dihentikan sertamerta. dan kehancuran bukan mudah dipadam sebaliknya akan kekal beberapa generasi.

selamatkan negara selamatkan generasi depan selamatkan kita semua. tendang u-bn sertamerta.
ABU!

-average joe-
klakka-la.blogspot: TANYALAH USTAZ, EH HAKIM