Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 20 Oktober 2012

BENDERA DAN LAGUI NEGARA KU WAJIB DI BUAT YANG BARU




 KIBARKAN SANG SAKA
 PERJUNGAN RAKYAT 




MALAYSIA PERLU LAKUKAN TRANSFORMASI JADI NEGARA PENCIPTA –MUHAMAD – Mstar

SEREMBAN: Malaysia perlu melakukan transformasi iaitu dari sebuah 'negara pengguna' kepada 'negara pencipta' jika ingin menikmati status negara maju menjelang tahun 2020, sekali gus membolehkan ia bersaing dengan negara maju lain.

Menteri Besar Mohamad Hasan berkata negara pencipta mempunyai rakyat yang kreatif dan berinovasi tinggi yang berupaya menghasil atau menambah nilai sesuatu produk yang dapat dikomersilkan untuk manfaat rakyat dan negaranya.

"Kita tidak boleh terus menjadi rakyat ataupun negara pengguna, kita mestijadi pencipta, dan kalau kita mahu jadi sebuah negara berpendapatan tinggi, makarakyatnya perlu berinovasi," katanya.

INI BENDERA  MALAYSIA BARU
 
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...NAK JADI NEGARA PENCIPTA MACAM MANA?.... kah jkah klah..

kah lah lah...LAGU KEBANGSAAN   LAGUI CIPLAK ... kah kah kah

kah kah kah.... DARI LAGI TERANG BULAN..... kah kah kah..

kah kah kah...NAK JADI PENCIPTA  APA?.... kah kah kah..

kah kah kah...BENDERA  CIPLAK DARI BENDERA AMERIKA.... kah kah kah...

kagh kah kah... NAMA JALAN IBU  NEGARA  CIPLAK DARI NEW YORK... kah kah kah..

kah kah kah..NAK JADI PENCIPTA LANCAU APA?....kah kah kah..

NOTA:
perlu satu lagu kebangsaan baru
jalur temberang wajib digantai dengan
sang saka bendera rakyat


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hari ini hari mati altantuya.kenangi-lah dengan menbawa keadilan buat-nya di alien tort statute

Tanpa Nama berkata...

tahniah kpd anak buah nik aziz kerana berjaya membenamkan anak buah zahid hamdi dengan 3-2.

juru hebah dua tiga org tu sokong team mane??

average joe berkata...

nak jadi pencipta macamana?
gayafikir org malaysia terutama melayu dah berpulohtahun dibonsaikan oleh kawanan kera UMNgOk-BoNgok itu sendiri:

1)sistem pendidikan gubahan UMNgOk yg terlalu bercorak spoonfeeding menghasilkan pelajar dan graduan yg gagal memiliki inisiatif sendiri utk mencari, meneroka, memeriksa dsbnya - contoh mudah: walaupun dgn kemudahan internet dan laptop/ tablet/ smartfon dah terpampang depanmata, masih lagi bilangan majoriti amatbesar anak2muda yg tak faham sesuatu perkataan bahasa inggeris contohnya... kalau zaman tt dulu boleh la kita kesian nak tolong terangkan, sebab tak ramai mampu beli dictionary tebal yg harga 100rgt tu, dan sgt kurang la ada yg sanggup kendong dictionary seberat setengah anakbadak tu ke sanasini dalam beg galas memasing!

2)sistem sosial yg terlalu mengekang, banyaknya hanya bersandarkan adatresam terutamanya budaya masyarakat melayu, dan bukannya berlandaskan suruhan dan larangan ugama, hingga menakut2kan kalangan orangramai utk cuba menjangkau lebih jauh apatah lagi utk mencuba sesuatu yg asing - contoh mudah: sehingga 31 Disember 2010, sebanyak 9.1juta kenderaan persendirian berdaftar dengan JPJ seluruh negara, dan apakah ayat hikmat kata2 pedoman yg diulang2 saban tahun saban bulan saban hari pada 9.1juta pemandu kenderaan persendirian ini terutamanya menjelang musim perayaan atau cuti?
"biar lambat asal selamat".
itulah ungkapan yg dah ditanamkukuh dalam benak kita semua.
ramai yg tak sedari, kita cuma memperoleh 50% jika mangamalkan budaya ungkapan ini!
macamana 50%? ada 2 peluang atau perolehan yg boleh dikecapi: 1)masa 2)keselamatan.
jika kita lambat asal selamat, maknanya kita cuma merebut peluang keselamatan, sampai dgn selamat, baguslah memang sangat bagus samapi dgn selamat. tapi kita gagal merebut masa, kita tidak melengkapkan tugasan (sampai ke titik B daripada titik A) dengan masa yg lebih singkat, masa optimum, sebaliknya sampai lambat - kalau amazing race asia, takde la zabrina & joejer menang no.1, takde la amoi adikberadik cun tu dapat no.2, dapat letih je la.
kalau cuma dapat 1 dari 2, maknanya cuma 50% - itu kira fail, atau paling tinggi pun setakat cukupmakan, selalunya itulah budaya bebudak melayu, syukur sangatlah dah tu kalau dapat pass exam setakat cukupmakan je pun!

cuba kalau kita buat revolusi budaya, ubah ungkapan2 yg mengekang (bukan berkaitan hukum ugama) sebegitu.
kita mula dari sekarang, biar generasi anak atau cucu kita mula nampak hasilnya.
kita mula dgn ungkapan baru yg jauh lebih membakar semangat yg akan giat aku sebarkan ini:
Jgn lambat2,
masa amat berharga walau satu saat,
tapi laju mesti bertempat dan penuh cermat,
biarlah mencapai tujuan dengan selamat!


aku dah kupas isu sama 2 bulan lepas menerusi komentar aku di sini:
SAKMONGKOL AK47: Kalau BN adalah Parti Syaitan, maka UMNO mestilah Iblis

jom mulai harini kita campak ungkapan lama yg membonsai minda dan melayu semangat tu (biar lambat asal selamat),
sebagaimana kita sekarang nak mencampak kawanan kera UMNgOk-BoNgok yg dah lama sangat mematikan jiwakental org2 melayu!
ABU!

-average joe-
klakka-la.blogspot: HOW ADVANCED! Part 3 (MAJU LAH SANGAT! Bhg 3)

pejuang nora danish berkata...

CAKAP TAK SERUPA BIKIN.
MCAi buat program bantah hudud, ekau buto2 ikut perangai kafir lahanat.
Keto proton buto2 amik mitsubishi, tukar logo yo... bangang.

Tanpa Nama berkata...

betui2 Proton ambik mitsubhishi punya autdated design.. :) tak tau la berapa dia bayar kat Mitsubitsi.. tu kereta yang patutnya murah jadi mahal.. Nak cover cukai pula kereta import.. :)



Tanpa Nama berkata...

hehehe mat asan ni baru bangun tido ke?

DIDI KOTA BELUD berkata...

MUHAMAD HASSAN KEMARUK NAK JAWATAN TU LAGI...HAHAHAHAHAHA........MENTERI BESAR SAMPAI MATI.......